اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

مشکل تشخیص حسگر اثر انگشت در گوشی‌های سامسونگ

تست سنسور اثرانگشت گوشی

به نقل از samsung.com از کار افتادن سنسور اثرانگشت گوشی ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. بنابراین با کد  تست خرابی حسگر اثرانگشت گوشی می توانید عامل اصلی را پیدا کرده سپس مساله را حل کنید. اگر گوشی شما اندرویدی است این مراحل را طی کنید. برای این کار ابتدا صفحه شماره گیر گوشی را باز کرده کد *0#* را وارد کنید و روی Call ضربه بزنید. پس از ارسال درخواست صفحه ای باز می شود که گزینه های متعددی شامل ,LED,Sleep,touch Sensorرا نمایش می دهد، گزینه سنسور را انتخاب کنید. در این حالت می توانید سنسور را تست کنید، اثر انگشت ثبت شده را  مجددا روی سنسور قرار دهید. اگر سنسور اثر انگشت را تایید کند نشان دهنده آن است که سنسور مشکل سخت افزاری ندارد، در غیر این صورت مشکل سخت افزاری تایید می شود.

برای به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه |چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه سامسونگ |چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه شیائومی

چک حسگر اثر انگشت در گوشی های سامسونگ

قیمت گوشی سامسونگ: در برخی از مدل های گوشی های سامسونگ، حسگر اثرانگشت در پشت آن تعبیه شده است. و سامسونگ به دلایلی این تغییر را اعمال کرده است.  بهینه سازی باتری، فضای بیشتر صفحه نمایشگر مواردی است که سامسونگ به آن اشاره دارد. حسگر اثرانگشت پشت گوشی سامسونگ در گوشی های  گلکسی S,S10,S10 5g,S20 Ultra,Note 10 وجود دارند.

از کار افتادن سنسور اثر انگشت و دلایل آن

کثیف بودن سنسور اثرانگشت

دقت کنید، انگشتی که در گوشی ثبت کرده‌اید باید خشک و تمیز باشد. پس حتما قبل از اینکه دکمه Home را فشار دهید، از تمیز و خشک بودن انگشت خود مطمئن شوید. از طرف دیگر همیشه گوشی را تمیز کنید، زیرا در غیر این صورت به مرور ذرات آلوده روی دستگاه را می‌پوشانند و اجازه نمی‌دهند انگشت با سنسور ارتباط برقرار کند، در نتیجه سنسور گوشی انگشت شما را نخواهد شناخت. گاهی غذای چرب نیز ممکن است مانع برقراری ارتباط با سنسور اثرانگشت شود.  قطره آب و دستان عرق کرده جزو دلایلی است که اخلال ایجاد می کند. حتی اگر گوشی شما ضد آب باشد، سنسور نمی تواند شناسایی کند. برای این کار، یک پارچه بدون پرز را روی سطح گوشی بکشید.

مشکل از کار افتادن سنسور اثر انگشت می‌تواند با تمیز کردن این حسگر برطرف شود.

سیستم عامل را به روزرسانی نکردید

فرقی نمی‌کند گوشی شما ios یا اندروید است، به محض انتشار نسخه جدید، دستگاه را به روزرسانی کنید زیرا با آپدیت دستگاه، امکانات جدیدی به گوشی شما اضافه می‌شود. به علاوه اینکه نسخه جدید، مشکلات نسخه قبلی را ندارد. و می توانید از امکانات متنوع تر نسخه جدید سیستم عامل گوشی لذت ببرید. این روش را تست کنید اگر مشکل از سیستم عامل بود، به روزرسانی خودکار را فعال کنید، زیرا با انتشار هر نسخه به صورت اتوماتیک، به روزرسانی انجام می شود.

الگوی اثرانگشت معیوب است

ممکن است دکمه لمسی Home یا حسگر اثرانگشت آسیب دیده باشد، بنابراین با حذف اثر انگشت گوشی یک اثرانگشت جدید ثبت کنید. اگر دستگاه شما اندروید است به Setting وارد شوید، گزینه Biometrics and Security را انتخاب کرده، Fingerprint را ضربه بزنید، fingerprint 1 را ویرایش و حذف کنید. در گوشی های ios به این صورت عمل کنید. از قسمت Setting, Touch ID& passcode را ضربه بزنید، در قسمت Finger prints ، Finger print 1 را انتخاب و حذف کنید. و برای اضافه کردن آن، iphone unlike را فعال کنید و  روی Add a Fingerprint ضربه بزنید، مراحل ثبت اثر انگشت را طی کنید، در نهایت در قسمت Fingerprints، اولین اثرانگشت شما به نام  Finger1 ثبت می شود.

Screen Sensitivity را فعال کنید

اگر سنسور اثرانگشت کار نمی‌کند، شاید مشکل در میزان حساسیت صفحه نمایش است . برای تغییر حساسیت صفحه نمایش، باید گزینه Screen sensitivity استفاده کنید. این کار را می توانید در گوشی‌های اندروید و ios تغییر دهید، در گوشی های اندروید باید به این صورت عمل کنید که به قسمت Language&input- System – settings وارد شوید، سپس گزینه pointer Speed را انتخاب کنید. حالا با توجه به میزان دلخواه نوار لغزنده در pointer speed را تنظیم کنید. اگر گوشی شما ios است به این صورت تغییرات را ایجاد کنید، به بخش Setting وارد شوید  سپس Accessibility را ضربه بزنید. از بخش physical And motor , ،Touch را انتخاب کرده Haptic Touch را کلیک کنید، در قسمت Touch Duration تنظیمات دلخواه را اجرا کنید. بعد از فعال کردن آن، انگشت خود را کمی بیشتر روی حسگر فشار دهید.

دمای نامناسب تاثیرگذار است

اگر گوشی در محیطی با دمای نا مناسبی باشد ممکن است خراب شود. گوشی باید در دمایی متعادل قرار گیرد. سرما و گرمای زیاد به سنسور اثر انگشت گوشی آسیب می زند.

گوشی را Reset کنید

اگر مراحل بالا را به ترتیب چک کردید و باز هم مشکل به قوت خود باقی مانده بود، آن را رست کنید. با رست کردن گوشی شاید مشکل برطرف شود، فقط قبل از این کار حتما اطلاعات مهم گوشی را Backup بگیرید.

آیا از انگشت دیگری برای باز شدن قفل گوشی استفاده می کنید؟

به این موضوع دقت کنید که با انگشتی که ثبت کردید، گوشی را باز کنید، زیرا سیستم امنیتی دستگاه، فقط به اثر انگشتی که ثبت کردید، مجوز ورود می‌دهد. اگر فراموش کردید که کدام انگشت را ثبت کرده اید، می توانید آن را چک کنید. اگر گوشی شما اندرویدی مثل سامسونگ است،  تنظیمات اثر انگشت سامسونگ را بازبینی کنید به قسمت تنظیمات Setting و Biometric and security وارد شوید و  به Finger print  ضربه بزنید و از قسمت Check added fingerprint اثرانگشت را چک کنید. این بخش اطلاعاتی مانند استفاده از محافظ‌های غیرضروری، خراشیدگی و کثیفی صفحه نمایشگر را بررسی می کند. در صورتیکه انگشت ثبت زخمی شده باشد، ممکن است در این سنسور اخلال ایجاد کند. چنانچه با این مورد برخورد کردید، یک انگشت دیگر را تست کنید.

گزینه را Reset factory را تست کنید

این احتمال وجود دارد که برنامه یا فایلی این مشکل را ایجاد کرده است بنابراین برای حل آن از روش Reset Factory استفاده کنید.  البته قبل از اینکه این کار را انجام دهید حتما از اطلاعات مهم، Backup بگیرید.

Cache دستگاه را پاک کنید

وظیفه Cache دستگاه تلفن، ذخیره کردن اطلاعات است، تا با این کار اطلاعات سریعتر در دسترس کاربر قرار گیرد. همه برنامه‌ها شامل بازی‎ها، وبسایت‌ها   از کش استفاده می‌کنند مثلا اپلیکیشن Spotify اطلاعات موسیقی کاربر را ذخیره می کند تا پس از هر فراخوان مجبور نباشد لیست موسیقی را مجددا بارگذاری کند. برای پاک کردن کش در دستگاه اندرویدی نیازی نیست کش تمام برنامه‌های موبایل را پاک کنید و در بیشتر مواقع پاک کردن کش چند برنامه مشکل را حل می کند. از قسمت Setting, Storages را انتخاب کنید، در این صفحه لیستی از برنامه های نصب شده در گوشی را مشاهده می کنید. برنامه مد نظر را انتخاب و کش برنامه را پاک کنید. اگر گوشی شما iOS است از قسمت SETTING، GENERAL را پیدا کنید و وارد iPhone Storage شوید. و برنامه مد نظر را انتخاب و روی offload app ضربه بزنید.

  1. سنسور اثرانگشت آسیب دیده است

گاهی علت خرابی سنسور اثرانگشت، مشکل سخت افزاری است، به این دلیل که سنسور اثرانگشت آسیب دیده است، و ممکن است آسیب از بخش داخلی آن باشد، در صورتی که مطمئن شدید که مشکل سخت افزاری است باید به مراکز معتبر تعمیر موبایل ارجاع دهید.

معرفی اپلیکیشن های امنیتی در اندروید

همیشه دستبرد اطلاعات موضوع نگران کننده برای کاربران تلفن همراه بوده است،  بنابراین  شرکت گوگل و اپل برنامه های کاربردی برای جلوگیری از آن ساخته اند. البته مشکلات امنیتی برای گوشی‌های اپل کمتر به وجود می آید، زیرا این شرکت لایه های امنیتی را بیشتر در نظر می گیرد. در ادامه قصد دارم لیستی از برنامه های کاربردی و امنیتی اندروید را به شما معرفی کنم.

برنامه قفل سریع یا Screen lock pro

شما در روز چند بار به چک کردن نمایشگر عادت دارید؟ روشن و خاموش کردن مداوم آن به دکمه آن آسیب می زند. اما برنامه قفل سریع، از دکمه نمایشگر محافظت می‌کند. با این برنامه به راحتی می توانید با یک اشاره، صفحه نمایشگر را خاموش کنید و برای اندروید 9 به بعد قابل استفاده است. امکاناتی که برنامه قفل سریع در اختیار شما قرار می‌دهد، شامل تنظیم صدای روشن و خاموش نمایشگر به دلخواه، تنظیم سرعت انیمیشن، روشن کردن نمایشگر بدون نیاز به دکمه پاور است.

Touch lock lite

بهترین برنامه برای سالمندان و افرادی است که لرزش دست دارند، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون اعمال عکس العمل‌های ناخواسته دست، به کار خود ادامه دهند. همچنین برای دانش آموزان و مسافران نیز کاربرد دارد. به این منظور که اثرانگشت شما حین حرکت نیز کاملا قابل شناسایی است. زیرا این برنامه دارای قوی ترین اسکن QR کد است و در عرض 1 ثانیه اطلاعات را اسکن می‌کند. به راحتی میتوانید کارهای حرکتی را انجام دهید از ویژگی کاربردی این برنامه روشن نگاه داشتن صفحه نمایش است. صفحه نمایش را روشن نگاه می دارد تا دستور آشپزی را مطالعه کنید. همچنین حسگر این برنامه آنقدر حساس و قوی است که می توانید حین تماشای موزیک ویدیو و فیلم بدون وقفه راه بروید.

برنامه امنیتی App lock

یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های محافظت از برنامه‌های گوشی است. به این معنی که با استفاده از  App lock می‌توانید بر روی برنامه‌های مد نظرتان، الگو یا اثرانگشت تعبیه کنید. و این قابلیت را دارد که برای هر برنامه ای رمز عبور جدید قرار دهید. با قراردادن رمز عبور در برنامه‌های شخصی مثل فیس بوک و واتس آب می توانید، از اطلاعاتتان محافظت کنید. از طرف دیگر اپ لاک به نامحسوس‌ترین شکل ممکن مچ‌گیری می کند، به این صورت که شخصی را که به گالری عکس یا ایمیل تان وارد شود، شناسایی می کند.

Remot Fingerprint Unlock

همانطور که از نامش مشخص است، با استفاده از حسگر اثر انگشت، قفل کامپیوتر را از راه دور باز می‌کند. طریقه کار به این صورت است که باید برنامه Fingerprint Credential Provider  را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. تا بتوانید به اطلاعات دستگاه دسترسی داشته باشید

Fingerprint gestures

برنامه امنیتی است که به دیگران اجازه دسترسی به گوشی شما را نمی دهد، این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد، مثلا شما می توانید تعیین کنید که با یک لمس، صفحه نمایشگر دستگاه قفل شود. یا مثلا با  سیستم  یک قرارداد حرکتی ببندید به این صورت که به سیستم اعلام کنید که هروقت اسکرول را از بالا به پایین کشیدید، به این معنی است که باید اعلان‌ها چک شوند. یا برای تغییر به حالت خواب، فقط روی سنسور یک ضربه بزنید.

App lock fingerprint

اگر تلفن تان را به دوستانتان قرض می دهید، و دوست ندارید که به عکس‌ها و فیلم‌های گوشی شما دسترسی پیدا کنند، نگران نباشید برنامه App lock fingerprint مشکل شما را برطرف می‌کند. App lock پیام های متنی و نوتیفیکیشن های گوشی را از دسترس دیگران پنهان می کند. قفل کردن برنامه‌ها، مخفی کردن عکس‎ها و فیلم‌ها، از ویژگی‌های کاربردی این برنامه است.

سوالات متداول

آیا مشکل از کار افتادن سنسور اثر انگشت با به روزرسانی سیستم عامل حل می شود؟ بله ممکن است مشکل خرابی سنسور اثرانگشت از به روزرسانی سیستم عامل باشد.

اگر تمام مراحل بالا را تست کردم و مشکل همچنان حل نشده بود، چه راهکاری پیشنهاد می دهید؟ به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشد

راه حل مشکل سنسور اثر انگشت سامسونگ چیست؟ شما از طریق کد تست خرابی حسگر اثر انگشت می توانید علت مشکل سامسونگ را جستجو کنید

منبع : mysmartprice.co

دکمه بازگشت به بالا