علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

صفر تا 100 رفع خرابی پکیج – مرکز تعمیر

ما در این مقاله قصد داریم آموزش‌های لازم در خصوص تعمیر پکیج را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بدون نیاز به تعمیرکار، مشکلات پکیج‌ها را رفع کنید.

پکیج‌ها ازجمله مهم‌ترین تجهیزاتی هر منزلی به‌شمار ‌می‌روند. هر یک از نمونه‌های این محصول دارای طول عمر بالایی هستند، اما نگهداری غیراصولی و عدم توجه به کارکرد صحیح آن‌ها موجب شده‌است تا طول عمر پکیج‌ها کم شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. داشتن اطلاعات کافی در خصوص پکیج به شما کمک می‌کند تا زمانی که پکیج شما با مشکلات جدی روبه‌رو شد، بتوانید آن را رفع کنید، بنابراین باید گفت که لازم نیست همیشه به‌دنبال بهترین سرویس‌کاران برای رفع مشکلات پکیج باشید و با یادگیری نکات مختلف می‌توانید خودتان این محصول را تعمیر کنید.

ما در این مقاله قصد داریم آموزش‌های لازم در خصوص تعمیر پکیج را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بدون نیاز به تعمیرکار، مشکلات پکیج‌ها را رفع کنید.

ارورهای پکیج بوتان |تعمیر پکیج ایران رادیاتور |علت بالا رفتن دمای پکیج

عیب‌یابی در تعمیر پکیج‌های دیواری

پکیج‌های دیواری نمونه‌هایی از پکیج‌ها هستند که به دلایل مختلف با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. در این نوع پکیج‌ها دو نوع عیب وجود دارد که هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  1. اولین عیب و معایب این پکیج‌ها توسط تجهیزاتی به نام برد الکترونیک شناسایی می‌شود و کد خطا این موضوع را به شما اعلام می‌کند. این کد‌های خطا در هر یک از مدل‌های پکیج‌ها به شکل‌های مختلفی نمایش داده می‌شود. در مدل‌های پکیج آنالوگ، کد‌های خطا با استفاده از یک یا چند چراغ چشمک‌زن اعلام شده و در پکیج هایی از نوع دیجیتال، کد‌های خطا بر روی صفحه‌نمایش به کاربر نشان داده می‌شود. در این موارد برای تعمیر پکیج، شما باید قبل از هر چیزی، به سراغ صفحه کد‌های خطا بروید و با استفاده از این کد‌های خطا، بتوانید متوجهٔ مشکل پکیج شوید.
  2. دومین دسته از عیب‌ها، عیوبی هستند که فاقد هیچ‌گونه علامتی بوده و عملکرد صحیح پکیج را با مشکل مواجه می‌کنند. درواقع در صورت بروز چنین خطا‌هایی، پکیج نمی‌تواند عملکرد درست اولیهٔ خود را داشته باشد. در این شرایط فهمیدن مشکل پکیج کمی سخت‌تر می‌شود و داشتن اطلاعات در خصوص پکیج‌ها به شما در رفع مشکلات پکیج کمک می‌کند.

کاربرد کد‌های خطا برای تعمیر پکیج

همان‌طور که اشاره کردیم، کد‌های خطا در پکیج‌های آنالوگ با استفاده از چراغ چشمک‌زن و در پکیج‌های دیجیتال با استفاده از صفحه‌نمایش اعلام می‌شوند. هدف از تعبیه‌ٔ این کد‌های خطا، عیب‌یابی راحت‌تر این تجهیزات است. اگر بخواهیم کد‌های خطا را به‌صورت تخصصی‌تر بررسی کنیم، باید بگوییم که پکیج‌ها دارای برد الکترونیک هستند که این برد‌ها مغز پکیج محسوب می‌شود.
برد الکترونیک می‌تواند روی عملکرد تمام اجزای پکیج نظارت داشته باشد. این نظارت از طریق سنسور‌هایی که در قسمت‌های مختلف پکیج کار گذاشته شده انجام می‌شود. زمانی که در هر یک از بخش‌های پکیج مشکلی به‌وجود بیاید، این سنسور‌ها می‌توانند به فرد مورنظر اطلاع داده تا مشخص شود مشکل از کدام قسمت پکیج است.

درنهایت برای این‌که کاربر بتواند به‌راحتی نسبت به تعمیر پکیج اقدام کند، از طریق چشمک‌زدن و یا صفحه‌نمایش به او اعلام خواهد داشت که پکیج نمی‌تواند درست کار کند. می‌توان گفت که اولین قدم برای رفع مشکلات پکیج، توجه به کد‌های خطای آن است، بنابراین قبل از شروع هر کاری، به کد‌های خطا توجه کنید تا بدانید چه بخشی از پکیج با مشکل مواجه شده‌است.

راه‌حل‌های مختلف برای رفع مشکلات پکیج

همان‌طور که اشاره کردیم، پکیج‌ها ممکن است به دلایل مختلف و به شکل‌های متعدد دچار مشکل شوند. وجود مشکل در هر یک از بخش‌های پکیج، راه‌حل‌های خاص خود را دارد. ما در این بخش برای تعمیر هر یک از بخش‌های پکیج، راه‌حل‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم:

ارورهای پکیج بوتان |تعمیر پکیج ایران رادیاتور |علت بالا رفتن دمای پکیج

  • خاموش شدن خودبه‌خود پکیج

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر یک از انواع پکیج‌ها پیش بیاید، این است که به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شوند. این خاموش شدن ناگهانی مربوط به تعداد سوئیچ ایمنی است که در پکیج وجود دارد. در صورتی که در هر بخش از پکیج مشکلی به‌وجود بیاید، این سوئیچ‌ها فعال می‌شوند. دلیل این امر پیشگیری از بروز حوادث مختلف است. البته خاموش شدن ناگهانی پکیج می‌تواند به یکی از دلایل زیر نیز باشد که باید برای تعمیر پکیج اقدام کنید:

  1. کاهش فشار پکیج؛
  2. وجود نشتی در پمپ یا خراب‌شدن آن؛
  3. وجود مشکل در ترموستات؛
  4. شیر‌های آب بسته شده باشند؛
  5. نبود گاز کافی یا قطع آن.
  • روشن نشدن پکیج

از دیگر مشکلاتی که برای پکیج‌ها به‌وجود می‌آید، روشن نشدن آن‌هاست. یکی از رایج‌ترین دلایلی که موجب روشن نشدن این تجهیزات می‌شود، گرفتگی لوله‌هاست. این گرفتگی می‌تواند به‌وسیلهٔ هوا یا رسوب به‌وجود آید. از دیگر دلایل روشن نشدن می‌توان به تنظیم نبودن فشار آن، وجود مشکل در مشعل و شمعک و بالا بودن دمای آب اشاره کرد. در این صورت باید دمای آب پایین آمده و فشار نیز تنظیم شود و اگر مشکل از مشعل و شمعک باشد باید آن را تعویض کنید.

  • افت فشار پکیج

یکی دیگر از مشکلات پکیج‌ها افت فشار آن‌ها بوده که می‌تواند عملکرد پکیج را با اختلال مواجه کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خراب بودن شیر اطمینان، گرفتگی هوای رادیاتور و یا وجود مشکل در گیج فشار باشد. برای تعمیر پکیج در این حالت باید ابتدا شیر اطمینان را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل در آن، نسبت به تعویض آن اقدام کنید. در غیر این صورت، باید گیج فشار را بررسی کنید. درنهایت اگر در هیچ یک از موارد ذکرشده مشکلی یافت نشد، برای رفع مشکلات پکیج باید رادیاتور‌ها را هواگیری کنید.

  • تولید صدای ناهنجار در پکیج

پس از مدتی استفاده از پکیج‌ها ممکن است متوجه شوید که وسیلهٔ شما صدای عجیب و ناهنجاری را تولید می‌کند. درواقع وجود مشکلاتی همچون وجود حباب هوا درون پمپ می‌تواند منجربه تولید چنین صدا‌هایی شود. برای رفع این مشکل باید شیر باد پمپ را باز کرده و باد درون آن را خالی کنید.

  • گرم نشدن پکیج دیواری و گرم بودن آب

خراب شدن سوئیچ می‌تواند باعث شود تا آب گرم مانده ولی پکیج گرم نشود. در صورت بروز چنین مشکلی، باید سوئیچ موردنظر را تعویض کنید.

  • گرم نشدن شوفاژ و آب مصرفی

از دیگر مشکلات رایجی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که پکیج‌ها شوفاژ و آب را گرم نمی‌کند. در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا باید دستگاه را به‌صورت کامل بررسی کنید تا بتوانید علت اصلی آن را بیابید. از دلایلی که می‌تواند باعث وجود این مشکل شود، می‌توان به عدم گاز‌رسانی یا برق‌رسانی و همچنین خراب بودن پروگرام و پمپ اشاره کرد.

ارورهای پکیج بوتان |تعمیر پکیج ایران رادیاتور |علت بالا رفتن دمای پکیج

  • سرد بودن قسمت بالای رادیاتور پکیج

در صورت بروز چنین مشکلی باید پکیج خود را به‌خوبی بررسی کنید که تراز باشد. اگر پکیج را به‌صورت کاملاً تراز نصب کرده باشید، آب می‌تواند به شکل کاملاً یکسان در تمام قسمت‌های پکیج پخش شود. در صورتی که پکیج شما تراز بود و بازهم با چنین مشکلی مواجه شدید، به احتمال زیاد رادیاتور‌ها هوا گرفته و باید نسبت‌به هواگیری آن‌ها اقدام کنید.

  • سرد بودن قسمت بالایی و میانی پکیج

یکی از مواردی که می‌تواند موجب بروز این ایراد شود، گرفتگی لوله‌ها توسط رسوب است. وجود رسوب در پکیج‌ها می‌تواند موجب اختلال در عملکرد این تجهیزات شود، بنابراین برای رفع این مشکل باید برای از بین بردن رسوب‌ها اقدام کنید.

جمع‌بندی

پکیج‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات در هر منزلی هستند که وظیفهٔ گرم کردن آب مصرفی و گرم نگه‌داشتن منزل را برعهده دارند. در صورت بروز مشکل در هر یک از بخش‌های پکیج، عملکرد این دستگاه دچار اختلال خواهد شد. داشتن اطلاعات کافی درمورد عیب‌یابی این تجهیزات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بدون نیاز به سرویس‌کار، نسبت به تعمیر پکیج اقدام کنید.

شرکت مرکز تعمیر به صورت تخصصی در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در محل مشتری فعالیت می‌کنیم. برای تعمیر پکیج خود پیشنهاد می‌کنیم با مرکز تعمیر تماس بگیرید تا آنها برای تعمیر پکیج شما، تعمیرکاری باتجربه و متخصص به منزل‌تان اعزام کنند.

دکمه بازگشت به بالا