علم و تکنولوژی

رژیم‌های غذایی نامتعارف چه خطراتی دارند؟

گاهی دیده می شود که برخی افراد برای رهایی از اضافه وزن بدنبال رژیم لاغری سریع هستند. در حالی که چنین غذایی می تواند برای سلامتی فرد خطر آفرین باشد.

به گزارش تکنونامه، راه های مختلفی برای کاهش وزن حتی در اسناد وجود دارد که گاهاً توسط برخی افراد یا گروه ها ارائه می شود، اما دلیل آن درست بودن همه این رژیم هاست.

مواد غذایی کاهش وزن به چند دسته تقسیم می شوند. در رژیم های بسیار کم کالری که در موارد نادر بیمار تحت نظر و حتی در بیمارستان قرار می گیرد، میزان کالری مصرفی افراد بین 200 تا 800 کیلو کالری است. چنین رژیمی اغلب باعث ایجاد سنگ، ریزش مو، مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی می شود. این رژیم ها در طولانی مدت موثر نیستند و ممکن است به دلایلی در کوتاه مدت تجویز شوند که خطری برای بیمار دارد.

دسته دیگر رژیم های کم کربوهیدرات هستند که میزان مصرف کربوهیدرات روزانه در رژیم غذایی افراد کمتر از 25 گرم است. ما رژیم های نامتعادل دیگری داریم که چربی بسیار کمی دارند و بین 0 تا 19 درصد انرژی از چربی دریافت می شود. در حالی که در مواقع عادی میزان مصرف چربی را تا 30 درصد تخمین می زنند.

بر اساس گزارش اداره تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بنابراین برای کاهش وزن، همانطور که یک شبه اضافه وزن نداریم، باید در این راه صبور و مصمم باشیم و به آرامی و پیوسته وزن خود را کاهش دهیم.

در انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا