علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید سه راهی و سیم رابط  + بهترین مارک ها

یکی از وسایل کاربردی که در منزل و محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، سه راهی و سیم رابط است. با توجه به اینکه تعداد پریز برق در محیط منازل و محیط‌های مختلف محدود است، از سه راهی و سیم رابط به منظور افزایش تعداد پریزها و امکان اتصال دستگاه‌های مختلف به صورت همزمان به برق استفاده می‌شود. این ابزار ساختار ساده‌ای دارد و معمولا به شکل مستطیل، دایره یا مربع طراحی می‌شود که دارای چند پریز بوده و می‌توان دستگاه‌های برقی مختلف را به آن متصل کرد. به دلیل کاربرد بالا، شرکت‌های بسیاری این محصول را تولید می‌کنند و افراد درباره بهترین مارک سه راهی و نکات مهم در خرید آن پرسش‌هایی مطرح می‌کنند.

بهترین سه راهی صنعتی |بهترین مارک محافظ یخچال |بهترین محافظ برق پارت الکتریک

تعداد پریزها در مدل‌های مختلف سه راهی و سیم رابط متفاوت است و از 3 تا 10 پریز متغیر خواهد بود. اصل‌ترین وظیفه سیم رابط و سه راهی برق افزایش تعداد پریزهای در دسترس در محیط‌های مختلف به منظور اتصال همزمان چند دستگاه به برق است.

تفاوت سه راهی و سیم رابط با محافظ برق چیست؟

بسیاری از افراد سه راهی و سیم رابط برق را با محافظ یکی می‌دانند در صورتی که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. محافظ‌ها برق را می‌توان به عنوان یک سه راهی یا سیم رابط در نظر گرفت اما سه‌ راهی را نمی‌توان به عنوان محافظ برق مورد استفاده قرار داد. محافظ برق یکی از تجهیزاتی است که از دستگاه‌های برقی مختلف در برابر نوسانات محافظت می‌کند اما سه‌ راهی و سیم رابط ابزاری است که می‌تواند تعداد پریزهای در دسترس را افزایش داده و امکان اتصال چندین دستگاه به صورت همزمان را فراهم کند. برخی از مدل‌های سه راهی دارای یک کلید به منظور قطع و وصل جریان برق هستند؛ تنها کاربرد این کلید قطع و وصل جریان برق بوده و نباید آن‌ها را با محافظ برق اشتباه گرفت.

نکات مهم در خرید سه راهی و سیم رابط

در صورت نیاز به خرید سه راهی یا سیم رابط برق، نکاتی وجود دارد که با مدنظر قرار دادن آن‌ها می‌توانید بهترین محصول را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید سه راهی باید مورد توجه قرار بگیرد شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعداد پریز: یکی از نکات مهمی که در زمان خرید سه راهی و سیم رابط باید مورد توجه قرار بگیرد تعداد پریزها است. در واقع تعداد پریز مورد نیاز را باید بر اساس تعداد دستگاه‌هایی که قصد متصل کردن آن به برق دارید مشخص کنید.
  • اتصال ارت: برخی مدل‌های سه راهی و سیم رابط امکان اتصال به ارت دارند که این مدل‌ها می‌توانند در زمان بروز اتصالی یا اتفاقات مشابه،‌اضافه بار را از این طریق به زمین منتقل کنند تا از وارد شدن آسیب جلوگیری شود.
  • طول کابل: یکی از نکاتی است که باید با توجه به فاصله پریز اصلی تا محلی که قصد اتصال چند دستگاه در آن وجود دارد، تعیین شود. معمولا انواع مدل‌های سه راهی و سیم رابط بین 2 تا 10 متر طول دارند که بر اساس نیاز می‌توان مدل مناسب را خریداری کرد.
  • دکمه قطع: این دکمه شرایط را فراهم می‌کند که بتوان جریان برق به سه راهی را قطع یا وصل کرد. با استفاده از این دکمه می‌توان زمان‌هایی که نیاز به استفاده از دستگاه‌ها وجود ندارد، جریان برق را قطع کرد.
  • برند سازنده: در زمان خرید سه راهی و سیم رابط باید محصولات برندهایی را خریداری کرد که نسبت به کیفیت و عملکرد آن اطمینان کافی وجود داشته باشد.

بهترین سه راهی صنعتی |بهترین مارک محافظ یخچال |بهترین محافظ برق پارت الکتریک

بهترین برندهای سه‌راهی و سیم رابط برق

برندهای متعددی وجود دارند که در زمینه طراحی و ساخت انواع سه راهی و سیم رابط فعالیت می‌کنند. برخی از این برندها جزو برندهای شناخته شده بوده که محصولات با کیفیتی را با بالاترین تنوع طراحی و به بازار عرضه می‌کنند. در ادامه با چند نمونه از بهترین برندهای سه راهی و سیم رابط آشنا می‌شویم:

پارت الکتریک

یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید سه راهی و سیم رابط برق است که از سال 1364 فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات متنوعی را طراحی و به بازار عرضه می‌کند. کلید و پریز، محافظ نوسان برق، چند خانه و رابط برق، دوشاخه و مادگی سیار، سرپیچ سرامیکی، هواکش، سوکت‌های صنعتی و ترمینال ریلی برق صنعتی از محصولاتی هستند که توسط این برند با بالاترین کیفیت و بهترین عملکرد طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.

فردان الکتریک

یکی دیگر از برندهای مطرح در زمینه طراحی و ساخت انواع سه راهی و سیم رابط است که از سال 1364 شروع به کار کرده و تلاش کرده محصولات خود را با بالاترین میزان ایمنی و کیفیت و مطابق با فناوری روز طراحی و تولید کند. انواع سه راهی و سیم رابط تولید شده توسط این برند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و عملکرد بسیار خوبی دارند.

بهترین سه راهی صنعتی |بهترین مارک محافظ یخچال |بهترین محافظ برق پارت الکتریک

تیراژه

شرکت صبا تصویر کیمیا محصولات خود را با نام تجاری تیراژه به بازار عرضه می‌کند که فعالیت خود را در سال 1375 با تولید تقویت کننده‌های آنتن شروع کرد. در سال‌های بعد فعالیت‌های این شرکت توسعه پیدا کرده و امروزه محصولات الکتریکی مختلف و متنوعی را با بالاترین میزان کیفیت و عملکرد بر اساس فناوری‌های روز و با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند.

نمودار کنترل

یکی از گروه‌های صنعتی موفق در امر تولید تجهیزات و ابزارهای الکتریکی است که از سال 1379 آغاز به کار کرده و امروزه با توسعه فعالیت‌های خود محصولات متنوعی را با کیفیت بالا و عملکرد عالی طراحی و تولید می‌کند. انواع سه راهی و سیم رابط تولیدی توسط این برند کارایی بسیار خوبی داشته و با برخورداری از قیمت مناسب جزو پرفروش‌ترین محصولات بازار هستند.

خیام الکتریک

در سال 1365 در شهر نیشابور این برند فعالیت خود را با تولید کلید و پریز آغاز کرد. در سال‌های بعد این برند فعالیت‌های خود را گسترش داده و به مرور زمان توانست سایر محصولات الکتریکی را تولید و به بازار عرضه کند. همچنین این برند موفق شد با افزایش سطح کیفی محصولات خود وارد حوزه صادرات به سایر کشورها شود. انواع سه راهی و سیم رابط تولید شده توسط این برند از کیفیت و عملکرد بسیار بالایی برخوردار هستند و جزو پرفروش‌‌ترین برندهای بازار محسوب می‌شوند.

جهان الکتریک

یکی از برندهای معتبر و با سابقه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکتریکی است که محصولات متنوع را با بالاترین کیفیت و عملکرد تولید و به بازار عرضه می‌کند. این برند با اخذ استاندارد اتحادیه اروپا (CE) توانسته محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر کند. انواع سه راهی و سیم رابط این برند را می‌توان از با کیفیت‌ترین و کارآمدترین محصولات بازار دانست.

دکمه بازگشت به بالا