علم و تکنولوژی

ضرورت تدوین پیوست سلامت برای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام برنامه‌های کشوری از خرد تا کلان نیازمند پیوست سلامت است.

به گزارش تکنونامه، دکتر حسین فرشیدی – معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در”گردهمایی مدیران بهداشت رده‌های سپاه پاسداران” در سالن همایش‌های خانه معلم قم، با پرداختن به ضرورت تدوین پیوست سلامت برای برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف افزود: امروزه وقتی بحث بهداشت مطرح می‌شود باید تمام برنامه‌های اقتصادی، نظامی، مدیریتی پیوستی تحت عنوان «سلامت» داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت گسترده است، گفت: یکی از بخش‌های بسیار مهم حوزه سلامت، مربوط به سلامت جسمانی است ولی در کنار سلامت جسمانی، پرداختن به سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنوی هم مطرح است.

معاون وزیر بهداشت با پرداختن به مؤلفه‌های سلامت، خاطرنشان کرد: سلامت مؤلفه‌های بسیار مهم و مختلفی دارد که یکی از آن مؤلفه‌ها، سلامت اجتماعی است. در سلامت اجتماعی یعنی ما باید ارتباط خودمان، جامعه و افرادی که بر آنها باید مدیریت کنیم بر اساس یک برنامه خاص و منسجم انجام شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، فرشیدی اظهار کرد: زمانی فقط صحبت از سلامت در مواقع بیماری بود ولی در حال حاضر بحث سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در حوزه بهداشت و سلامت با همکاری سازمان‌ها به آن بپردازیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: مشارکت دستگاه‌ها به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه سلامت، موضوع مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های ارزشمند و قابل توجهی در تامین سلامت مردم برداشت.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا