ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستورکار /آموزش کار گروهی در کلاس درس و مدرسه
دبیرکل هیئت آموزش عالی گفت: به منظور اجرای بنیاد تحول آموزش و پرورش می توان حیات طیبه و سایر م institutionsسسات بزرگ آموزشی را به مدارس نمونه در کشور تبدیل کرد و اجرای برنامه های آموزشی در این مدارس امکان پذیر است. مدارس می توانند کار تیمی را بیاموزند و با مسئولیت های افراد و جامعه در کلاس و مدرسه آشنا شوند.
محمود امانی تهرانی در مصاحبه با تکنونامه ، نشان می دهد که این منطقه به یکی از ملفه های یادگیری محیط تأثیر می گذارد و بر کیفیت آموزش و همچنین در مورد یادگیری و عوامل مهم و م learningثر تأثیر می گذارد و بخشی از روند آموزش است.
وی افزود: از دو منظر می توانیم به فلسفه حیات طیبه و مجموعه آموزش بزرگتر نگاه كنیم كه یكی از آنها مصوبه شورای عالی آموزش عالی 841 است كه م institutionsسسات آموزشی را در نظر می گیرد و زاویه دوم سند تحول آموزشی درگیر آن است. و البته آموزش ، اینها مصوبات سازگار درون مفهوم و محتوا هستند.
دبیرکل هیئت آموزش عالی گفت: مسئله اصلی این است که برای داشتن تأثیر و نتیجه آموزشی خاص ، باید بین دوره ها هماهنگی ایجاد کنیم ، یعنی اگر فعالیت از نقطه خاصی شروع شود ، باید تا پایان مورد بررسی قرار گیرد. در چنین مجموعه آموزشی ، با مدیریت یکپارچه ، می توان برای توسعه و تداوم آموزش ، به طور موثر و پایدار برای دانش آموزان در طول تحصیل ، از کودکستان تا دبیرستان برنامه ریزی کرد.
امانی گفت: “این امکان ابعاد مختلفی دارد ، به عنوان مثال ، اگر مدرسه ای بخواهد برنامه ویژه مدرسه (طراحی بوم) را طراحی كند ، می تواند 12 سال برنامه ویژه خود را طراحی كند و روندی را ایجاد كند كه منجر به ایجاد برند شود.” به عبارت دیگر ، این یک مدرسه است که علاوه بر برنامه درسی عمومی ، دانش آموزان را در این زمینه های خاص توانمند می کند ، بنابراین ماهیت جدی این امر مدیریت مدیریت یکپارچه است.
وی گفت: “مدارس بزرگ از امکانات بهتری برخوردار هستند. اساساً مدارس بزرگ از امکانات ، فرصت ها و توانایی هایی برخوردار هستند که مدارس کوچک به ندرت به آنها دسترسی دارند و این امکانات به مدیران مدارس کمک می کند تا برنامه ریزی کنند. عملکرد بهتر را سازماندهی ، اجرا و ارزیابی کنید. با فرض اینکه مدرسه دارای سالن سنی مناسب باشد ، این سالن در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری کمک خواهد کرد.
دبیر کل شورای آموزش عالی افزود: آنها همچنین می توانند از این سالن برای آموزش خانواده ها یا میزبانی جوامع محلی استفاده کنند. وقتی جوامع محلی برای کمک به مدارس می آیند ، به پیشرفت خود و مدرسه کمک می کند. هر دو جنبه برنامه ریزی مرکز 12-12 و امکانات جدید در مقیاس بزرگ به منحصر به فرد و متمایزترین این مدارس کمک می کند. چرا آنها خاص هستند ، ما می گوییم سند تحول اساسی را در آموزش و پرورش پیاده کنیم ، یعنی این مدارس می توانند به مدارس نمونه در کشور تبدیل شوند و اگر کسی بخواهد بررسی کند چه دانش آموزانی تغییر اساسی در آموزش و پرورش را به جامعه ارسال می کنند ، چه برنامه ها و اشکال مدیریتی را می توان در این مدارس اجرا کرد. به نظر من ، مدیریت این مدارس باید نگاه ویژه ای داشته باشد و افراد مستعدی برای مدیریت این مدارس منصوب شوند که از وضعیت خود آگاه باشند ، به آن اعتقاد داشته و اقتدار خود را بدانند. به عنوان یک استان.
وی با تأکید بر اینکه مدیران هیات طیبه و سایر م institutionsسسات بزرگ آموزشی باید توانمند و مسئول باشند ، گفت: باید یک شبکه ارتباطی بین مدیران این نوع مدارس در کشور ایجاد شود تا آنها بتوانند یکدیگر را بشناسند و علایق مشترک خود را داشته باشند. ، چندین جلسات چشم بسته یا آنلاین در طول سال برای ایجاد یک جامعه پر جنب و جوش برگزار کرده است ، مدارس بزرگ فعلی را نمی بینید ، دارای معماری زیبا و همه امکانات ، ساخته شده و به آموزش منتقل شده اند ، اما گاهی اوقات تقسیم این مدارس و
دکتر امانیه “حیات طیبه” را توضیح می دهد که در سند زیر در مورد تحول در آموزش و پرورش برجسته شده است: حیات طیبه بهترین است ، این تناسب باید در صورت نزدیک شدن به مدارس ، نزدیک شدن به آنها ، مناسب برای محققان به هدف تبدیل شود. حیات طیبه مظهر همه پیامبران ، مربیان ، پدران ، دانشمندان ، اصلاح طلبان اجتماعی است که به مردم کمک می کند تا در چارچوب آموزش به روشی اخلاقی ، عملی ، اجتماعی و علمی زندگی کنند. و پرورش معیارهای اسلامی و الهی بیان شده در تمام مقدسات آسمانی.
وی با اشاره به اینکه ، در سطح پایه تحصیلات ، که می خواهد دانش آموزان زندگی خوبی داشته باشند ، طبق ادبیات ، سند تحول آموزش مقدماتی در همه زمینه ها به آموزش ترجمه می شود ، افزود: آموزش در همه زمینه ها به رشد متعادل انسان در همه زمینه های زندگی اشاره دارد. ، انسانها دارای خصوصیات اخلاقی ، علمی ، علمی ، علمی ، هنری و غیره هستند ، این رشد متعادل با یک محیط رو به رشد همراه است ، اگر یک محیط محدود و کوچک باشد ، برخی از این مکانهای رشد غنی نخواهند بود ، اگر غنی نباشند ،
به گفته امانیه ، دستیابی به اهداف خوب در هر زمینه ای نیاز به یک محیط یادگیری مثر دارد. فعالیت های نظیر به نظیر ، برون سپاری و در نهایت پیشرفت می کنند. ساختار یادگیری دانش آموزان پس از استفاده از محیط یادگیری با زمینه قبلی ، درک ، احساسات ، افکار ، ایمان ، عمل ، استدلال و علم متفاوت است.
دبیرکل شورای آموزش عالی در مورد نقش مدارس بزرگ و پیچیدگی آموزش در بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان گفت: البته اگر بتوانیم اندازه مدرسه خود را افزایش دهیم و آن را به مدرسه بزرگ تبدیل کنیم ، فرصت های زیادی برای رشد دانش آموزان ایجاد می کند. ما قبلاً ایجاد کرده ایم. دانش آموزان در مدارس کوچک گزینه زیادی ندارند ، زیرا امکانات آنها محدود است ، اما در مدارس بزرگ یا امکانات آموزشی ، امکانات بیشتری وجود دارد و دانش آموزان گزینه های بیشتری دارند.
امانی با بیان اینکه در طراحی و ساخت مدارس بزرگ و پیچیده در مناطق کم درآمد باید موضوع مشارکت دانش آموزان در نظر گرفته شود گفت: البته مهمترین نکته قبل از ساخت مدرسه نیاز به چشم انداز است. تا جایی که مدرسه ساخته شده است ، بهترین نقطه و بهترین نقطه دسترسی ، امکانات و فضای محلی برای خودش است. البته این موضوع در دست توسعه ، توسعه و سازمان مدارس کشور نیست ، اما باید به جمعیت دانش آموزی خطاب شود که مدارس پیچیده یا مدارس بزرگ بتوانند آن را پوشش دهند ، تا منابع هدر نرود.
در انتهای پیام