علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

آموزش جستجوی صحیح نام برندها برای خرید دامنه

برای راه‌اندازی یک سایت، در کنار خرید هاست یا خرید سرور، باید توجه ویژه‌ای به خرید دامنه هم داشته باشید. درواقع خرید دامنه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی است که باید به بهترین شکل انجام دهید تا تاثیر خاصی را روی کاربران خود بگذارید. همان‌طور که خرید سرور یا خرید هاست اصول خاصی خود را دارد، برای انتخاب نام دامنه هم باید اصول و قواعد خاصی را رعایت کنید.

انتخاب نام دامنه سایت مراحل خاصی داشته و برای موفقیت در کسب‌وکار خود، باید آنها را به‌خوبی یاد بگیرید. بسیاری از افراد خیال می‌کنند که جستجوی دامنه و انتخاب نام برند یک کار آسان بوده و نباید وقت زیادی را برای آن هدر داد؛ اما باید بدانید که این افراد در اشتباه بزرگی به سر می‌برند. دامنه سایت اولین ویژگی سایت شما است که کاربر با آن برخورد کرده و فعالیتتان را با آن می‌شناسد؛ بنابراین باید دقت بسیار زیادی در انتخاب آن انجام دهید.

در این مطلب علمی و تکنولوژی تکنونامه به طور کامل انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت را مورد بررسی قرار داده و به شما خواهیم گفت که این کار را با چه روشی انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 آموزش جستجوی صحیح نام برندها برای خرید دامنه

«کد تخفیف خرید سرور، خرید هاست و خرید دامنه از شتابان هاست: shetabanhost»

چرا باید در انتخاب نام دامنه اصول خاصی را رعایت کنیم؟

چرا نام دامنه تا این حد اهمیت دارد؟ چرا باید برای انتخاب نام دامنه سایت اصول خاصی را رعایت کنیم؟ اینها سؤالاتی هستند که معمولاً افراد در هنگام انتخاب نام دامنه با آن مواجه می‌شوند. هنگامی که به یک سایت خاص مراجعه می‌کنید، دامنه سایت یا URL آن اولین اطلاعاتی است که درباره سایت خواهید دید. اگر نام دامنه سایت خوب و مناسب باشد، تصویر مثبتی از کسب‌وکار شما در ذهن کاربر ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از ضرورت‌های انتخاب بهترین نام دامنه این است که روی سئو سایت شما تأثیر مثبتی گذاشته و به برندسازی شما کمک می‌کند؛ بنابراین لازم است که روی انتخاب دامنه سایت حساسیت زیادی به خرج دهید تا بتوانید طبق اصول حرفه‌ای کسب‌وکار خود را به موفقیت برسانید.

راهنمای انتخاب بهترین دامنه سایت

برای انتخاب بهترین دامنه سایت باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. هریک از این نکات به‌تنهایی می‌تواند اسم دامین شما را خراب کرده و بعداً شما را با پشیمانی بزرگی روبرو کنند؛

بنابراین باید هنگام خرید دامنه به نکات زیر دقت کنید:

  • نام دامنه آسان تایپ شود

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب بهترین نام دامنه به آن توجه شود، تایپ کردن آسان آن است. کاربر باید هنگام خواندن نام دامنه، بتواند به‌راحتی آن را تایپ کند. استفاده از ایده‌های خلاقانه برای انجام این کار، می‌تواند تأثیر زیادی روی کیفیت نام دامنه داشته باشد.

  • نام دامنه کوتاه و مختصر باشد

برخی از کسب‌وکارها اسم‌های بلندی دارند؛ به همین دلیل انتخاب نام دامنه برای آنها مقداری سخت است. انتخاب یک نام کوتاه و مختصر که با فعالیت شما مرتبط باشد، می‌تواند تایپ دامنه را برای کاربر هم راحت‌تر کند.

  • کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید

با اینکه انتخاب اسم‌های دیگر برای دامنه سایت مانعی ندارد، اما گوگل روی کلمه کلیدی دامنه حساسیت زیادی دارد. شما باید تا جایی که می‌توانید کلمه کلیدی دامنه را مرتبط با کسب‌وکار یا فعالیت خود انتخاب کنید.

 راهنمای انتخاب بهترین دامنه سایت

  • به منطقه جغرافیایی دقت کنید

انتخاب پسوند دامنه بر اساس منطقه جغرافیایی، یک نکته بسیار مهم است که بیشتر مدیران سایت‌ها به آن توجه می‌کنند. برای مثال، اگر کسب‌وکار شما در ایران است، می‌توانید از پسوند ir استفاده کنید.

  • استفاده از اعداد و یا حروف اضافه ممنوع است

برای اینکه جذابیت دامنه سایت را بالا برده و از نظر یک کاربر سطح آن را پایین نیاورید، باید از اعداد و حروف اضافه (نقطه یا خط تیره) استفاده نکنید.

  • درمورد اسم انتخاب شده تحقیق کنید

هنگامی که انتخاب نام دامنه سایت را به پایان رساندید، برای خرید آن عجله نکنید. قبل از هرگونه اقدامی برای خرید دامنه باید درباره آن تحقیق کرده و در صورت وجود دامنه‌های تکراری یا مشابه، به سراغ اسم دیگری بروید.

  • پسوند مناسبی برای دامنه انتخاب کنید

بسیاری از افراد احساس می‌کنند که برای پسوند دامنه باید از میان ir یا com باید یک گزینه را انتخاب کنند؛ درحالی‌که پسوندهای بسیار زیادی وجود دارند که شما بر اساس نوع فعالیت خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید. برای مثال اگر سایت شما متعلق به یک کمپانی است، باید پسوند co را انتخاب کنید.

  • دامنه‌های مختلف را خریداری کنید

در ادامه آموزش انتخاب نام دامنه به یکی از مهم‌ترین نکته‌های این حوزه می‌رسیم؛ معمولاً بسیاری از افراد بعد از انتخاب نام دامنه و پسوند آن، دامنه‌هایی که کاربر ممکن است با غلط املایی وارد کند را خریداری می‌کنند. با انجام این کار می‌توانید راه سو استفاده رقبا از برند خود را ببندید و خیال خود را از این چالش‌ها و مشکلات راحت کنید.

  • در انتخاب نام دامنه تعلل نکنید

روزانه دامنه‌های بسیار زیادی توسط افراد مختلف خریداری شده و شما دیگر نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. هنگامی که برای خرید دامنه اقدام کردید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را انجام دهید.

  • از ابزارهای مناسب برای انتخاب نام دامنه استفاده کنید

شاید نحوه انتخاب نام دامنه برای بسیاری از افراد به نسبت خرید هاست و سایر کارهای دیگر سخت‌تر باشد؛ بنابراین برای رفع این مشکل و آسان‌سازی آن باید از ابزارهای خاصی استفاده کنند.

مهم‌ترین ابزارهای انتخاب نام دامنه سایت

 خوشبختانه در عصر امروز ابزارهای زیادی برای انجام کارهای مختلف ساخته شده‌اند که ابزار انتخاب نام دامنه یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آنها به شمار می‌آید. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، از جمله مهم‌ترین ابزارهای انتخاب نام دامنه سایت هستند:

  • ابزار Wordoid: شما یک کلمه خاص به این ابزار می‌دهید تا در کمترین زمان ممکن کلمه‌های مشابه را به شما نشان دهد.
  • ابزار Lean Doman Search: این ابزار کلید واژه‌ای که انتخاب کردید را با سایر کلید واژه‌ها مطابقت داده و بهترین گزینه‌ها را به شما نشان خواهد داد.
  • ابزار DomainHole: این ابزار می‌تواند کلید واژه شما را جستجو کرده و تمامی دامنه‌های جدید، دامنه‌های منقضی شده و… را نشان دهد.
  • ابزار nameboy: این ابزار یکی از قدیمی‌ترین سایت‌هایی است که شما می‌توانید به کمک آن صدها نام دامنه را بر اساس کلید واژه خود انتخاب کنید.
  • ابزار BustAName: این ابزار هم با ترکیب کردن کلمات مختلف بهترین گزینه‌ها را به شما نشان خواهد داد. همچنین می‌توانید با استفاده از آپشن‌های آن شرایط متفاوتی برای دامنه موردنظر خود تعریف کنید.
  • سایت Impossibility: این سایت می‌تواند فعل، صفت یا اسم خاصی را به اول یا آخر کلمه کلیدی شما اضافه کرده و بهترین دامنه را به شما پیشنهاد دهد.

«کد تخفیف خرید سرور، خرید هاست و خرید دامنه از شتابان هاست: shetabanhost»

بهترین دامنه سایت را از کجا خریداری کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، در کنار خرید هاست، باید توجه ویژه‌ای به خرید دامین نشان داد و آن را از یک سایت معتبر خریداری کرد. امروزه سایت‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه خرید دامین و ثبت آن خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند، شتابان هاست یکی از این سایت‌های معتبر و محبوب است که بیشتر افراد خرید و ثبت دامین را از طریق آن انجام می‌دهند.

شما می‌توانید به شتابان هاست (shetabanhost.com) مراجعه کنید و در قسمت خرید دامنه، کلمه کلیدی موردنظر خود را با هر پسوندی سرچ کنید. درصورتی‌که دامنه شما توسط فرد دیگری ثبت نشده باشد، می‌توانید آن را خریداری کنید. همچنین اگر برای خرید دامنه و یا انتخاب بهترین اسم به مشاوره نیاز داشته باشید، می‌توانید از کارشناسان شتابان هاست کمک بگیرد.

در این مطلب به طور کامل آموزش جستجوی صحیح نام برندها برای خرید دامنه را ارائه کردیم تا با اطلاعات بیشتری دامنه موردنظر را انتخاب کنید. اگر همچنان درباره خرید بهترین دامنه سوال خاصی دارید، با شماره (02491311031) تماس بگیرد تا مشاوران شتابان هاست شما را راهنمایی کنند.

 بهترین دامنه سایت را از کجا خریداری کنیم؟

سوالات متداول درباره آموزش جستجوی صحیح نام برندها برای خرید دامنه

  1. چرا باید دامنه سایت را به دقت انتخاب کنیم؟

دامنه سایت اولین اطلاعات سایت شما است که کاربر با آن مواجه می‌شود؛ به همین دلیل باید با انتخاب بهترین نام دامنه، اثر مثبتی در ذهن آن به جای بگذارید.

  1. هنگام خرید دامنه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کوتاهی نام دامنه، انتخاب کلمه کلیدی مناسب، عدم استفاده از اعداد و حروف اضافه، انتخاب پسوند مناسب، خرید دامنه‌های مشابه، استفاده از ابزارهای مختلف و… از جمله نکات مهمی هستند که باید در هنگام خرید دامنه به آنها توجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا