علم و تکنولوژی

راهکارهایی برای کاهش مواد قندی در رژیم غذایی

شکر یکی از دلایل اصلی دیابت و چاقی در بریتانیا است و برای بسیاری از افرادی که می خواهند آن را مصرف کنند کاهش یا حذف آن از رژیم غذایی خود دشوار است. کارشناسان ساده ترین راه ها را برای کاهش مصرف قند بررسی کرده اند.

به گزارش تکنونامه، بسیاری از غذاهایی که روزانه مصرف می کنیم حاوی قندهای افزوده شده ای هستند که می توانند انتخاب های سالم را با مشکل مواجه کنند. شکر برای بهبود طعم و ماندگاری به غذاهایی مانند نان، پاستا یا حتی سوپ اضافه می شود، اما راه های ساده ای برای کاهش مصرف قند در رژیم غذایی وجود دارد.

کاهش این نوع رژیم از این جهت حائز اهمیت است که به گفته متخصصان تغذیه، رژیم غذایی با قند بالا عاملی جدی برای به دست آوردن چربی بیشتر از چربی های اشباع است.

Mirror به چند روش موثر برای کاهش مصرف قند اشاره می کند:

خواب کافی در شب داشته باشید: درست مانند نوشیدن آب زیاد، خواب خوب شبانه می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت جسمی و روانی ما داشته باشد و همچنین به کنترل چگونگی پردازش قند توسط بدن کمک کند. مطالعه ای که بر روی بیش از 4000 نفر گزارش کرد که شب ها می خوابند، نشان داد که احتمال داشتن سلول های حساس به انسولین در افرادی که کمتر از 6 ساعت می خوابند، دو برابر بیشتر است. خواب خوب شبانه به بدن کمک می کند تا صبحانه را برای فعالیت های روزانه بدون افزودن شکر به قهوه یا غذا آماده کند. گاهی اوقات تنها کاری که برای کاهش میل به شکر باید انجام دهید، بهبود عادات خواب است.

به دنبال جایگزین های کم قند یا بدون قند باشید: به طور کلی، ساده ترین تغییری که می توانید در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، مصرف جایگزین های کم قند به طور پیش فرض است که در اکثر رژیم های غذایی روزانه وجود دارد.

مصرف غذاهای نشاسته ای را کاهش دهید: نه تنها گندم مصرف کنید، بلکه تمام سبزیجات نشاسته ای از مجتمع های نشاسته ای به قند (قند) تجزیه می شوند. این شرایط به این معنی است که اگر می‌خواهید مصرف قند خود را کنترل کنید، باید از مصرف لوبیا، هویج، ذرت، سیب زمینی، شیرینی جات و آجیل خودداری کنید.

صحت جدول ارزش غذایی: برچسب گذاری مواد غذایی در سال های اخیر به سرعت اجرا شده است و لازم است کلیه قندهایی که وجود دارد و به محصول غذایی اضافه می شود ذکر شود. این بدان معنی است که اگرچه یافتن محصولات رژیمی بدون قند دشوار است، اما همچنان می توانید سالم ترین گزینه را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا