اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

چرا لباسشویی تخلیه نمیکنه

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

نه نقل از تکنوگیل جمع شدن آب در دیگ شستشو از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است. ممکن است در ابتدای شروع به کار لباسشویی یا پیش از آنکه دکمه استارت و انتخاب برنامه را زده باشید، لباسشویی شروع به آبگیری نموده و این کار متوقف نشود. در واقع جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش یا علت جمع شدن آب در انتهای سیکل شستشو، به خرابی شیر الکتریکی یا شیر برقی لباسشویی مربوط می‌شود. این شیر با دریافت فرمان از تایمر لباسشویی، باز شده و آب از طریق شیلنگ ورودی آب وارد دستگاه می‌شود. لذا جمع شدن آب در دیگ لباسشویی خاموش یا پس از فرآیند شستشو، به خرابی این شیر و یا تایمر لباسشویی باز می‌گردد و بهتر است از یک تکنسین جهت رفع مشکل کمک بگیرید.

چطور آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه کنیم؟

جدای از اینکهیا علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست، می‌توان به روش های زیر آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه کرد، تا بتوان سر فرصت مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی را برطرف نمود.

در قسمت پایین دستگاه یک درپوش وجود دارد که درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی نام دارد.
بعد از باز کردن فیلتر پمپ تخلیه، یک اهرم پیچ مانند مشاهده می‌کنید. آن را به سمت چپ چرخانده تا باز شود (دقت کنید که با باز کردن این پیچ، تمام آب ماشین لباسشویی خارج می‌شود. بهتر است قبل از خارج شدن آب، فرش را جمع کرده یا فکری به حال آب خارج شده بکنید).
بعد از تخلیه کامل آب، مراحل را از انتها تکرار کنید تا درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه را مجددا ببندید.

دلایلی مختلفی برای تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی وجود دارد. برخی از مهم‌ترین‌ دلایل بروز این مشکل به قرار زیر هستند:

انسداد شیلنگ تخلیه یا فیلتر پمپ

اگر آب ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی‌شود، ممکن است جایی در شیلنگ تخلیه لباسشویی دچار انسداد شده باشد. ابتدا مطمئن شوید که شیلنگ خم نشده است – گاهی اوقات راه حل به سادگی صاف کردن پیچ خوردگی شیلنگ است! اگر پیچ خوردگی وجود نداشت، شیلنگ باید جهت وجود هر گونه انسداد بررسی شود.
وسایل کوچک همیشه در ماشین لباسشویی گیر می‌کنند و اغلب به پمپ تخلیه می‌رسند. در این صورت پمپ خراب شده و باعث عدم تخلیه آب از لباسشویی می‌شود. توصیه می‌شود پمپ را بیرون بکشید و به دنبال اقلامی‌ مثل سکه بگردید یا ببینید آیا فیلتر آن مسدود شده است یا نه. این احتمال وجود دارد که پمپ کلا خراب شده و تعویض آن ضروری باشد. توصیه می‌شود که را به یک تکنسین ماهر بسپارید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

نامناسب بودن ارتفاع لوله تخلیه

پیدا کردن ارتفاع مناسب لوله تخلیه ماشین لباسشویی کمی‌چالش برانگیز است. اگر ارتفاع بیش از حد بالا باشد، دستگاه نمی‌تواند آب را از طریق شیلنگ به سمت بالا بکشد. اگر خیلی پایین باشد، آب پس از پمپاژ دوباره به دیگ لباسشویی برمی‌گردد. هر یک از این سناریوها منجر به یک ماشین لباسشویی می‌شود که پر از آب کثیف و شوینده است. ارتفاع دقیق مورد نیاز برای تخلیه آب لباسشویی در برندها و مدل‌های مختلف لباسشویی متفاوت است. خوشبختانه، دفترچه راهنمای لباسشویی معمولا این اطلاعات را ارائه می‌دهد. اگر متوجه شدید که ارتفاع تخلیه فعلی کمتر از حد ایده‌آل است، ممکن است لازم باشد شیلنگ تخلیه یا لوله آن (لوله‌ای که به شیلنگ تخلیه متصل می‌شود) را تغییر دهید تا مشکل برطرف شود.

توزیع نامناسب لباسها در دیگ لباسشویی

توزیع نامنظم البسه می‌تواند یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. اگر در هر نقطه ای از پروسه شستشو، لباس‌های داخل دیگ شستشو نامتعادل شوند، ممکن است ماشین لباسشویی نتواند بچرخد و باقی چرخه را انجام دهد. اگر لباس‌ها به یک طرف جمع شده‌اند یا در حال شستن یک شی بزرگ مانند بالش هستید، سعی کنید اقلام دیگری‌ را برای حفظ تعادل اضافه کنید یا جسم حجیم را داخل دیگ مرتب کنید. اگر دلیل عدم تخلیه همین بوده است، با بستن درب چرخه دوباره آغاز می‌شود.

معیوب بودن سوئیچ درب

درست زیر درب ماشین لباسشویی، یک کلید پلاستیکی کوچک برای تشخیص بسته شدن درب و متعاقبا شروع پروسه شستشو وجود دارد. اگر این کلید معیوب باشد، ممکن است دستگاه به درستی تخلیه نکند.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی مسئولیت ارتباط قطعات ماشین لباسشویی و برنامه‌‌های دستگاه را بر عهده دارد. در صورتی که در قسمت برد الکترونیکی که مربوط به تخلیه آب است، قطعه‌ای سوخته باشد، پمپ تخلیه فرمان نخواهد گرفت.

استفاده نامناسب از شوینده

بیش از اندازه ریختن پودر یا مایع لباسشویی داخل محفظه مواد شونیده، منجر به زیاد شدن کف داخل دیگ شستشو شده، کارکرد پنل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به این ترتیب پنل روند شستشو را به درستی تشخیص نمی‌دهد و روند تخلیه لباسشویی نیز با مشکل مواجه می‌شود.

انسداد لوله فاضلاب منزل

مسدود شدن لوله فاضلاب ساده‌ترین دلیل عدم تخلیه آب لباسشویی است که با رفع انسداد مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

خرابی یا فرسوده شدن تسمه پمپ (در لباسشوییهای قدیمی)

یکی از دلایل عدم تخلیه آب لباسشویی فرسوده شدن یا آسیب دیدن تسمه پمپ است. در صورتی که این تسمه آسیب دیده باشد، با تعویض آن توسط تکنسین تعمیر لباسشویی مشکل برطرف خواهد شد.

در مواقعی که موفق به عیب‌یابی دستگاهتان نشدید پیشنهاد ما : مرکز تخصصی تعمیرات، کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 2 بعد از نیمه شب)

چرا پمپ آب ماشین لباسشویی عمل تخلیه را انجام نمیدهد؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از قطعات اصلی لباسشویی است که در صورت کار نکردن یا عدم کارکرد آن، کل سیستم ماشین لباسشویی مختل خواهد شد.

  1. پرز لباس یا یک شی‌ء می تواند باعث مسدود شدن پمپ گردد. شما با باز کردن درب پمپ مانند مراحل بالا، می‌توانید آن را تمیز کرده و مشکل را کاملاً رفع کنید.
  2. برد فرمان ماشین لباسشویی یا تایمر، فرمان تخلیه را صادر نمی‌کند. برای تعمیر آن نیاز است، حتماً با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
  3. خراب شدن یا شکستن پروانه های پمپ تخلیه.
  4. خراب شدن یا از کار افتادن کامل موتور پمپ تخلیه، که در این حالت باید پمپ تخلیه عوض شود. ولی به دلیل اینکه این کار، یک کار تخصصی بوده و برای تشخیص نوع پمپ و عوض کردن آن ابزار و تخصص کافی لازم است، از یک تکنسین کمک بگیرید.

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی اسنوا |علت تخلیه نشدن آب لباسشویی دوقلو |علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ابسال

برطرف کردن مشکل عدم تخلیه آب لباسشویی با ریست کردن دستگاه

هنگامی‌ که تخلیه ماشین لباسشویی انجام نمی‌شود، این احتمال وجود دارد که یک خطای داخلی رخ داده یا پنل کنترل دچار ایراد شده باشد. ریست ماشین لباسشویی می‌تواند مشکلاتی از این دست را حل کند و ماشین لباسشویی را پروسه شستشو و تخلیه را تکمیل کند.

نکته

در صورتی که رخ دادن یک خطای داخلی یا ایراد پیدا کردن پنل کنترل علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی باشد، با ریست کردن دستگاه می‌توان مشکل را برطرف کرد.

قبل از امتحان کردن هر چیز دیگری حتما دفترچه راهنمای لوازم خانگی خود را بخوانید! بسیاری از لباسشویی‌های مدرن دارای یک دکمه ریست هستند که به کمک آن می‌توانید دستگاه را به راحتی راه اندازی مجدد کنید

دکمه بازگشت به بالا