اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین کتاب های حوزه کسب و کار؛ 4 کتاب که باید قبل از 40 سالگی بخوانید

راه اندازی کسب و کار و موفقیت در این مسیر کار راحتی نیست. طی کردن این مسیر و رسیدن به موفقیت نیازمند استفاده از تجربه و البته آموختن مدیریت است. در این مسیر استفاده از بهترین کتاب های حوزه کسب و کار  می تواند مسیر موفقیت شما را کوتاه کند. طی سال های گذشته کتاب های زیادی درباره مدیریت کسب و کار و طی کردن راه هایی که افراد را به موفقیت نزدیک می کند نوشته شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با  “بهترین کتاب های حوزه کسب و کار” آشنا کنیم.

خواندن کتاب های حوزه کسب و کار چه مزایایی دارد؟

وقتی کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، برای رسیدن به موفقیت با طراحی وب سایت سعی در راه اندازی سایت اختصاصی کسب و کار خود را دارید تا بتوانید از روش های مختلف در میدان رقابت جایی برای خود باز کنید. در این راستا به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت می گردید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. اما این همه کار نیست.

شما باید کمی درباره داستان برندهای موفق بدانید تا بتوانید مشکلات احتمالی و حتی پیشنهادات موثر را دریافت کنید. یکی از بهترین راه ها استفاده از کتاب هایی است که درباره کسب و کارهای مختلف نوشته شده است. خواندن کتاب های تخصصی حوزه کسب و کار یکی از مهمترین اقدامات در مسیر موفقیت است. از مهمترین مزایایی که خواندن کتاب های حوزه کسب و کار برای شما به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر نگرش در فروش
  • آشنایی با انگیزه های فروش
  • آشنایی با تجربه بزرگان فروش در سطح جهان
  • یاد گرفتن روش های جدید فروش
  • تقویت مهارت های کلامی، ارتباطی و زبان بدن برای فروش
  • افزایش مهارت کسب و کار
  • آمادگی برای استفاده از فرصت ها و امکانات

4 کتاب حوزه کسب و کار که باید بخوانید

1.   هر برند یک قصه

وقتی صحبت از معرفی کسب و کارهای موفق می شود، خواندن کتاب هر برند یک قصه نوشته دانلد میلر یکی از بهترین گزینه هایی است که خواندن آن به هر کسی که به تازگی کسب و کار خود را راه انداخته توصیه می شود. این کتاب به شما می گوید چه می شود که شما به عنوان مشتری خریدار و وفادار به یک برند می شوید. در واقع اعتماد شما به برند همان موضوعی است که او به آن پرداخته است. چرا که رسیدن به یک برند موفق از روش های مختلف مانند سایت برند و محصولات آن بستگی دارد. این کتاب به شما یاد می دهد که برای برند خود یک قصه بسازید و از طریق آن مسیر ماندگاری در ذهن مخاطب را هموار کنید. در این قصه مشتریان شما باید قهرمان داستان باشند تا شما به عنوان فروشنده به او کمک می کنید، تا قهرمان داستان به اهدافش دست پیدا کند.

2.    سئو 2020

امروزه سئو به عنوان یکی از مهمترین ابزار برای موفقیت کسب و کارها تبدیل شده است. هر کسب و کاری که بخواهد در میدان رقابت موفق شود ناگزیر به استفاده از استراتژی های سئو برای دیده شدن در فضای اینترنت و رسیدن به رتبه نخست گوگل است. در این کتاب به قلم آدام کلارک به نقش سئو در بهینه سازی صفحات سایز برای کسب رتبه های برتر گوگل اشاره می شود و مخاطب به این نقش اساسی آن در کسب و کار خود پی می برد.

آدام کلارک در این کتاب سعی دارد تا به مخاطب خود یاد بدهد چگونه از بهترین استراتژی ها در مسیر موفقیت برای بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کند و به میزان بیشتری از مشتری و فروش دست پیدا کند. این کتاب در زمره بهترین و معروف ترین کتاب هایی است که در زمینه سئو و موفقیت کسب و کارها نوشته شده است. در این کتاب توضیحات نویسنده کاملا دقیق است از همین رو می توان در این کتاب به اطلاعاتی دست پیدا کرده که افراد مختلف تحت عنوان دوره های آموزش سئو با هزینه هنگفت به دیگران می آموزند.

3.    صفر به یک: نکاتی درباره استارتاپ ها

یکی از معروف ترین کتاب هایی که در حوزه استارتاپ ها و راه اندازی آن وجود دارد، می باشد. این کتاب بارها به زبان های مختلف در دنیا ترجمه و تجدید چاپ شده است. در این کتاب که نوشته بلک مسترز است، به عنوان یکی از بنیان گذاران فیس بوک از رشد یک کسب و کار کوچک با کمترین سرمایه می گوید. در این کتاب همچنین به روایت موفقیت پیتر تیل یکی از بنیانگذاران پی پل اشاره می کند.

او در این کتاب با بیان داستان موفقیت خود مسیری که توانسته به تولید ثروت از مسیر نوآوری برسد، می پردازد. بیان عواملی مانند رقابت، تولید محصول، سرمایه گذاری، داشتن تیم خود و… از جمله مواردی است که در این کتاب به عنوان مهمترین ارکان یک کسب و کار به طور کامل می پردازد. در کتاب صفر به یک شما به این رویکرد می رسید که از هیچ چگونه به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید.

4.    شرکت خلاقیت

شرکت خلاقیت را می توان یکی از بهترین کتابهایی دانست که در زمینه مدیریت کسب و کارهای موفق نوشته شده است. نویسنده این کتاب ایمی والاس است که مترجمان مختلفی دست به ترجمه آن به زبان فارسی زده اند. در این کتاب خلاقیت را یکی از اصول اساسی در موفقیت کسب و کارها می داند. اد کتمول یکی از بنیانگذاران پیکسار است که در این شرکت انیمیشن های مختلفی مانند کارخانه هیولاها، داستان اسباب بازی و شگفت انگیزها را ساخته اند.

در این کتاب به استفاده از خلاقیت برای تبدیل یک شرکت معمولی به یک استودیوی انیمیشن سازی در سطح جهانی اشاره می کند. در این کتاب از استراتژی خلاقیت پرده برداری می شود و راه هایی که می تواند کسب و کارها را به موفقیت نزدیک کند را مورد توجه قرار می دهد. ایمی والاس در این کتاب شما را قانع می کند تا به دنبال یادگیری و استفاده از استراتژیهای خلاقیت باشید، در این صورت است که می توانید کسب و کار معمولی خود را به موفقیت در کلاس جهانی برسانید.

نتیجه گیری

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید فرایند موفقیت را طی کنید، مهمترین کار طراحی و راه اندازی وبسایت و پس از آن استفاده از تکنیک های سئو برای رسیدن به رتبه های برتر موتورهای جستجو است. در این مسیر می توانید از خدمات شرکت وب‌رمز استفاده کنید. در این راستا برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا