علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

فیلم آموزش تغییر رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن

اینستاگرام به عنوان رسانه‌ای که هم جنبه سرگرمی دارد و هم تجاری از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیاست. یکی از مواردی که در رابطه با این برنامه مطرح بوده و اتفاقاً کار ساده‌ای هم به نظر می‌رسد، تغییر پسورد است که در این مقاله کامل توضیح داده‌ایم چگونه رمز اینستا را عوض کنیم ، اما همین کار به ظاهر ساده ممکنست گاهی پرچالش شود! برای مثال اگر پسورد پیجی که مدت‌ها روی آن کار کرده‌اید را فراموش کنید، خصوصاً در پیج‌های بیزینسی یک ضرر بزرگ است.

اهمیت عوض کردن رمز اینستا

تا به حال شنیده‌اید که مثلاً اکانت یک چهره سرشناس هک شده باشد، یکی از دلایل این امر پسوردهای ضعیف و آسان است که راحت حدس زده می‌شود. رمز عبور یکی از لایه‌های امنیتی قوی برای شبکه‌های اجتماعیست که باید در حفظ آن نهایت دقت داشت. از سویی دیگر، زمانی که پسورد خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهیم، امنیت حساب خود را کاهش داده‌ایم. بنابراین، در چنین شرایطی تغییر رمز اکانت اینستاگرام ضرورت دارد و باید مدنظر قرار گرفته شود. اگر می‌پرسید چگونه رمز اینستامو عوض کنم ادامه مطلب را از دست ندهید.

چگونه پسورد اینستا را عوض کنیم؟

در این قسمت می‌خواهیم ببینیم از طریق چه روش‌هایی و چگونه گذرواژه اینستا را تغییر دهیم ؟ خرید فالوور فیک ممکن است به شما در معرض خطرات امنیتی اینترنتی قرار دهد و اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد . در واقع شما به این منظور از ۲ روش می‌توانید استفاده کنید. هم از طریق برنامه اینستاگرام و هم از طریق وبسایت آن. از طریق برنامه اینستا چطوری رمز اینستامو عوض کنم ؟

۱. ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید.

۲. در گوشه پایین سمت راست، روی آیکون حساب کاربریتان بزنید تا وارد پروفایلتان شوید.

۳. در گوشه بالایی سمت راست، آیکون سه خط افقی را بزنید.

۴. گزینه Settings را انتخاب کنید.

۵. در صفحه تنظیمات گزینه Security را لمس کنید.

از طریق سایت چجوری رمز اینستامو عوض کنم ؟

۱. برای تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل وارد سایت شوید.

۲. در گوشه بالا سمت راست صفحه، روی آیکون حساب کاربریتان کلیک کنید.

۳. از منویی که مشاهده می‌کنید، گزینه Profile را انتخاب کنید.

۳. در کنار گزینه Edit Profile، روی علامت چرخ دنده کلیک کنید.

۵. ابتدا پسورد فعلی و سپس رمز جدید را وارد کنید.

اینستاگرام یک برنامه‌ی محبوب جهانیست که طرفداران بسیاری دارد؛ بنابراین امنیت آن از هر مورد اهمیت بالایی دارد. بی شک بارها پیش آمده که هنگام تغییر رمز اینستاگرام ، رمز آن را گم کرده و هرچه به مغزتان فشار آورده‌اید موفق نشده‌اید آن را به خاطر بیاورید. در این مواقع قطعاً می‌پرسید چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز ؟ خبر خوب اینست که با استفاده از شماره موبایل، ایمیل و مرورگر می‌توانید به تغییر رمز اینستا اقدام کنید. در ادامه به بررسی راهکارهایی برای تغییر پسورد اینستاگرام می‌پردازیم. یک روش برای عوض کردن رمز اینستا از طریق خود نرم‌افزار است. اموزش عوض کردن رمز اینستا طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • روی گزینه Forgot your login details/ Forgot Password کلیک کنید.
  • در این مرحله برای ورود یا لاگین شدن پنجره‌ای باز خواهد شد که از طریق این پنجره شما می‌توانید از آپشن‌های ایمیل یا پسورد استفاده کنید.

باز هم ممکن است برای کاربران این سوال پیش آید که آیا عوض کردن رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی برای گوشی اپل فرق می‌کند؟ در پاسخ باید گفت که تغییر رمز اینستاگرام ایفون هم تفاوتی نمی‌کند و می‌توانید از همین روش‌ها برای تغییر پسورد اینستاگرام استفاده کنید.

تغییر رمز اینستاگرام با ایمیل

برای تغییر رمز عبور با ایمیل لازم است که از قبل ایمیلی را برای حساب خود در نظر گرفته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید رمز حساب اینستاگرام خود را عوض کنید. کافیست ایمیل خود را باز کرده و روی لینکی که برای شما ظاهر شده ضربه بزنید تا تغییر پسورود تایید شود. برای تکمیل این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سایت اینستاگرام را از مرورگر موبایل خود باز کنید.
  • در این مرحله به منظور پیدا کردن اکانت شما توسط اینستاگرام ۳ آپشن دارید، وارد کردن ایمیل، شماره تلفن و یا نام کاربری.
  • بعد از اینکه یکی از موارد بالا را وارد کردید باید آدرس ایمیل خود را نیز وارد کنید، ولی فراموش نکنید که این آدرس می‌بایست همان ایمیلی باشد که با حساب شما در اینستاگرام لینک شده است.
  • سپس روی گزینه Send login link کلیک کنید.
  • روی لینک ضربه بزنید تا وارد لینک تغییر رمز اینستاگرام شوید. سپس لینک عوض کردن رمز اینستاکه با حساب خود لینک کرده‌اید به ایمیل شما ارسال می‌شود.
  • در این مرحله ما می‌توانیم نسبت به تغییر پسورد اینستاگرام اقدام کرده و پسورد جدید را وارد کنیم بدون اینکه پسورد قدیمی حساب اینستاگرام خود را بدانیم.
  • پسورود‌های جدید را وارد کرده و سپس روی چک مارک آبی گوشه سمت راست ضربه بزنید.

تغییر رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن از طریق فیسبوک

زمانی که شماره تلفن و یا ایمیل خود را بدانید، اما رمز عبور را گم کرده‌ باشید باز هم کار ساده است؛ می‌توانید از روش تغییر رمز اینستاگرام با شماره تلفن و یا تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک هم استفاده کنید. از مقاله زیر برای یادگیری این روش کمک بگیرید.

  • در سمت راست و پایین پنجره برنامه، روی جایی که عکس پروفایل خود را می‌بینید کلیک کنید.
  • در این مرحله لینک تغییر رمز اینستاگرام به ایمیل و شماره تلفن شما فرستاده می‌شود.
  • روی لینک کلیک کنید.
  • پسوردی که اکنون از آن استفاده می‌کنید را وارد کرده و سپس پسورد جدید را دوبار در دو فیلد مجزا وارد کنید.

مشاهده رمز فعلی اینستاگرام در گوشی

برای مشاهده پسورد فعلی اینستاگرام خود در صورتی که یکبار از طریق مرورگر مثل کروم یا فایرفاکس وارد اکانت اینستاگرام شده باشید مراحل زیرا دنبال کنید:

  • مرورگر گوشی خود را باز کنید.
  • روی سه نقطه در سمت راست و بالای مرورگر ضربه بزنید.
  • در این قسمت روی گزینه تنظیمات یا «settings» کلیک کنید.

سپس وارد بخش «Password» شوید؛ در این صفحه تمامی اکانت‌های شما و همچنین اکانت اینستاگرام قابل مشاهده است. تا به حال چندبار پیش آمده است که هنگام ورود به اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف، رمز خود را فراموش کنید؟ گاهی درگیری‌های روزمره باعث می‌شود که رمزهای استفاده شده برای عضویت در سایت‌ها و برنامه‌ها از خاطرمان پاک شود. این موضوع گاهی مشکل‌ساز نیست؛ اما اگر یک اکانت اینستاگرام بسیار فعال و پرمخاطب داشته باشید و ناگهان گوشی همراهتان خراب شود چه می‌کنید؟ قید صفحه قبلی را می‌زنید و یک پیج جدید می‌سازید؟ تغییر رمز اینستاگرام هنگام فراموشی چگونه ممکن است؟

برخی افراد ممکن است هنگام قطع دسترسی به اکانت، از روش‌های عجیبی استفاده کنند، مثلا از هکرها کمک بگیرند!  استفاده از این روش‌ها علاوه بر اینکه گاهی نتیجه بخش نیست، باعث افت امنیت اکانت هم خواهد شد. بنابراین بهتر است راه‌حلی امن‌تر برای بازیابی صفحه از دست رفته پیدا کنیم.  راه حل این موضوع خیلی ساده‌تر از این حرف‌هاست. تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی هم امکان‌پذیر است. کافی است با ترفندهای خاصی آشنا باشید تا بتوانید این کار را به سادگی انجام دهید. در این مقاله، به روش‌های عوض کردن رمز اینستاگرام در شرایطی که رمز قبلی را فراموش کرده‌اید پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و عضویت در اپلیکیشن‌های مختلف، فراموشی رمز امری رایج میان کاربران است. ممکن است شما هم از هر ده بار ورود به اکانت، حدود ۳ الی ۴ بار رمز خود را فراموش کنید! فراموشی رمز اینستاگرام ممکن است گاهی دردسرساز و ناراحت کننده باشد. مثلا تصور کنید عکسی را از سال ۲۰۱۳ در این شبکه پست کرده‌اید، یا اکانتی تجاری دارید که به تازگی آن را به سوددهی رسانده‌اید. ساخت مجدد خاطرات یا پیشرفت دادن کسب و کارها کار دشواری است.

اگر رمز خود را فراموش کردید و مجبور به تغییر رمز اینستاگرام شدید، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:  روش اول: استفاده از شماره همراه در مرحله بعدی، شماره خود را وارد کنید. اینستاگرام پیامکی حاوی یک لینک برای تغییر رمز به شما ارسال خواهد کرد. وارد لینکی شوید که اینستاگرام برایتان ارسال کرده است. در بخش بعدی می‌توانید رمز جدیدی برای برای خود انتخاب کنید. با وارد کردن این رمز، مجددا به اکانت خود وارد خواهید شد.

روش دوم: استفاده از ایمیل برای تغییر رمز اینستاگرام روش دیگری که برای تغییر دادن رمز اینستاگرام پیش روی شما است، استفاده از ایمیل است. بازهم تاکید می‌کنیم که برای استفاده از این روش، باید در بخش‌های ابتدایی ثبت نام یا پس از آن، ایمیل خود را روی اکانت ثبت کرده باشید. تفاوت این روش با روش قبلی در این است که لینک تغییر رمز را از طریق ایمیل دریافت می‌کنید. مجددا می‌توانید روی لینک کلیک کنید و رمز خود را تغییر دهید.

سخن نهایی

فراموشی رمز اینستاگرام یکی از اتفاقاتی است که ممکن است روزانه برای افراد زیادی اتفاق بیفتد. این اتفاق در صورتی که برای یک اکانت فعال و قدیمی پیش بیاید، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در چنین شرایطی، می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره همراه، لینک بازیابی رمز را از اینستاگرام دریافت کرده و مجددا وارد صفحه خود شوید. برای پیشگیری از قطع دسترسی به پیج، حتما راه‌های ارتباطی خود را به صورت دقیق روی اکانت خود ثبت کنید. تغییر رمز اینستاگرام تنها با استفاده از این راه‌ها امکان‌پذیر است. امیدواریم با خواندن این مقاله از، بتوانید به راحتی امنیت صفحه خود را مدیریت کنید و در شرایط فراموشی رمز، به راحتی اکانت خود را بازیابی نمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا