عمومیکسب و کار ایرانی

تأمین مواد اولیه کارخانجات شیمیایی

 تأمین مواد اولیه کارخانجات شیمیایی با شیمی تجارت هورسان

شرکت های مختلف که در صنایع شیمیایی فعالیت می کنند برای ساخت محصولات خود از مواد اولیه خاصی استفاده می نمایند. این شرکت ها محصولات مختلفی را در زمینه محصولات غذایی، کودهای شیمیایی، شیمی ساختمان، صنایع دارویی و… تولید می کنند؛ ولی برای تولید این محصولات به مواد اولیه مختلفی نیاز دارند. مواد اولیه مورد نیاز شرکت های شیمی، اهمیت فوق العاده ای در صنعت کشور دارد.

صنعت شیمی بخش مهمی از اقتصاد کشور را تأمین کرده و نقش آن در میزان تولید دارو، ساخت انواع محصول غذایی و… بسیار بالا است. از طرف دیگر کیفیت این مواد نیز اهمیت بالایی برای شرکت دارد. اما سوال اینجا است که از کجا می توانیم این محصولات مهم و اساسی را تأمین کنیم؟ شما می توانید باکیفیت ترین و بهترین مواد اولیه ای که برای کارخانجات شیمیایی نیاز دارید را از شرکت شیمی تجارت هورسان خریداری کنید. شیمی تجارت هورسان شرکتی است حرفه ای که بیش از ۲۲  سال در زمینه توزیع انواع محصولات شیمیایی و مواد اولیه شیمی فعالیت می کند.

مواد شیمیایی صنعتی

برای این که بتوانیم بیشتر با مواد اولیه کارخانجات شیمیایی آشنا شویم بهتر است مواد شیمیایی صنعتی که در این کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی مواد شیمیایی که در شرکت ها و کارخانجات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته مواد آلی و مواد معدنی تقسیم می شوند. همان طور که از نام مواد معدنی مشخص است، این مواد در پوسته زمین و طبیعت یافت شده و می توان آن ها را با انجام روش های مختلفی استخراج کرد.

اما مواد دیگری در صنعت شیمی استفاده می شوند که به آن ها ترکیبات آلی گفته می شود. این ترکیبات از اتم های هیدروژن، کربن و اکسیژن به دست می آیند. این مواد که هیدروکربن ها از مهم ترین آنها می باشد، در صنعت به تولید رسیده و کاربردهای متنوعی را به شما ارائه می دهند.

انواع مواد اولیه شیمیایی صنعتی

برای این که بتوانند مواد مختلفی را در شرکت های شیمیایی به مرحله تولید برسانند باید از مواد اولیه مختلفی برای این کار بهره ببرند. مهم ترین مواد اولیه کارخانجات شیمیایی شامل موارد زیر هستند. می توانید از شرکت شیمی تجارت هورسان این مواد را از بهترین تولیدکنندگان خریداری کنید.

اسیدسولفوریک (H2SO4)

از مهم ترین مواد اولیه ای که در شرکت های صنعتی و شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به اسیدسولفوریک اشاره کرد. اسیدسولفوریک اهمیت زیادی در صنعت داشته و برای تولید مواد مختلفی از آن بهره می برند. اگر به ساختار این ماده توجه کنید حضور هیدروژن، سولفات و اکسیژن درون آن وجود دارد. مهم ترین کاربرد این ماده کود شیمیایی است. برای تولید کودهای سولفات آمونیوم و کودهای سوپر سولفات از این اسید فوق العاده بهره می برند. همچنین در تولید انواع شوینده ها و رنگ دانه های صنعتی نیز از اسیدسولفوریک استفاده می کنند.

نیتروژن (N2)

از دیگر مواد اولیه پر کاربرد که استفاده از آن در بسیاری از مواد کاربرد دارد نیتروژن می باشد. نیتروژن یا همان N2 نوعی ماده گازی است که خنثی بوده و حساسیت پذیری مواد در برابر اکسیژن را بسیار کاهش دهد. به طور کلی کاربرد این ماده را می توان جلوگیری از اکسیده شدن در برابر اکسیژن دانست. از طرف دیگر گاز نیتروژن دمای بسیار پایینی داشته و ظرفیت دمایی آن بسیار سرد است. به همین دلیل در صنایع تولیدی مختلف برای خنک سازی و برودت انواع مواد از نیتروژن استفاده می کنند.

اتیلن (C2H4)

اتیلن از کاربردی ترین و مهم ترین ترکیبات شیمیایی است که در صنایع مختلفی از مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین کاربرد این ماده استفاده از آن برای تولید انواع مواد پلاستیکی می باشد. اتیلن از کربن و هیدروژن به دست آمده و در دسته بندی ترکیبات آلی قرار می گیرد. این ماده مهم و کاربردی یکی از پایه های اساسی در صنعت است که ماده های پلی اتیلن و اتیلن گلایکول به واسطه استفاده از این ماده تولید می شوند. ترکیباتی مانند اتیلن گلایکول را می توان برای تولید انواع موادی مانند ضد یخ استفاده می کرد.

پروپیلن (C3H6)

پروپیلن ماده ای فوق العاده کاربردی در شرکت های صنعتی و شیمیایی است که پایه آن کربن و هیدروژن است. همین امر موجب شده تا بتوان آن را ترکیبی آلی نام گذاری کرد. از ماده پروپیلن در ساخت مواد و محصولات مختلفی استفاده می شود. 

مهم ترین موادی که برای تولید به این ماده مهم و کاربردی نیاز دارند، عبارتند از الیاف صنعتی، روغن ترمز، مواد شوینده، رنگ، عایق کف، انواع پلاستیک ABS و… . به همین دلیل است که خرید پروپیلن از اموری مهم برای شرکت های صنعتی می باشد. شما می توانید باکیفیت ترین پروپیلن ها را از شرکت شیمی تجارت هورسان خریداری کنید.

کلر (CI2)

قطعاً با کلر آشنایی داشته و می دانید که این ماده مهم چقدر کاربرد دارد. در واقع کلر به عنوان ماده ای رایج و فوق العاده کاربردی در صنایع مختلف است که می توان از اشکال مختلفی از این ماده استفاده کرد. گاز کلر از دو عنصر المنت به دست آمده که می توان برای گندزدایی، ضدعفونی کردن و… از آن استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه :‌ لاین نوری

 از طرف دیگر کلر را می توان برای تولید محصولات مصرفی؛ مانند پلاستیک، دارو، رنگ، انواع تمیزکننده های خانگی، حشره کش ها، تصفیه کننده های آب، از بین بردن باکتری در استخر شنا و… استفاده کرد.

اسید فسفریک (H3PO4)

اسیدها را می توان به اشکال مختلف در صنعت استفاده کرد. اسید فسفریک از انواع صنعتی اسید است که از هیدروژن، فسفر و اکسیژن به دست می آید. بیشتر استفاده از این اسید در صنعت کودسازی می باشد. در تولید کودهای فسفاته از اسید فسفریک استفاده می کنند. همچنین می توان در صنایع غذایی از اسید فسفریک برای تنظیم کننده pH، ماده شفاف کننده و ماده نگهدارنده استفاده کرد. از اسید فسفریک می توان برای از بین بردن انواع جرم و زنگ زدگی نیز استفاده کرد. این ماده در شرکت های مختلف صنعتی شیمیایی به صورت عمده و با حجم های بالا خریداری می شود.

آمونیاک (NH3)

آمونیاک که از ترکیب نیتروژن و هیدروژن به دست آمده از متداول ترین و رایج ترین مواد اولیه برای تولیدات شیمیایی و صنعتی می باشد. در واقع اگر کاربردهای آمونیاک را بررسی کنید متوجه می شوید که بیش از نیمی از کاربردهای این ماده در بخش کشاورزی است.  در تولید انواع کودهام ی توان از آمونیاک استفاده کرد. برای تولید انواع مواد دیگر نیز از آمونیاک استفاده می کنند. مواد آرایشی، داروهای سولفاته، اسید نیتریک، منسوجات مصنوعی، تمیز کننده های خانگی، خنک کننده در مبردهای صنعتی و… از مهم ترین این مواد هستند.

 شیمی تجارت هورسان

مواد شیمیایی بخش مهمی از صنایع را تشکیل می دهند. به کمک این مواد می توان انواع محصولات کاربردی که در صنایع غذایی، شویندگی و… کاربرد دارند را تولید کرد. در این مقاله مهم ترین مواد اولیه که در کارخانجات شیمیایی استفاده می شوند را بررسی کردیم. شما می توانید این مواد و دیگر مواد اولیه که استفاده های مهم و رایجی را در کارخانجات شیمیایی دارند از شرکت شیمی تجارت صنعت بخرید. شیمی تجارت هورسان یکی از بهترین شرکت های توزیع کننده و ارائه دهنده انواع مواد شیمیایی پرکاربرد و گلوکونات سدیم و …… است.

شما می توانید بهترین مواد شیمیایی که در صنایع غذایی، کشاورزی، شیمی ساختمان، شویندگی، دارویی، آب و فاضلاب و… کاربرد دارند را از گروه شیمی تجارت هورسان با قیمتی عالی و شرایطی فوق العاده بخرید.

دکمه بازگشت به بالا