علم و تکنولوژی

برای این که پوکی استخوان نگیرید این ویتامین را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی علیمحمدی گفت: اهمیت این موضوع به قدری است که سازمان جهانی بهداشت یک روز را به این امر اختصاص داده و امسال نیز شعار “برای سلامتی استخوان خود قدم برداریم” انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه پوکی استخوان بار سنگینی را به بیماران و خانواده‌ها تحمیل می‌کند، افزود: در زنان، پوکی استخوان بیشتر از بیماری‌های سرطان پستان، سکته قلبی، دیابت و سایر بیمار‌های دیگر دلیل بستری در بیمارستان است؛ در مردان، خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در طول زندگی بیشتر از سرطان پروستات است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تحرک بدنی کافی، رژیم غذایی صحیح، دریافت کافی نور خورشید، خودداری از مصرف سیگار و قلیان و همچنین الکل مهمترین اصول خودمراقبتی برای پیشگیری از پوکی استخوان هستند.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان توصیه کرد: در هفته ۴۰ – ۳۰ دقیقه پیاده روی و ورزش‌های مقاومتی، داشتن رژیم غذایی مناسب حاوی لبنیات فراوان به منظور تامین کافی کلسیم و همچنین دریافت کافی ویتامین D چه از طریق نور خورشید و چه قرص، می‌تواند شما را از معرض پوکی استخوان نجات دهد.

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا