اقتصادیکسب و کار ایرانی

ریال ایران در صدر پول های بی ارزش دنیا نشست!

 4 پول بی ارزش

 

همه ما در مورد قوی ترین ارزهای دنیا چیزهای زیادی خوانده و شنیده ایم. پوند استرلینگ بریتانیا، دلار آمریکا، فرانک سوئیس و یورو در میان سایر ارزها شناخته شده ترین ارزهای جهان هستند. کشورهایی که این ارزها را منتشر می کنند بسیار با ثبات هستند و این برای ارزهای آنها نیز به دنبال دارد. بسیاری از ما  اما بی ارزش ترین ارزهای جهان را نمی شناسیم در ادامه می خواهیم که 4 پول بی ارزش دنیا را به شما معرفی کنیم.

بیایید در مورد ضعیف ترین ارزهای جهان بیشتر بدانیم.

  1. ریال ایران

 متاسفانه ریال ایران بی ارزش ترین پول دنیا است. برای ساده‌تر شدن محاسبات، ایرانی‌ها مرتباً از عبارت «تومان» استفاده می‌کنند. اما این حرف ها تغییری را ایجاد نمی کند  و نمی توانیم از واقعیت دور شویم. دلایل متعددی باعث کاهش ارزش ریال ایران شد. جنگ ایران و عراق، تهدیدات اسرائیل و خطرات احتمالی جنگ هسته ای. به همین دلیل اقداماتی از جمله محدودیت دسترسی ایران به بازار جهانی انجام شد که در نهایت زیان های قابل توجهی به اقتصاد کشور ما وارد شد.. ایران صادرکننده بزرگ نفت بود و این کشور از فرصت صادرات نفت خود نیز محروم بود. این موضوع باعث کسری بودجه اساسی در کشور می شود.

همه این اتفاقات منجر به سقوط ریال ایران به عنوان کم ارزش ترین ارز  جهان شد. ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در سال 2016 چند تحریم را لغو کردند که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی ایران و تثبیت ارزش ریال شد. با این حال، در سال 2018، ایالات متحده آمریکا دوباره تحریم های خود را اعمال و تشدید کرد. و باعث شد که ریال ایران مجدد به صدر پول های بی ارزش دنیا برسد.

  1. دونگ ویتنامی

بی ارزش ترین پول دنیا ۱۴۰۱ |بی ارزش ترین پول دنیا 2023 |بی ارزش ترین پول دنیا افغانستان

دومین ارز ارزان دنیا دونگ ویتنامی است. ویتنام هنوز در مسیر پیشرفت کامل از یک اقتصاد متمرکز به یک اقتصاد بازار است. در نتیجه، دونگ ویتنامی ارزی است که کمترین ارزش را دارد. این ارز که به شدت نسبت به سایر ارزهای دنیا کاهش یافته است، یکی از پایین ترین نرخ های مبادله ارز را در همه کشورها به جز ایران دارد. با این حال، کارشناسان مسائل ارزی ادعا می کنند که دولت ویتنام در مسیر درست رشد پیش می رود و به زودی با همسایگان آسیایی خود خواهد رسید. به زودی، دانگ ویتنامی حتی ممکن است در لیست ارزان ترین ارزهای جهان قرار نگیرد.

  1. روپیه اندونزی

بی ارزش ترین پول دنیا ۱۴۰۱ |بی ارزش ترین پول دنیا 2023 |بی ارزش ترین پول دنیا افغانستان

در نتیجه پایین بودن ارزش اسکناس هایی که به سبک قدیمی بودند، در فرمان ریاست جمهوری در تاریخ 5 سپتامبر 2016، 7 اسکناس جدید منتشر شد که ارزش آنها از هزار تا صد هزار روپیه متغیر بود. اگرچه اندونزی یک کشور با ثبات و توسعه یافته اقتصادی در جنوب شرقی آسیا است، اما روپیه نرخ ارز بسیار پایینی دارد. نهادهای نظارتی فعال در کشور تمامی اقدامات را برای تقویت پول ملی انجام داده اند. با این حال، تا کنون، تمام تلاش ها تنها به تغییرات کوچک و ناچیز منجر شده است.

  1. فرانک گینه

یکی از تورم‌ترین ارزها، فرانک گینه، واحد پول رسمی گینه است. گینه یک کشور آفریقایی با نرخ تورم بالا، فقر فزاینده و شیوع گانگسترها، مدت‌هاست که از کاهش ارزش پول رنج می‌برد. شگفت‌انگیزترین جنبه‌های این کشور گنجینه‌های طبیعی مانند طلا، آلومینیوم و الماس است که در اینجا به وفور یافت می‌شود. با وجود همه این منابع، ارز باید از ارزش بالایی برخوردار باشد. اما متاسفانه خبری نیست.

در این مطلب به 4 مورد از بی ارزش ترین پول های  دنیا را به شما معرفی کردیم. برای به دیدن ادامه لیست می توانید به سایت رایکا فارکس که مرجع اخبار بازار  فارکس در ایران است مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا