عمومی

تقویت ملی‌گرایی روس‌ها، تنها دستاورد حملات اوکراین به بلگورود

یک رسانه آمریکایی گزارش داد حملات نیروهای مسلح اوکراین به منطقه بلگورود در روسیه هدفی جز افزایش ملی‌گرایی شهروندان این شهر نداشته است.

به گزارش تکنونامه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» اذعان کرد نیروهای مسلح اوکراین در بمباران‌های منظم خود علیه شهر «بلگورود» روسیه نه‌تنها موفق به ازبین‌بردن آرمان ملی‌گرایی در این منطقه نشده‌اند، بلکه میهن‌پرستی ساکنان آن را تقویت کرده‌اند.

به گزارش این روزنامه، دولت اوکراین عامدانه این شهر را در خاک روسیه هدف قرار می‌دهد تا ساکنان آن را علیه دولت روسیه شورانده و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را که در دست برگزاری است، تحت تاثیر قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ساعاتی پیش فرماندار بلگورود از یک حمله توپخانه‌ای دیگر توسط اوکراین خبر داد؛ حمله‌ای مرگبار که ۲ کشته و سه زخمی به دنبال داشت.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ روسیه از روز جمعه در نواحی شرقی این کشور پهناور آغاز شده و تا پایان روز یکشنبه، نواحی غربی هم آرای خود را به صندوق رای خواهند انداخت. روسیه به دلیل وسعت زیاد خود، ۱۱ منطقه زمانی مختلف دارد و برگزاری انتخابات در یک روز ممکن نیست.

واشنگتن‌پست گزارش داد که با وجود حملات توپخانه‌ای گسترده نیروهای اوکراین علیه بلگورود، مردم این شهر حضور پررنگی در مراکز رای‌گیری داشته و در انتخابات شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا