علم و تکنولوژی

ضروری‌ترین مواد مغذی برای افراد کهنسال

به گزارش شفاف، با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری های مختلف در انسان افزایش می یابد. بنابراین رعایت رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و ویتامین برای سالمندان ضروری است. مطالعات متعدد نشان داده است که افراد با افزایش سن در خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها هستند.

در این مقاله، ضروری ترین مواد مغذی مورد نیاز افراد با افزایش سن را مورد بحث قرار می دهیم:

1-کلسیم:

متأسفانه با افزایش سن، افراد مسن بیشتر از آنها کلسیم از دست می دهند. در نتیجه، افراد مسن بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند. این امر به ویژه در مورد زنان یائسه صادق است. کلسیم به عضلات، اعصاب، سلول ها و عروق خونی کمک می کند تا به درستی کار کنند.

2- ویتامین B12:

این ویتامین به طور مستقیم در تولید خون و سلول های عصبی نقش دارد. افراد می توانند این ویتامین را به طور طبیعی از محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی دریافت کنند. گیاهخواران بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین B12 هستند.

3- ویتامین D:

این ویتامین برای جذب کلسیم ضروری است. بنابراین افراد برای پیشگیری از پوکی استخوان باید به مصرف ویتامین D توجه ویژه ای داشته باشند. همچنین در عملکرد صحیح سیستم ایمنی، سیستم عصبی و عضلات نقش دارد.

4- ویتامین B6:

بدن از این ویتامین برای مبارزه با میکروب ها و همچنین تولید انرژی استفاده می کند. ویتامین B6 همچنین به رشد مغز کودک کمک می کند. با افزایش سن، نیاز بدن به این ویتامین افزایش می یابد. مطالعات نشان داده است که بزرگسالان با سطوح بالای ویتامین B6 عملکرد مغز بهتری دارند.

5-من سیم
6- پروبیوتیک ها
7- چربی های امگا 3
8-روی
9- سلنیوم
10- پتاسیم
11- فولات
12- الیاف
13. ویتامین های بیشتر

سالمندان باید رژیم غذایی غنی و متنوع داشته باشند. متاسفانه با افزایش سن، میزان جذب مواد مغذی در روده کاهش می یابد. به همین دلیل توجه به میزان مواد مغذی مصرفی سالمندان ضروری است. این افراد بهتر است عیوب بدن خود را در سال اندازه گیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا