کسب و کار ایرانی

مدارک مورد نیاز برای پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ در کربلا چیست؟

مدارک لازم برای پیاده روی اربعین 1402 در کربلا چیست؟

به گزارش کارمادیو، 40 روز پس از شهادت امام حسین (ع)، در روز اربعین، جماعت برای عزاداری و زیارت عازم کربلا شدند. برای عبور از مرز به مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین نیاز دارید. شهریور چهارشنبه 15 1402 روز عزاداری اربعین در کربلای معلی برابر با 6 شهریور 2023 و 20 صفر 1445 است. زیارت اربعین معمولاً 5 روز قبل از اربعین حسینی در 16 سفر همزمان با دریافت مدارک مورد نیاز زائران آغاز می شود. در حالی که زمان مشخصی برای سفر کاروان ها به کربلا وجود ندارد، می توانید سفر خود را با برنامه خود تطبیق دهید، اما عازم زیارت اربعین در این ایام به معنای همراهی با انبوهی از عاشقان اهل بیت (ع) است. خبر امروز دربازه مدارک لازم و نحوه تهیه آنها برای رفتن به اربعین است. با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین که باید همراه داشته باشید

گذرنامه

ثبت نام در سامانه سما

ویزا

کارت تردد

قیمت برای عراق

مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین را چگونه تهیه کنیم؟

مدارک مورد نیاز برای سفر به کربلا در مراسم اربعین 1402 شامل گذرنامه، ثبت نام در سامانه سماح، اخذ ویزای عراق، بلیط سفر و اخذ ارز عراقی می باشد.

برای عبور از مرز ایران به عراق به پاسپورت اربعین شش ماهه یا یک ماهه نیاز دارید. اگر با هواپیما سفر می کنید، به پاسپورت شش ماهه نیاز دارید، اما اگر قصد دارید یکی از راهپیمایان باشید، به پاسپورت یک ماهه نیاز دارید. شما به پاسپورت نیاز دارید پس حتما در اربعین به کربلا بروید و در زیر نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد.

در مرحله اول باید فرم درخواست گذرنامه کربلا را پر کنید. مراحل ثبت نام و ارسال درخواست برای اخذ گذرنامه اربعین در سایت epolice.ir انجام می شود و یا در صورت عدم امکان ثبت نام در سایت می توانید با مراجعه به اداره مهاجرت و ثبت نام و ارسال فرم درخواست اقدام نمایید. اداره گذرنامه در مراکز استانی که در آن زندگی می کنید البته این سوال فقط برای افرادی است که قبلا پاسپورت دریافت نکرده اند. اگر پاسپورت خراب شد باید دوباره درخواست بدهد.

یکی دیگر از شرایط اخذ پاسپورت داشتن حداقل 18 سال سن است که برای رفتن به کربلا در اربعین مدارک لازم لازم است. اکنون اگر زیر 18 سال دارید، می توانید به عنوان زیرمجموعه والدین خود یا با داشتن پاسپورت یا سرپرست قانونی وارد این کشور شوید.

پس از ارائه مدارک مورد نیاز برای رفتن به کربلا در اربعین به پلیس +10 جهت اخذ گذرنامه، این مدارک بررسی می شود و در صورت وجود ایراد، گذرنامه به جامعه ارسال نمی شود. از این رو بهتر است متقاضیان فرم درخواست خود را تکمیل کنند تا تمامی موارد بررسی شود.

هزینه صدور این پاسپورت نسبتاً پایین است و تقریباً یک دهم پاسپورت بین المللی است. همچنین یکی از هزینه های ثبت نام مربوط به عوارض خروج از کشور است که باید در زمان ثبت نام پرداخت شود که می توانید آن را به صورت آنلاین نیز پرداخت کنید.

سیستم اینترنتی samah.haj.ir

مدارک مورد نیاز برای رفتن به کربلا در اربعین باید در سامانه سماح ثبت شود. برای شروع مراحل ثبت نام در سامانه سماح ابتدا کارت شهروندی شناسنامه و پاسپورت خود را آماده داشته باشید. بنابراین می توانید اطلاعات مورد نظر خود را به سایت اضافه کنید. برای شروع این فرآیند باید وارد سایت یا سامانه samah.haj.ir شوید. هنگام ورود به این سیستم، یک صفحه نمایش داده خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای پیاده روی اربعین ۱۴۰۲
مدارک مورد نیاز برای پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

اگر قصد دارید برای سفر زمینی به کربلا پول سفر بگیرید، بهتر است چند روز قبل از حرکت به یکی از شعب بانک ملی، ملت یا سامان مراجعه کنید و پول خود را به دینار عراق تبدیل کنید. البته قبل از مراجعه به بانک بهتر است با تماس تلفنی از آخرین شرایط اخذ ارز مسافرتی مطلع شوید.

حمایت از هزینه های سفر اربعین 1402

هنگام سفر به کربلا، بهتر است واحد پول رایج عراق یعنی دینار را همراه خود داشته باشید.

هزینه زیارت کربلا در تور اربعین

جدا از مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین، هزینه هایی نیز برای این سفر در نظر گرفته می شود. در صورت وجود رایکان همه موارد باز هم هزینه بیمه و حمل و نقل از مرز ایران تا نجف و از کربلا تا مرز است. معنی آن در یک کلمه این است که این تور برای کسانی که به سفر و عزاداری می پردازند رایگان است.

سخن پایانی

برای عبور آسان از مرز، مدارک لازم برای رفتن به کربلا را در ایام اربعین به همراه داشته باشید. زمان شروع سفر را طوری تنظیم کنید که بعد از نماز صبح به مقصد برسید. پس از عبور از مرز، برای پیوستن به سفر می توانید ابتدا به نجف رفته و به خیل عاشقان بپیوندید. نگران هزینه مسکن و غذا نباشید. چون شما تا آخر فروردین میهمان مردم عراق هستید. مردم عراق سال هاست که نشان داده اند در خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) کوتاهی نخواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا