عمومیکسب و کار ایرانی

ایا عطر برای پوست ضرر دارد؟

پوست انسان یکی از ظریف ترین و حساس ترین قسمت های بدن است و به دلیل نازکی که دارد در تماس مستقیم با مواد مختلف واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال، ماده ای که در لباس ها در تماس طولانی با پوست است، می تواند عوارض ایجاد کند و در برخی موارد حتی حساسیت را از بین ببرد.

به نظر شما چه عوامل دیگری می تواند مستقیماً روی پوست شما تأثیر بگذارد؟ تاثیر عطر روی پوست خود را نادیده نگیرید. عطر نیز از آن دسته موادی است که در بیشتر موارد مستقیماً با پوست تماس پیدا می کند. توجه به ترکیب و فرمولاسیون به کار رفته در تولید عطر و ادکلن یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب آن باید دقت لازم را داشت.

در این مقاله اولین مدرسه عطرسازی ایران قصد داریم شما را با تاثیرات عطر بر روی پوست آشنا کنیم و از اهمیت انتخاب عطر مناسب بگوییم. همچنین در مورد این موضوعات صحبت خواهیم کرد. برای دوره آموزش فشرده عطر سازی با ما تماس بگیرید.

برخی از اثرات عطر بر روی پوست

راه های مقابله با عوارض استفاده از عطر

از بین بردن عوارض استفاده از ادکلن بر روی پوست

عوارض استفاده از عطرهای تقلبی

در مورد تاثیر عطر بر روی پوست

اثرات عطر بر روی پوست شامل فوایدی است که استفاده روزانه از آن را ضروری می کند. استرس را کاهش دهید، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، احساس خوبی ایجاد کنید، خلق و خو و انرژی را برای انجام کارهای روزانه تقویت کنید و موارد دیگر. متعلق به اثرات مثبت عطرها است. اما در برخی موارد استفاده از عطر می تواند معایبی داشته باشد که با رعایت چند اصل به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد.

اثرات خوب استفاده از عطر بر روی پوست


برخی از اثرات مثبت استفاده از عطر عبارتند از:

تاثیر عطر در تقویت خلق و خو و هویت شخصیت

استفاده از عطر تأثیر شگفت انگیزی بر ثبات خلق و خو و تندرستی دارد. روانشناسی عطر اشاره می کند که روحیه و شخصیت بسیاری از افراد بر اساس انواع عطرها و عطرهایی که به صورت روزانه استفاده می کنند تعیین می شود. زیرا انتخاب نوع روحیه تحت تأثیر خصوصیات فردی و درونی افراد است و به طور قابل توجهی به عنوان معیار تشخیص صحیح افراد شناخته می شود. حس بویایی به طور مستقیم به سیستم لیمبیک متصل است، بنابراین مغز شما بلافاصله به انواع عطرهایی که می پوشید واکنش نشان می دهد. بهترین و با کیفیت ترین عطرها را از سایت ها و فروشگاه های معتبری مانند آرورایها خریداری کنید تا از ماندگاری و سلامت آن ها مطمئن شوید.

بوی عطر را از بین می برد.

یکی از اصلی ترین فواید و دلایل استفاده از انواع عطرها و رایحه ها رفع بوی بد دهان است. البته عطرها می توانند بوی طبیعی بدن شما را نیز تقویت کنند، زیرا بیشتر عطرها حاوی مواد افزودنی ارگانیک هستند که می توانند بوی طبیعی بدن شما را متعادل کنند.

صلح را ایجاد کنید

این عطر می تواند ذهن را کنترل کند و حتی بی خوابی را درمان کند. ترکیبات عطری با داشتن خواص درمانی می توانند سردرد را تسکین دهند و از جهات مختلف به سلامت افراد کمک کنند. خواص عطرها به تاثیر عطرها بر پوست محدود نمی شود. استفاده از عطرها حس خوبی به انسان می دهد. خلق و خوی بالا و رفاه می تواند منجر به آرامش شود و این آرامش می تواند استرس را از بین ببرد. کاهش میزان استرس و اضطراب روزانه بسیاری از بیماری ها را درمان می کند و در نتیجه یکی از عوامل اصلی بروز انواع بیماری های روانی را از بین می برد.

افزایش تمرکز

همانطور که گفتیم استرس و اضطراب عامل اصلی بسیاری از بیماری های جسمی و روانی است استفاده از رایحه نور مناسب می تواند تمرکز شما را بهبود بخشد زیرا بدون نگرانی می توانید ذهن خود را از هر موضوع غیر ضروری خالی کنید و تمام انرژی خود را روی یک موضوع متمرکز کنید.

رایحه درمانی و رایحه درمانی، نتایج فوق العاده استفاده از عطرها!

عطر مربوط به سیستم عصبی است. و استفاده از هر روشی این واقعیت است که تغییرات در این سیستم می تواند مفید یا مضر باشد. دانشمندان مدت ها پیش کشف کرده اند که استفاده از عطر بر روی سیستم عصبی بویایی می تواند بسیاری از بیماری های روحی و جسمی را کاهش دهد. روش درمان بیماری ها با عطر را رایحه درمانی می گویند.

اثرات منفی استفاده از عطر بر روی پوست

برخی از عوارض استفاده از عطر و ادکلن بر روی پوست عبارتند از:

پوست گردن

از آنجایی که پوست گردن نسبت به سایر قسمت‌های بدن نازک و حساس است، موادی که با این قسمت از بدن تماس پیدا می‌کنند راحت‌تر نفوذ کرده و باعث ایجاد حساسیت می‌شوند. به شکل حساسیت های مختلف مانند آکنه و جوش ظاهر می شود. . آکنه جای زخم صدمات پوستی و … البته میزان پیچیدگی در این قسمت بسته به نوع پوست و عطری که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

قدرت مبارزه با اشعه ماوراء بنفش را ندارد

استفاده زیاد از عطر و ادکلن به طور مستقیم روی پوست باعث می شود که پوست مقاومت خود را در برابر اشعه ماوراء بنفش از دست بدهد. به این معنی که پوست بدن نسبت به اشعه های خورشید حساس تر می شود و با قرار گرفتن طولانی مدت در برابر این اشعه ها، رنگدانه هایی روی پوست ایجاد می شود که می تواند باعث خارش، قرمزی و خارش شود. البته این تاثیر عطر بر روی پوست در هر قسمتی از بدن می تواند رخ دهد و بسته به حساسیت پوست فرد می تواند شدت های متفاوتی داشته باشد.

آلرژی

الکل استفاده شده در عطر و ادکلن می تواند برای پوست مضر و تحریک کننده باشد. علاوه بر این الکل باعث افزایش خشکی پوست می شود و این خشکی عامل بروز انواع خارش ها و حساسیت ها است. بنابراین لازم است عطر و ترکیبات مناسب با نوع پوست خود را بشناسیم و از آنها به درستی و در حد اعتدال استفاده کنیم. در متن زیر به چند روش ایمنی استفاده از عطر و ادکلن اشاره می کنیم.

مقابله با عوارض استفاده از عطر

به طور کلی بهتر است عطر را روی قسمت هایی از بدن که در معرض نور زیاد خورشید نیستند اسپری کنید. ناحیه آرنج نیز به دلیل گرما، عطر را بهتر پخش می کند و همچنین از آنجایی که در معرض آفتاب قرار نمی گیرد، از ضرر استفاده از عطر نیز در امان است.

بهترین راه برای جلوگیری از تماس مستقیم با پوست بدن، اسپری عطر و ادکلن با تعابیر روی لباس است. البته می توانید این کار را روی مچ دست و ساعد خود و به دور از اشعه های خطرناک خورشید انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا