عمومیکسب و کار ایرانی

ویژگی صندلی کنکوری ها

کنکور و همه باید و نبایدهایی که با خود همراه می‌آورد، سبک زندگی بخصوصی را برای دانش‌آموزان سال‌های آخر دبیرستان می‌سازد. از برنامه‌ریزی درسی خاص و ساعات مطالعه و حذف بسیاری از برنامه‌ها و سرگرمی‌ها گرفته تا جای استراحت و اتاق مطالعه و رژیم غذایی و حتی میز و صندلی آموزشی نیز تاثیرگذار است . سال کنکور سالی است که دانش‌آموز مدت کمتری را در مدرسه نسبت به سایر سال‌ها صرف می‌کند و بیشتر باید در جای مخصوصی در خانه مطالعه کند.

The feature of entrance exam seats

 بعضی که در خانه شرایط مناسبی برای مطالعه ندارند به کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه عمومی روی می‌آورند. اگر خانواده توان و امکان همراهی با عضو کنکوری خود را داشته باشد، محیط امن و آرام خانه بهتر از هر جای دیگری است. لازم نیست حتماً خانه بزرگی داشته باشید یا امکانات خارق‌العاده‌ای فراهم کنید. با تغییرات اندکی در اتاق خواب فرزند کنکوری‌تان می‌توانید شرایط چند ساعت مطالعه باکیفیت را برای او فراهم کنید.

البته به جز مبلمان اتاق خواب که همزمان اتاق مطالعه هم هست، تغییراتی در سبک زندگی فرد کنکوری و خانواده‌اش هم ضروری است. مثل محدود کردن رفت و‌آمدها و منظم کردن ساعات خواب و بیداری و ساختن جو عمومی آرام و بدون تنش. اینجا تمرکز ما بر تغییراتی است که باید در دکوراسیون اتاق کنکوری بدهید. اگر در سال‌های تحصیلی قبل توی اتاق خواب فرزندتان میز و صندلی مطالعه نبوده، میز و صندلی کیفیت خود را از دست داده یا اینکه از ابتدا استاندارد و ارگونومیک نبوده، حالا دیگر وقت آن است که حتماً به فکر خرید یک صندلی کنکور درست و حسابی باشید.

اینجا بارها خصوصیات یک صندلی مناسب برای مطالعه را برشمرده‌ایم. صندلی که ارتفاع و پشتی آن قابل تنظیم باشد، طراحی آن ارگونومیک و مطابق با ویژگی‌های بدن باشد. اندازه آن متناسب با وزن و قد استفاده‌کننده آصندلی مناسب کنکوری‌ ها از مهم‌ترین ابزارهای شما در مواجهه با یکی از وحشتناک‌ترین کابوس‌های زندگی جوانان امروز است. اگر برای موفقیت در این آزمون بزرگ سخت تلاش می‌کنید و روزانه بیش از 8 ساعت را روی صندلی می‌نشینید، همین الان دست نگه دارید. این اصلاً زمان کمی نیست، خوب به آن فکر کنید.

نشستن به یکی از اساسی‌ترین بخش‌های روز شما بدل شده و نمی‌توان آن را از برنامه‌ روزانه‌تان حذف کرد و روی زمین یا به صورت درازکش مطالعه کرد. در این بین، نحوه نشستن شما، اینکه در چه وضعیتی روی درس‌‌تان تمرکز دارید و مطالعه می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. وضعیت نشستن شما بر سلامت و بهره‌وری شما اثرگذار خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های  آشنا کنیم. در مقاله دیگری نیز درباره خرید صندلی کلاس و صندلی کنکوری ها صحبت کردیم.

ویژگی‌های صندلی مناسب کنکوری‌ ها

ابتدا، بجای تمرکز بر نشستن به عنوان یک مشکل، باید با دیدی بازتر به این مسئله نگاه کنیم. یک روز سالم برای مطالعه دروس کنکور با پیدا کردن تعادل بین نشستن، ایستادن و راه رفتن معنا پیدا می‌کند. از اندازه و شکل بدن تا جنسیت‌تان، نقش مهمی در اولویت‌های‌تان ایفا می‌کند. بدن شما منحصربه‌فرد است. در نتیجه، به آن نوع صندلی مناسب کنکوری‌ ها نیاز دارید که متناسب با نیازها، اولویت‌ها و چگونگی روند مطالعاتی‌تان باشد. در ادامه به ویژگی‌های این نوع صندلی ایده‌آل که حین انتخاب و خرید باید به آن توجه کنید، نگاهی میندازیم:

تماماً قابلیت تنظیم داشتن

به خاطر داشته باشید که جابجایی و حرکت باعث کاهش سطح فشار وارده به ستون فقرات شما شده و به ماهیچه‌های‌تان اکسیژن می‌رساند و موجب افزایش سطح جریان خون به مغزتان می‌شود. جابجایی اقدامی مفید برای وضعیت سلامت بدن‌تان در نظر گرفته می‌شود و صندلی مناسب کنکوری‌ ها که قصد خریدشان را دارید باید حین جابجایی هم پشتیبان بدن شما باشد.

  1. پشتی صندلی قابل تنظیم

تکیه دادن به صندلی از وزن بالاتنه شما پشتیبانی می‌کند و در نتیجه از فشار وارد بر کمرتان می‌کاهد. تغییر در وضعیت نشستن‌تان به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری به مطالعه خود مشغول شوید و هوشیارتر و دقیق‌تر عمل کنید. شما می‌خواهید یکی از انواع صندلی مناسب کنکوری‌ ها را انتخاب کنید تا بدون فشار آوردن به چشم‌ها، گردن یا بازوهای‌‌تان بتوانید به آن تکیه دهید.

  1. ارتفاع و پهنای صندلی

زمانی‌که ارتفاع یک صندلی به اندازه مناسب تنظیم شده باشد، ران‌تان باید موازی با زمین قرار بگیرد و زانوهای‌تان در حالت قائم خمیده شوند و پای‌تان روی زمین یا جاپایی قرار گیرد. شما باید به طور کامل پشت‌تان به صندلی بچسبد و یک فضای مناسب در صندلی مناسب کنکوری‌ ها بین پشت زانوهای‌تان و لبه جلویی صندلی چیزی حدود 2 تا 4 انگشت دست خواهد بود. داشتن یک صندلی با پهنای مناسب و قابل تنظیم به شما اجازه می‌دهد تا زمانی‌که برای ساعات طولانی قرار است روی آن بنشینید، از احساس راحتی و آرامش ایده‌آلی برخوردار باشید.

  1. دسته صندلی

به خاطر داشته باشید که دسته‌های صندلی مناسب کنکوری‌ ها باید طوری باشد که گردن، شانه‌ها، ساعد و مچ‌تان حین قرارگیری دست‌تان روی آن در وضعیت طبیعی و سطح مناسبی قرار گیرند. ارتفاع، پهنا، عمق و قابلیت چرخش یک دسته صندلی قابل تنظیم، باعث می‌شود تا دست‌تان حین مطالعه بتواند در یک وضعیت ایده‌آل و مناسب قرار گیرد.

  1. متکای کمری

بهترین متکای کمری به صوری عمودی و عمقی قابلیت تنظیم باید داشته باشد. این مسئله زمانی برایتان مهم تلقی می‌کند که کمردرد داشته باشید، یا زمانی‌که غیر از ساعات مطالعه شما، شخص دیگری بخواهد از آن صندلی استفاده کند. ساده‌ترین متکاهای کمری در یک صندلی مناسب کنکوری‌ ها به طور عمودی قابلیت تنظیم دارند. پهنای ثابت یک متکای کمری تنها زمانی‌ مناسب عمل می‌کند که کاملاً متناسب با وضعیت شما و به صورت عمودی قابل تنظیم باشد. یک صندلی بدون ارتفاع پشتی قابل تنظیم یا یک متکای پشتی با ارتفاع قابل تنظیم برای همه افراد مناسب نیست.

نکات جالب‌توجه درباره وضعیت نشستن درست روی صندلی

در پایان توجه شما را به چند نکته مهم و ضروری در ارتباط با وضعیت نشستن صحیح روی صندلی جلب می‌کنیم:

  1. حین نشستن روی صندلی باید همیشه پای‌تان روی زمین قرار بگیرد (یا روی جاپایی، اگر پای‌تان به زمین نمی‌رسد).
  2. بین پشت زانوهای‌تان و جلوی صندلی‌تان همیشه باید فاصله‌ای کوتاه وجود داشته باشد.
  3. زانوهای‌تان حین نشستن روی صندلی باید هم‌سطح باسن‌تان یا پایین‌تر از آن قرار داشته باشند.
  4. پشتی صندلی‌تان را طوری تنظیم کنید که کمر و پشت‌تان حتماً تکیه داده شوند.
  5. سعی کنید وضعیت نشستن‌تان روی صندلی را تغییر دهید و به مدت طولانی‌ در یک وضعیت ثابت ننشینید.

در این مقاله ما شما را ویژگی‌های یک صندلی مناسب کنکوری ها، همچون قابلیت تنظیم پشتی، ارتفاع، پهنا، دسته و متکای کمری صندلی آشنا کردیم. اکنون اگر می‌خواهید برای حساس‌ترین مبارزه زندگی‌تان، این مرحله را تکمیل کنید و قدمی دیگر رو به جلو بردارید، بهتر است به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیلپر در سراسر کشور سری بزنید یا نگاهی به آن بیندازید.

همه این خصوصیات باید در راستای این باشد که ساعت‌های مطالعه باعث کمردرد و گردن‌درد و سایر دردهای عضلانی نشود و خستگی و خمودگی به بار نیاورد. البته باید در نظر داشته باشیم که با رعایت تمام این استانداردها باز هم ساعتی یک بار از روی صندلی بلند شدن و کش و قوسی به بدن دادن باعث کمتر شدن خستگی می‌شود.

حذف و اضافه

گفتیم که اضافه کردن بعضی وسایل مثل یک صندلی کنکور مناسب برای اتاق مطالعه کنکوری ضروری است. اما این نکته هم بسیار مهم است که همه اشیا و لوازمی که ممکن است توجه را از درس به خود معطوف کنند یا تمرکز کنکوری شما را کم کنند باید از فضای اتاق حذف شوند. اتاق جای خواب و استراحت به اندازه و کافی و منظم و درس خواندن برنامه‌ریزی شده و دقیق و با آرامش است. هر چیز دیگری مربوط به هر کار دیگری را در این مدت از دکوراسیون اتاق حذف کنید.

نور کافی

اتاق برای مطالعه چیده و سازمان گرفته است و قرار است شما را در طول زمان درس خواندن سرحال و هوشیار نگه دارد. میزان نور و تنظیم جهت درست آن در اتاق مطالعه بسیار مهم است. اگر اتاق از نور طبیعی بهره دارد که سعی کنید بیشترین نور را به داخل اتاق هدایت کنید. اگر نور کافی از پنجره دریافت نمی‌کنید، نورهای مصنوعی کافی و با جهت درست که باعث خستگی چشم نشود در نظر بگیرید. درباره اتاق مطالعه برای کنکور و خصوصیات آن باز هم در این بلاگ خواهیم نوشت. مواردی مثل رنگ، جای خواب راحت، میز استاندارد و… را توضیح خواهیم داد.

نیلپر به عنوان یکی از تولیدکننده‌های برتر مبلمان و صندلی‌های کار و مطالعه از شما کنکوری‌ها و خانواده‌هایی که نگران شرایط درس خواندن شما در خانه هستند دعوت می‌کند که با بازدید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های نیلپر راحت‌ترین و مناسب‌ترین صندلی کنکور را برای خود انتخاب کنید. موفقیت و سربلندی جوانان ایرانی آرزوی ماست.

دکمه بازگشت به بالا