عمومی

رویکرد سه‌گانه مأموریت‌محور دانشگاه‌ها برای کمک به اکوسیستم نوآوری

در گفتگو با آنا مطرح شد.

دکترای مهندسی کامپیوتر سیستم‌های نرم‌افزاری بیان کرد: دانشگاه برای کمک به اکوسیستم نوآوری که با صنعت و جامعه سازگار است، با سه رویکرد مأموریت‌محور مواجه است.

منیره حسینی صیاد نورد، دکتری مهندسی کامپیوتر، سیستم های نرم افزاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا در استان بندرانزلی، اظهار کرد: در دنیای امروز نقش علم و فناوری بسیار مهم است، سطح توسعه علم بسیار مهم است. و فناوری C در رتبه بندی کشورهای مختلف موثر است.

وی با بیان اینکه علم در طول تاریخ راه را برای پیشرفت جوامع و فناوری های مختلف هموار کرده است، آن استفاده از علم یا به عبارتی استفاده از پیشرفت علمی به دست آمده توسط جامعه بشری است و ادامه داد: دانشگاه یک دانشگاه است. رهبر. نوآوری از طریق تولید دانش و انتقال فناوری منبعی برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.مکانیسم‌های زیادی وجود دارد که دانشگاه‌ها با رویکرد مأموریت‌محور به اکوسیستم نوآوری کمک می‌کنند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی افزود: در این مسیر اولین ماموریت تامین نیروی انسانی با تخصص و مهارت از طریق آموزش و ماموریت دوم کسب دانش علمی و فنی از طریق تحقیقات دانشگاهی و ماموریت سوم انتقال دانش و فناوری از دانشگاه به صنعت و جامعه است.

حسینی صیادنورد با ابراز تأسف از اینکه شکاف عمیقی در کشور بین تولید علم و استفاده از دانش و تجارت وجود دارد، افزود: در سال های اخیر تلاش شده تا با تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنعت و صنعت، این شکاف برطرف شود. . توسعه علم و فناوری در حوزه دانش.

دکترای مهندسی کامپیوتر سیستم‌های نرم‌افزاری تصریح کرد: در گذر از تحقیقات ساده به تحقیقات کاربردی که بر نیازها، نوآوری و کارآفرینی متمرکز است و بستر لازم برای تجاری‌سازی دانش را ایجاد می‌کند، لازم است دانشگاه‌ها رسالت خود را بازتعریف و همکاری کنند. با صنعت بخش مهمی از نقش خود، دانشگاه ها باید در حوزه پژوهش قرار گیرند.

** همکاری دانشگاه با کارشناسان مهارت شبکه برای جذب همکاران همکاری صنعتی

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی تاکید کرد: دانشگاه باید برای جذب شرکای صنعتی که اساس همکاری با صنعت، متعهد به عبور از مرزها و برقراری ارتباط با افراد فراتر از توان خود هستند، متخصصان دارای مهارت شبکه و مدیریت را به کار گیرد. تخصص رشته

حسینی صیادنورد توضیح می دهد: نیاز به دانشگاه های فناور و توانایی حل مشکلات برای مقابله با چالش های جامعه و صنعت، نیاز به این کاربردها و تبادل دانش روشن را ایجاد می کند و یکی از عناصر اساسی در ایجاد کسب و کار مبتنی بر دانش است. . دروس و انشا در صورت نیاز..

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق آن باید دستورالعمل های تحصیلی مشخصی بر اساس نتایج نیازسنجی تعریف شود، گفت: دانشگاهی که بتواند نیاز صنعت و جامعه را برآورده کند در کار دانشجویان نیز موثر خواهد بود.

نحوه اجرای ماموریت سه گانه دانشگاه برای کمک به اکوسیستم نوآوری

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی گفت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در بسته کاری ارتقای توان پاسخگویی و حل مشکلات از محور راهبردی دانشگاه های پیشرو و پاسخگو به طور کامل اجرا شده است. با ارتباط بین دانشگاه و صنعت و بسیاری از شیوه ها و راهکارها در این آرایش ارائه شده است.

حسینی صیادنورد افزود: در دانشگاه انزلی هدف کوتاه مدت ایجاد و توسعه مرکز تحقیقات توانمندی های آزمایشگاه و مشارکت در راه اندازی آزمایشگاه های پیشرفته استان، شناسایی پروژه های تحقیقاتی مشارکتی با سازمان هایی مانند بندر است. گیلان و. سازمان دریانوردی و منطقه آزاد انزلی، جهت گیری صحیح این دانشجویان به سمت توسعه دانش متمرکز و کاربردی، فرهنگ پژوهش مشترک را از طریق بازدیدهای علمی و ایجاد ارتباط بیشتر بین اساتید و دانشجویان با سازمان های موجود مرتبط تبیین می کند. حوزه مطالعاتی، شناسایی این موضوعات با موضوعات بین رشته ای برای گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت در قالب قراردادهای خلاصه، حمایت از هسته ها و واحدهای فناورانه مستقر در مراکز رشد و کمک به تبدیل شدن آنها به شرکت های دانش با استفاده از مهارت و تخصص اساتید. اعضا، اجرای طرح های تبلیغاتی برای ارتقای سطح مهارت دانش آموزان و سازماندهی انجمن های علمی به عنوان موضوعی ویژه در توسعه دانش جدید تدوین شده است.

امیدوارم با مشارکت اساتید و دانشجویان مستعدی که در پروژه های تحقیقاتی و فناوری تلاش می کنند، گام های توسعه واقعی و پیشرفت علمی کشور برداشته شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا