عمومیکسب و کار ایرانی

آموزش ایجاد لوگو در فتوشاپ

فتوشاپ ابزاری بسیار فراتر از یک ویراستار تصاویر است. درست است که در مبحث طراحی به نرم‌افزاری مانند ایلاستریتور نمی‌رسد، ولی توانایی بسیار خوبی در انجام طراحی‌های ساده دارد.

طراحی لوگوهای امروزی مانند طراحی لوگو برای اسم، بسیار ساده است. اگر صاحب یک تجارت کوچک باشید، کاملا منطقی است که به جای هزینه برای یک طراح حرفه‌ای، خودتان دست به کار شده و یک لوگو طراحی کنید. در ادامه‌ مطلب می‌خواهیم یک لوگو برای یک عکاسی تهیه نماییم.

ایده پردازی

سخت‌ترین بخش طراحی لوگو، ایده پردازی آن است. عکاسی مورد نظر ما تصاویر زیادی را در محیط‌های زمستانی می‌اندازد، در نتیجه می‌خواهیم که لوگوی ما نیز به این مفهوم اشاره داشته باشد.

برای این لوگو ایده‌های زیادی به ذهن ما رسیده است، ولی در نهایت تصمیم به استفاده از چند شکل هندسی برای تشکیل کوه زیر گرفتیم. با این روش لوگوی ما یک شکل مدرن و ساده به خود گرفته است و آن مفهومی که مد نظر ما بوده را نیز به مخاطب می‌رساند.

زمانی که در حال ایده پردازی برای لوگوی خود هستید، به چیزی فکر کنید که می‌خواهید نشان دهید. کمی از ایده‌ی خود را روی کاغذ طراحی کنید، چراکه بسیار سریعتر از فتوشاپ است، سپس اشکال مختلف را امتحان کنید. دایره، مربع، مثلث و اشکال پیچیده‌تری در فتوشاپ وجود دارند که کار با آن‌ها و ترکیبشان با یکدیگر در فتوشاپ به سادگی انجام می‌شود. در این مثال ما تنها از سه مثلث استفاده کرده‌ایم، ولی شما می‌توانید برای لوگوی خود از هر چیزی استفاده کنید.

پس از این که ایده‌ی خود را آماده کردید، زمان آن است که وارد فتوشاپ شده و شروع به طراحی آن کنید.

گام اول: آماده‌سازی محیط کاری

ابتدا باید سند خود را بسازید. برای لوگوی ما یک محیط مربعی 1000 پیکسل در 1000 پیکسل مناسب است. این اندازه به ما انعطاف‌پذیری کافی را می‌دهد تا بتوانیم حالت‌های مختلف را امتحان کنیم.

در گام بعدی نیاز به اینجاد چند خط راهنما در صفحه دارید تا بتوانید اشکال را به طور ساده‌تری در صفحه قرار دهید از طریق منوی «View» بر روی گزینه‌ی «New Guide» کلیک کرده و یک خط عمودی (Vertical) و افقی (Horizontal) در اندازه‌ی %50 ایجاد نمایید. در صورت نیاز می‌توانید خطوط بیشتری نیز اضافه کنید.

گام دوم: ساخت شکل پایه

برای این لوگو ما می‌خواهیم از سه مثلث قائمه استفاده کنیم. ساده‌ترین راه برای ایجاد این مثلث، استفاده از یک مربع است.

ابزار «Rectangle» را انتخاب نموده و مطمئن شوید که گزینه‌ی «Shape» انتخاب شده است. کلید «Shift» را نگه دارید تا نسبت تصویر حفظ شود، سپس یک مربع با اندازه‌ی حدودی 220 پیکسل در هر جایی از صفحه ایجاد نمایید.ابزار «Rectangle» را انتخاب نموده و مطمئن شوید که گزینه‌ی «Shape» انتخاب شده است. کلید «Shift» را نگه دارید تا نسبت تصویر حفظ شود، سپس یک مربع با اندازه‌ی حدودی 220 پیکسل در هر جایی از صفحه ایجاد نمایید.

اینک ابزار «Pen» را برداشته و در ضلع پایین سمت راست مربع خود کلیک کنید. با این کار ضلع پایینی حذف شده و مربع شما تبدیل به یک مثلث قائمه می‌شود.

با استفاده از کلیدهای «Ctrl + T» ‏(Command + T در مک) می‌توانید اندازه‌ی مثلث خود را تغییر دهید. آن را بچرخانید تا زاویه‌ی قائمه‌ی آن رو به بالا باشد.

با استفاده از ابزار «Move» مثلث خود را به گونه‌ای تغییر دهید که گوشه‌ی راست آن در مرکز  محیط کاری قرار داشته باشد.

آموزش |آموزش رایگان طراحی لوگو با فتوشاپ |آموزش ساخت لوگو با فتوشاپ با گوشی

گام سوم: تنظیم محل قرارگیری اشکال

اینک که مثلث پایه‌ی خود را آماده کرده‌اید، آن را انتخاب کرده و با دو بار فشردن کلیدهای «Ctrl + J» دو کپی از آن ایجاد نمایید.

یکی از کپی‌ها را گرفته و با استفاده از ابزار «Move» به گونه‌ای جابه‌جا کنید که گوشه‌ی سمت چپ آن در مرکز محیط کاری قرار بگیرد و گوشه‌ی سمت راست مثلث دیگر را لمس کند.

کپی دیگر را انتخاب کرده و اندازه‌ی آن را %125 بیشتر کنید. با استفاده از ابزار «Move» می‌توانید شکل خود را به گونه‌ای تغییر دهید که کف آن هم تراز با دیگر مثلث‌ها بوده و گوشه‌ی بالایی آن در مرکز خط راهنما قرار داشته باشد.

گام چهارم: رنگ آمیزی شکل

برای ایجاد حس عمق در تصویر، می‌خواهیم کوه‌های جلوتر را از کوه‌های پشتی تاریک‌تر کنیم. ابزار «Rectangle» را انتخاب نموده و یکی از مثلث‌های جلویی را انتخاب کنید.

خدمات طراحی چیست

خدمات طراحی در کسب و کار به طور کلی شامل مواردی می شود که طراحان گرافیک با استفاده از آن ها به معرفی برند می پردازند. برای ارائه این خدمات طراحی گرافیک، طراح گرافیک با استفاده از المان های گرافیکی به طراحی تبلیغات می پردازند. تبلیغات با استفاده از المان های بصری و گرافیکی باعث می شود که برند و کسب و کار بهتر دیده شده و در ذهن مخاطبان ماندگار شود. از همین رو این خدمات در پیشرفت کسب و کار ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برخی از مهم ترین این خدمات گرافیک شامل موارد زیر می شود:

  • طراحی لوگو
  • طراحی کاتالوگ و بروشور
  • چاپ تقویم و سررسید با رنگ های سازمانی ویژه
  • ساخت انواع تیزر تبلیغاتی
  • ساخت انواع موشن گرافیک و استاپ موشن
  • طراحی ظاهری و پالت بندی وب سایت
  • طراحی کارت ویزیت

هر بسته بندی به ویژه ویژگی های بسته بندی فلزیاب اصل و محصولات گنج یاب باید دارای یک سری اصول و همچنین یک سری استانداردها باشد تا بتوان به آن یک بسته بندی اصل گفت. در این ماله از وب سایت شرکت فلزیاب ads قصد داریم در رابطه با اصول و نکاتی صحبت کنیم که بتوانید به راحتی یک دستگاه فلزیاب یا گنج یاب اصل از غیر اصل را تشخیص دهید.

پارامترهای مختلفی را می‌توان برای بررسی اصلی بودن و دارا بودن نشان تجاری بسته بندی هنگام خرید فلزیاب باید مد نظر داشت. عموما شرکت‌هایی که خدمات گرافیک انجام می‌دهند توجه خاصی به نوع طراحی و همچنین پیاده سازی موارد یک بسته بندی دارند.

دارا بودن نشان تجاری درست و اصولی

اولین موردی که باید برای خرید دستگاه فلزیاب مد نظر داشت، دارا بودن لوگو است. بسته بندی که لوگوی مناسبی نداشته باشد بدون شک یک دستگاه گنج یاب تقلبی است.

توجه داشته باشید که قیمت دستگاه گنج یاب تقلبی نسبت به نمونه اصل آن بسیار تفاوت دارد.

 

جهت طراحی لوگو در تهران کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا