علم و تکنولوژی

سلاح جدیدی به اوکراین رسید / عکس

به گزارش تکنونامه، نخستین نشانه‌های رسیدن بمب باریک زمین پرتاب یا همان GLSDB به اوکراین دیده شد.

از آنجا که تا کنون استفاده از این بمب در میدان نبرد تایید نشده است، می‌توان این گمان را مطرح کرد که اوکراین از این بمب‌های قدرتمند به شکل هواپایه استفاده می‌کند.

سلاح جدیدی به اوکراین رسید / عکس

به نقل از درایو، از ابتدای سال جدید میلادی صحبت‌های رسیدن این بمب‌ها به اوکراین به میان آمده بود.

بمب‌های باریک زمین پرتابی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است حدود ۱۵۰ کیلومتر برد دارند که تقریبا ۲ برابر برد سامانه‌های هایمارس و دیگر توپخانه‌های موشکی در اختیار اوکراین است.

بمب‌های باریک زمین پرتاب یا GLSDB را کمپانی بویینگ آمریکا در همکاری با ساب سوئد ساخته‌اند. تا آنجا که اطلاعات در دسترس است اوکراین نخستین کاربر این بمب‌های مدرن است.

GLSDB از ترکیب بمب‌های ۲۵۰ پوندی GBU-39/B SDB با موتور بوستر راکت ۲۲۷ میلی‌متری M26 که در سامانه هایمارس و دیگر توپخانه‌های راکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره می‌برد.

بمب‌ باریک زمین‌پرتاب در فاز اولیه از موتور راکتی M26 استفاده می‌کند و پس از آن با استفاده بالک‌های جمع‌شونده در آسمان به سمت هدف سر می‌خورد. این بمب‌ها برای هدایت به INS و جی‌پی‌اس‌ مجهز شده‌اند.

ساب مدعی است که این بمب‌ها با خطای کمتر از یک متر به هدف اصابت می‌کنند و به دلیل استفاده از INS تا حد زیادی مقابل جنگ الکترونیک مقاوم هستند.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا