اقتصادیکسب و کار ایرانی

طراحی سایت برای چه مشاغلی ضروری است؟

طراحی سایت به همه کسب و کارها کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری بدست بیاورند یا علاوه بر فروش حضوری بتوانند از طریق اینترنت به صورت شبانه روزی فروش داشته باشند. درست است که طراحی سایت برای همه کسب و کارها مفید است اما برخی از کسب و کارها با داشتن یک وبسایت به درآمد میلیونی می‌رسند که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

چه مشاغلی به سایت نیاز دارند؟

طلا فروشان

امروزه مردم برای صرفه جویی در زمان و هزینه خود به خرید اینترنتی روی آورده‌اند و یکی از محصولاتی که خیلی به خرید آن به عنوان هدیه و پس انداز تمایل دارند طلا است. به همین علت اگر فردی که صاحب یک مغازه طلا فروشی است اقدام به طراحی سایت طلا برای کسب و کار خود نماید، می‌تواند علاوه بر مشتریانی که به صورت حضوری به مغازه آنها مراجعه می‌کنند، مشتریانی را از سرتاسر وب بدست بیاورد. در واقع سایت طلا فروشی مانند ویترینی از مغازه می‌ماند که هر کاربر با ورود به سایت می‌تواند طلاها را مشاهده نماید و اقدام به خرید آنها به صورت مجازی نماید.

سایت طلا فروشی در اعیاد خاص مانند روز مادر می‌تواند سود بسیاری را برای مدیران این سایت‌ها به همراه داشته باشد و هزینه طراحی خود را به صورت چندین برابر به مدیر سایت پرداخت می‌کند.

رستوران‌ها و کترینگ‌ها

بسیاری از مردم مخصوصا افراد کارمند در زمان ناهار خود در محل کارشان یا زمانی که از محل کار به خانه می‌رسند و زمان کافی برای درست کردن غذا و رفتن به بیرون برای خرید غذا ندارند، تمایل دارند تا غذای خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند بنابراین صاحبان رستوران‌ها اگر از قبل اقدام به طراحی سایت رستوران برای کسب و کار خود کرده باشند می‌توانند به صورت روزانه سود بسیاری را بدست بیاورند.

شاید اکنون فکر کنید که با وجود اسنپ فود شما به عنوان مدیر یک رستوران دیگر شانسی برای داشتن مشتریان مجازی نخواهید داشت؛ اما اینطور نیست! زیرا بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تا از سایت خود رستوران غذا را تهیه کنند زیرا پیک همان رستوران برایشان غذا را فورا ارسال می‌کند اما پیک اسنپ فود چندین غذا از رستوران‌ها مختلف را جابجا می‌کند که ممکن است غذای یک مشتری دیر برسد. علاوه‌براین، داشتن یک وبسایت رستورانی می‌تواند باعث کسب اعتبار و افزایش شهرت برای یک رستوران شود.

دندانپزشکان

دندانپزشکان بسیاری در کشور وجود دارند اما بسیاری از مردم یک دندانپزشک خوب نمی‌شناسند و در زمانی که دچار مشکلات دندانی شوند شروع به سرچ کردن در اینترنت می‌کنند. معمولا دندانپزشکانی که دارای بیماران بسیار هستند همواره در تلاش بوده‌اند تا علاوه بر بیماران دائمی خود، بیماران دیگری را نیز جذب خود نمایند. به همین سبب برخی از دندانپزشکان شروع به فعالیت در صفحه اینستاگرامی خود می‌کنند و برخی دیگر از آنها طراحی سایت دندانپزشکی خود را به طراحان و شرکت‌های طراحی سایت می‌سپارند. البته لازم به ذکر است که بسیاری از دندانپزشکانی که به شهرت رسیده‌اند از هر دو فضای مجازی اینستاگرام و سایت استفاده کرده‌اند.

سایت دندانپزشکی دارای امکاناتی نظیر نوبت اینترنتی، پرداخت آنلاین ویزیت و … می‌باشد که همین موارد باعث حرفه‌ای‌تر نشان دادن آن کلینیک دندانپزشکی و جذب مشتریان می‌شود.

آنلاین شاپ‌ها

امروزه دیگر نیاز نیست که برای فروش هر محصولی نظیر لوازم آرایشی، پوشاک و … حتما مغازه کرایه کرد زیرا با وجود شبکه اجتماعی اینستاگرام و وبسایت‌ها می‌توان بدون داشتن یک مغازه کسب درآمد کرد و فروش بالایی را تجربه کرد. همه ما دیده‌ایم که بسیاری از آنلاین شاپ‌ها در اینستاگرام فعالیت می‌کنند اما اینستاگرام امکاناتی نظیر پرداخت آنلاین و درگاه پرداخت ندارد. آنلاین شاپ‌ها می‌توانند با طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود امکاناتی نظیر پرداخت آنلاین، نماد اعتماد و … را به سایت خود بیفزایند تا علاوه بر کسب اعتماد مشتریان، خرید راحت‌تری را برای مشتریان خود فراهم نمایند.

کلینیک‌های زیبایی

امروزه اکثر مردم به روش‌های زیبایی نظیر تزریق ژل، تزریق بوتاکس و … تمایل بسیاری پیدا کرده‌اند و به همین سبب کلینیک‌های زیبایی بسیاری در سطح کشور تاسیس شده‌اند که بیلبورد آنها را در خیابان‌ها مشاهده کرده‌ایم. اکثر کیلینیک‌های زیبایی برای جذب مشتریان بیشتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بنابراین اگر صاحب یک کلینیک زیبایی هستید با طراحی وبسایت برای کسب و کار خود می‌توانید کابران بسیاری که روزانه به سرچ کردن در اینترنت درباره روش‌های جوانسازی، تزریق ژل و … می‌پردازند جزو مشتریان خود نمایید.

مزایای طراحی وبسایت برای کسب و کارها

طراحی وبسایت برای کسب و کارها مزایای بی‌شماری به همراه دارد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • کسب اعتبار
  • افزایش شهرت
  • درآمد بیشتر
  • پیشی گرفتن از رقیبان خود
  • معرفی مهارت خود در سطح اینترنت

سخن آخر

امروزه در هر کسب و کاری مردم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا مشتریان بیشتری را بدست بیاورند و برند خود را به شهرت برسانند. یکی از بهترین روش‌ها در این زمینه، طراحی وبسایت می‌باشد زیرا درآمد بسیاری به صورت شبانه روزی برای مدیران کسب و کارها به همراه دارد. البته این را باید بدانید که یک وبسایت باید بتواند مشتریان را جذب خود نماید بنابراین طراحی سایت خود را به افراد مجرب و شرکت‌های طراحی سایت معتبر بسپارید.

دکمه بازگشت به بالا