اقتصادیکسب و کار ایرانی

تفاوت دوج کوین، بیبی دوج و شیبا اینو

طبق وبسایت بیبی دوج، این ارز دیجیتال صرفاً یک کوین برای طرفداران و اعضای جامعه‌ی آنلاین دوج کوین است. وبسایت این پروژه اعلام کرده‌است که توسط پدرش، یعنی دوج کوین، اداره می‌شود و اینگونه عدالت و شفافیت را برای جامعه‌ی خود فراهم می‌کند.

 تفاوت دوج کوین، بیبی دوج و شیبا اینو

طبق وبسایت بیبی دوج، این ارز دیجیتال صرفاً یک کوین برای طرفداران و اعضای جامعه‌ی آنلاین دوج کوین است. وبسایت این پروژه اعلام کرده‌است که توسط پدرش، یعنی دوج کوین، اداره می‌شود و اینگونه عدالت و شفافیت را برای جامعه‌ی خود فراهم می‌کند. تعداد واحدهای در گردش بیبی دوج در دسترس نیست و تعداد کل واحدهای آن ۴۲۰P است. بر خلاف دوج کوین که عرضه آن می‌تواند بی نهایت باشد، بیبی دوج کوین ماهیت کاهش دهنده دارد و البته غیرقابل استخراج است، این ویژگی بدین معناست که این ارز دیجیتال برای ایجاد کمیابی، ارزش قائل است و به شکل دستی اقدام به توکن سوزی می‌کند. پویایی، کمیابی و تقاضای بیشتر باعث افزایش قیمت این رمز ارز می‌شود، البته این شرایط ممکن است کوتاه‌مدت باشد.

هدف بیبی دوج کوین

هدف بیبی دوج این است که سرعت تراکنش‌ بیشتری را ارائه داده و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. این ارز دیجیتال نوپا با قیمت 0.000000000175 دلار آمریکا به بازار آمد. تنها در یک ماه، جامعه‌ی بیبی دوج به 200 هزار نفر رسید. در حال حاضر، ارزش بازار این ارز دیجیتال حدود 500,652,851 دلار آمریکا است و مانند دوج کوین، توسط ایلان ماسک پشتیبانی می‌شود.

برای بیبی دوج کوین، 10٪ کارمزد در هنگام معامله اخذ می‌شود. اگر بیبی دوج کوین دارید، 5 درصد پاداش دریافت خواهید کرد. زمانی که کوین‌های خود را می‌فروشید، کارمزد دریافت می کنید. که اگر آن کارمزد را هولد کنید، زمانی که شخص دیگری هم آن حجم از بیبی دوج خودش را بفروشد شما پورسانت خودتان را دریافت خواهید کرد.

بر خلاف دوج کوین، عرضه بیبی دوج کوین محدود است. بنیانگذاران بیبی دوج می‌گویند که این کوین بیش از حد ضد تورمی یا hyper-deflationary است، به این معنی که عرضه کوین کم می‌شود و هیچ وقت افزایش پیدا نمیکند.

بیبی دوج کاربرد عملی ندارد. ارزهای دیجیتال برتر و در حال رشد بر دنیای رمز ارز حکومت می کنند زیرا هدفی اساسی را دنبال می‌کنند.

قیمت بیبی دوج به دلیل انتشار توییتی از ایلان ماسک افزایش یافت. با این حال، در درازمدت، پیش بینی عملکرد این کوین که تمام قدرتش را از یک توییت گرفت، بسیار دشوار است.

از سوی دیگر، دوج کوین یکی از 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار است. در ماه‌های ابتدایی سال 2021، دوج کوین محبوب‌تر شد و حجم معاملات آن نیز افزایش یافت. البته ایلان ماسک نیز از طریق توییت‌های خود به پذیرش دوج کوین سرعت ‌بخشید.

دوج کوین

دوج کوین (DOGE) با ارزش بازار حدود ۱۹.۷ میلیارد دلار، رتبه ۱۲ام بازار را در اختیار دارد. بالاترین قیمت دوج کوین در تاریخ 8 می 2021، معادل ۰.۷۳ دلار بوده است. تعداد واحدهای در گردش دوج کوین ۱۳۲.۶۷ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۳۲.۶۷ میلیارد است.

دوج کوین یک دارایی دیجیتال قابلِ استخراج است و مانند لایت کوین از یک الگوریتم هش به نام Scrypt استفاده می‌کند که پیچیدگی کمتری نسبت به SHA256 دارد. این ویژگی باعث می‌شود که استخراج لایت کوین و دوج کوین سریع‌تر از بیت کوین انجام شود و انرژی کمتری مصرف کند.

دوج کوین بر روی فناوری بلاک چین کار می‌کند و در مقایسه با بیبی دوج کاربرد عملی دارد. از این رو، دوج کوین یک سرمایه‌گذاری به نسبت بهتری است.

شیبا اینو

شیبا اینو از دوج کوین الهام گرفته شده است و بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت دارد. با این حال، این کوین را دستِ کم نگیرید زیرا به عنوان بخشی از وبسایت صرافی غیرمتمرکز کار می‌کند. توکن اصلی شیبا اینو در یونی سواپ (Uniswap) لیست شد و سپس به لطف توییت ایلان ماسک، بیش از 300 درصد افزایش یافت.

شیبا اینو (SHIB) با ارزش بازار حدود ۱۴.۵۲ میلیارد دلار، رتبه ۱۵ام در بازار و سهم ۰.۶۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. برخلاف دوج کوین، شیبا اینو فاقد یک بلاک چین اختصاصی است و به عنوان توکنی بر بستر اتریوم شناخته می‌شود، در نتیجه امکان استخراج شیبا اینو وجود ندارد. پس می‌توان گفت همه‌ی برنامه‌های ماینینگ شیبا اینو کلاهبرداری هستند. شما می‌توانید اتریوم استخراج کنید و سپس دارایی خود را در صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز به توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 مانند شیبا اینو تبدیل کنید.

کل موجودی توکن‌های شیبا در همان ابتدای تولید، عرضه می‌شوند و مکانیزمی برای ماین کردن این رمز ارز وجود ندارد. با این حال شیبا اینو نیز مانند دوج کوین کاربرد عملی دارد و بر روی فناوری بلاک چین کار می‌کند. کارشناسان معتقدند که شیبا اینو رشد خواهد کرد زیرا مبتنی بر اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان است. برای خرید شیبا اینو می توانید به صرافی نیپوتو مراجعه کنید.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/diffrences-between-babydoge-and-shiban-and-doge/

دکمه بازگشت به بالا