عمومیکسب و کار ایرانی

 چرا باید لوازم خانگی توسط تعمیرکار متخصص از نمایندگی سامسونگ در هشتگرد کرج تعمیر شود؟

احتمالا یخچال فریزر یکی از معدود لوازم خانگی است که به طور مداوم با آن سروکار داریم. حتی در بعضی از مواقع، ناخودآگاه درب یخچال را باز می‌کنیم بدون آنکه به چیزی احتیاج داشته باشیم. طبیعتا در این اوضاع اقتصادی، هیچکس دوست ندارد هزینه‌های اضافه‌ای برا تعمیر یا جایگزینی لوازم خانگی خود بپردارد، خصوصا وقتی که آن دستگاه، یخچال فریزر باشد!
به همین علت، نگهداری و مراقبت از این دستگاه گران و ضروری، از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه افزایش طول عمر مفید این وسیله پرکاربرد، به سادگی و با رعایت چند نکته، امکان پذیر است.
پس یک فنجان قهوه آماده کنید و با رادهوم همراه باشید تا در این نوشتار، با چند نکته ساده، علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه در هزینه‌های مصرفی خود صرفه جویی کنید.

نظافت و تمیز نگه داشتن یخچال را فراموش نکنید

همانند دیگر لوازم خانگی مانند اجاق گاز، لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ..، آسان‌ترین راه برای افزایش طول عمر دستگاه، توجه به پاکیزگی آن‌ها است. شاید در حالت عادی، تنها به دلیل بوی بد یا ریختن خوراکی در یخچال، به فکر تمیز کردن آن بیفتیم.
اما باید در نظر داشته باشیم که اگر به دنبال افزایش طول عمر دستگاه هستیم، می‌بایست نظافت را کاری همیشگی و غیر قابل چشم پوشی بدانیم.

قبل از هرکاری، از تمیز بودن فضای داخل کابین اطمینان حاصل کنید. حداقل ماهی یکبار، تمامی کشوها و قفسه‌های دستگاه را بیرون آورده و با صابون و آب‌گرم بشویید.
سطوح یخچال فریزر را نیز با استفاده از جوش شیرین می‌توان ضدعفونی کرد. در صورتی که بوی بد یخچال برای  شما هم آزار دهنده است، می‌توانید در مقاله ( بوی بد یخچال و راه‌های رفع آن)، با چند نکته ساده، بوی بد یخچال فریزر را برطرف کنید.

حتما بخوانید: نمایندگی سامسونگ در هشتگرد
حال می‌بایست به سراغ کندانسور برویم. شبکه‌های خنک کننده پشت یخچال، با به جریان درآوردن گاز مبرد، دمای آن را پایین آورده تا هوای خنک وارد کابین یخچال شود. هرچقدر گرد و غبار بیشتری روی شبکه‌های فلزی و لوله‌ها بنشیند، مکانیزم خنک کردن کمپرسور یخچال با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد. این موضوع علاوه بر کاهش بازدهی و راندمان یخچال، ممکن است موجب سوختن موتور دستگاه نیز شود!

به همین علت، با تمیز کردن شبکه‌های پشت یخچال، خنک کنندگی و کارایی دستگاه بیش از پیش افزایش می‌یابد. دقت کنید که به هنگام تمیز کردن آن‌ها، از اجسام تیز استفاده نکنید تا آسیب نبینند. حداقل سالی دوبار، غبار نشسته بر روی شبکه‌ها را با استفاده از یک برس دسته بلند، جاروبرقی و دستمال نرم، پاک کنید. حتما حواستان باشد که قبل از این کار دستگاه را از برق جدا کنید.

شاید هیچ وقت به هنگام خرید یخچال فریزر، به لاستیک‌های دور درب توجه نکرده باشیم اما این قطعه ساده، با جلوگیری از خروج جریان هوای درون کابین، موجب کارکرد بهتر کمپرسور و در نتیجه افزایش طول عمر آن می‌شود. برای این‌کار، تنها کافیست با استفاده از آب گرم، چربی‌ها و یا گرد و غبار موجود بر روی آن را تمیز کنید. در صورت خرابی یا پوسیدگی لاستیک، حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

طول عمر یخچال

یخچال بین ۱۰ الی ۱۵ سال عمر می‌کند و توجه کنید که مدل‌های جدید مانند یخچال فریزر بوش به دلیل اینکه موتورهای قوی‌تری دارند و مصرف انرژی آن‌ها نیز پایین‌تر است بین ۲ تا ۴ سال بیشتر عمر خواهند کرد. در صورتی که هر قطعه‌ای از یخچال خراب شود می‌توانید با تعویض قطعه آن را تعمیر کنید. ولی اگر موتور یا کمپرسور خراب شود می‌توان تخمین زد که عمر یخچال رو به پایان است. برای اینکه یخچال سای بای ساید عمر بیشتری داشته باشد باید چکار کرد؟

  • اگر مشکل کوچکی در یخچال ایجاد شود همچون خرابی فن یا برد، باید فورا آن را تعمیر کنید.
  • اگر یک مشکل کوچک را برطرف نکنید ممکن است این مشکل باعث خرابی بیشتر در دستگاه شود.
  • اگر کندانسور و داخل یخچال را مرتب تمیز کنید طول عمر یخچال شما بالا خواهد رفت.

طول عمر مفید ماشین ظرفشویی

ظرفشویی بین ۱۰ تا ۱۳ سال عمر می‌کند و هر چه مدل آن جدید و کیفیت آن بهتر باشد مانند ماشین ظرفشویی بوش عمر بیشتری خواهد کرد. هر چه امکانات بیشتری در آن وجود داشته باشد بسته به تعداد این امکانات احتمال خراب شدن قطعات بیشتری در آن وجود دارد. برخلاف دیگر لوازم برقی هرچه از ماشین ظرفشویی بیشتر استفاده شود عمرش بیشتر خواهد بود. چون با استفاده مدام از آن قطعات پلاستیکی مانند واشر و شلنگ دچار پوسیدگی یا خشکی نخواهد شد و داخل ظرفشویی نیز کپک و سفیدک نخواهد زد. توجه کنید قبل از شستشو با این دستگاه غذای باقی مانده داخل ظروف و تکه‌های غذای سوخته شده را جدا کنید. چون این مواد داخل فیلتر و پمپ گیر می‌کنند و آن را خراب خواهند کرد.

استفاده صحیح و طرز پخت آسان با پلوپز

بعد از شستن برنج آن را درون قابلمه پلوپز می ریزید و کمی نمک درون آن اضافه می کنید .

سپس به اندازه ۲ قاشق روغن به آن اضافه می کنید و می گذارید که بپزد. در اول کار می توانید در قابلمه پلوپز را نیز بردارید تا برنج در حال پخت خیلی نرم نشود.

بعد از اینکه برنج دم کشید به میزان درجه ای که در روی خود پلوپز نوشته شده است برای ته دیگ برنج وقت بگذارید. شما در مورد پخت ته دیگ برنج باید نسبت به پلوپزتان تجربه پیدا کنید. ولی نگران نباشید، بعد از یکی دوبار استفاده، کاملا بر آن مسلط خواهید شد.

 تنظیمات پلوپز

برخی از پلوپزها تنظیمات تعریف‌شده‌ای دارند و شما تنها می‌توانید یکی از حالت‌های آن را برای پخت غذا استفاده کنید؛ اما برخی از این دستگاه‌ها، صفحه نمایشگر دارند و به شما این امکان را می‌دهند که تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. برای مثال می‌توانید زمان دلخواه برای پخت را انتخاب کنید تا پلوپز بعد از این زمان، به صورت اتوماتیک خاموش شود. پس برای خرید پلوپز حتما به این موضوع توجه داشته باشید که دستگاه مجهز به تایمر باشد؛ زیرا این ویژگی کار با دستگاه را برای شما بسیار ساده می‌کند.

البته لوازم برقی دیگری چون پلوپز، سرخ‌کن یا اتو نیز به عنوان لوازم خانگی وجود دارد. باید حواستان باشد همیشه ظرف پلوپز و سرخ‌کن تمیز باشد و فیلترهای آن را نیز تمیز کرده یا دائما تعویض کنید که خروجی بخار و روغن گرفته نشود. آب اتو نیز باید به موقع تخلیه شده و کف آن نیز تمیز شود تا خروجی بخار دچار مشکل نشود.

طبیعتا لوازم خانگی زیادی در خانه‌ی ما وجود دارد که باید با هر کدام به درستی رفتار کنیم تا طول عمر آنها بیشتر شود. ولی برخی لوازم خانگی هستند که خیلی کاربردی ندارند و شاید از خرید آنها حتی پشیمان باشیم یا بخواهیم لوازم خانگی جدیدی بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا