عمومیکسب و کار ایرانی

نکاتی در مورد نحوه انتخاب شامپو و حمام کردن نوزادان که باید بدانید

حمام کردن نوزاد، به دقت و توجه زیادی دارد. اگر پوست نوزادان حساس و لطیف است موهای نوزادان نیز حساس است. آیا می توانید از شامپو بچه برای نوزاد تازه متولد شده خود استفاده کنید؟ سیسمونی نوزاد نی نی بندر اطلاعاتی که برای شروع شما نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین شامپو بچه نی نی سایت |شامپو بچه بدون سولفات |شامپو بچه برای بزرگسالان

1-2 هفتگی نوزاد

برای یک یا دو هفته اول یا تا زمانی که بیخ بند ناف بیفتد، بهتر است هر سه روز یک بار نوزاد خود را با اسفنج حمام کنید. چرا حمام اسفنجی؟ اجتناب از غوطه ور شدن کامل در آب به جلوگیری از عفونت ناحیه حساس اطراف کنده کمک می کند.

نحوه حمام کردن نوزاد:

یک کاسه آب تمیز و گرم آماده کنید (ترفند جالب: آرنج خود را زیر آب قرار دهید تا دما را بررسی کنید)، دو دستمال تمیز و صابون ملایم کودک، و قبل از شروع همه چیز را در دسترس جمع کنید.

کودک را روی یک سطح ایمن و روکش دار در یک اتاق گرم بخوابانید یک پد تعویض پوشیده شده با حوله روی میز تعویض یا روی زمین عالی است.

کودک را در حوله پیچیده نگه دارید، فقط قسمت هایی از بدن او را که به طور فعال می شویید در معرض دید قرار دهید. آخرین بار سر نوزاد را بشویید تا سر او در حین حمام زیاد سرد نشود. به تمام چین و چروک های او توجه ویژه ای داشته باشید: گردن، شکم، زیر بغل، گوش ها و ناحیه تناسلی (که باید با دستمال مخصوص خود شسته شود تا از هرگونه آلودگی متقابل احتمالی جلوگیری شود).

هنگام شستن شکم، مراقب خشک نگه داشتن بند ناف کودک باشید.

نوزادی که با یک سر مو به دنیا آمد؟ یک شامپو بچه ملایم برای استفاده از روز اول کاملاً ایمن است، فقط کافی است به یک محصول ملایم و بسیار ملایم برای موی کودک مانند شامپو بچه چیکو مدل  Sanz Lacrime انتخاب کنید که کاملاً عاری از سولفات لورل و مواد شیمیایی ناخواسته است.

3 هفتگی نوزاد

هنگامی که کنده بند ناف افتاد، غوطه ور کردن کودک در وان، سینک، وان کودک یا لگن بی خطر است. حداکثر سه بار در هفته حمام کنید تا زمانی که یک ساله شود تا پوست حساسش خشک نشود و از صابون‌های ملایم کودک استفاده کنید، زیرا صابون معمولی حاوی سورفکتانت‌های سنگین، دئودورانت‌ها و عطرها است که همگی پوست ابریشمی کودک را خشک می‌کنند.

نحوه حمام کردن نوزاد 3 هفته:

چند دستمال تمیز، یک فنجان برای ریختن آب روی بدن کودک، صابون ملایم کودک و یک شامپوی ملایم برای کودک جمع آوری کنید.

حوضچه را با 2 اینچ آب پر کنید که تا آرنج شما گرم باشد.

لباس کودک را درآورده و ابتدا با یکی از دستان خود برای حمایت از سر و دیگری برای هدایت او در پای آب قرار دهید. برای ایمن بودن، قسمت اعظم بدن و صورت او باید بالاتر از سطح آب باشد، بنابراین شما نیاز دارید. برای گرم نگه داشتن بدنش مرتب آب گرم بریزد.

به استفاده از صابون روی نواحی که واقعاً کثیف می شوند (پایین، اندام تناسلی، زیر بغل، زانو) پایبند باشید و بقیه قسمت های او را با آب گرم بشویید.

یک یا دو بار در هفته با ماساژ ملایم پوست سر کودک، از جمله ناحیه روی فونتانل (نقاط نرم) شامپو بزنید. وقتی شامپو را از روی سرش می‌شویید، دست‌تان را روی پیشانی‌اش جمع کنید تا کف از کناره‌های سرش بریزد و به چشم‌هایش نرود.

بهترین شامپو بچه نی نی سایت |شامپو بچه بدون سولفات |شامپو بچه برای بزرگسالان

مزایای استفاده از شامپو و نرم کننده روزانه کودکان

از همان ابتدا به ما گفته شد که هرگز بچه ها را به صورت روزانه حمام نکنید. که اگر این کار را انجام دهید، موها و پوست سر آنها را خشک خواهید کرد که منجر به مشکلات دیگری می شود. بنابراین قوانین را رعایت می کنید و موهای کوچولوی شما نرم و مجلل باقی می ماند. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی اسکووی کوچک شما به یک بچه بدبو تبدیل می‌شود؟ کودک شما که زمانی بوی شیرین داشت، اکنون با پوست سر خیس عرق شده و بوی تعفن از مدرسه و فعالیت به خانه می آید.

چگونه می توانید اصرار نداشته باشید که موهای بدبو و عرق کرده آنها را پاکسازی روزانه کنید؟ والدین باید انجام دهند، کاری که والدین باید انجام دهند. اما آیا واقعاً شستن هر روز موهای فرزندانتان بد است؟ در حالی که شستن روزانه موهای فرزندتان همیشه یک ضرورت نیست، عواملی از جمله سطح فعالیت و سن باعث می‌شود که موهای او بیشتر کف کند، به این دلیل است:

اگرچه شامپو زدن روزانه برای همه مناسب نیست. برای بچه‌هایی است که نیاز به شستشوی روزانه دارند:

  1. فرزندان شما هر روز فعال هستند: فعالیت روزانه و تعریق می تواند منجر به تجمع چربی در پوست سر شود و باعث مشکلات پوستی ناراحت کننده شود. برای از بین بردن چربی های اضافی و حفظ سلامت مو و پوست، روزانه بشویید.
  2. کودک شما پوست سر چرب دارد: در حالی که روغن های طبیعی روی پوست سر خوب هستند، چربی بیش از حد آن خوب نیست. نه تنها منجر به موهای چرب می شود، بلکه باعث ایجاد قارچ و سبوره نیز می شود، وضعیتی که باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. برای کمک به از بین بردن چربی اضافی، روزانه بشویید. روزانه شامپو بزنید، اما برای جلوگیری از ظاهری سنگین، به دفعات کمتر حالت دهنده را در نظر بگیرید.
  3. فرزند شما موهای صاف با سنجاق دارد: روغن های طبیعی پوست سر سریعتر از موهای فر به سمت تارهای صاف حرکت می کنند. این باعث می شود موها چرب به نظر برسند.
  4. شما در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می کنید یا فرزندتان زیاد عرق می کند: تعریق روزانه (چه در اثر ورزش یا آب و هوای گرم) می تواند منجر به تجمع بیش از حد چربی در پوست سر شود. شستشوی روزانه به از بین بردن تجمع و جلوگیری از شوره سر کمک می کند.
  5. کودک شما شوره سر دارد: پاکسازی روزانه موهای فرزندتان به حذف سلول های مرده پوستی که می توانند جمع و ریزش کنند (معروف به شوره سر) کمک می کند. استفاده از یک شامپوی ملایم و سبک، خطر خشک شدن پوست سر و تشدید شوره سر را کاهش می دهد.
  6. شما می خواهید موهای فرزندتان رشد کند: شستن مو به حذف فولیکول های مرده پوست و تحریک رشد مو کمک می کند. اگر می‌خواهید موهای فرزندتان سریع‌تر رشد کند، شستن موهای فرزندتان را بیشتر در نظر بگیرید.
  7. فرزند شما موهای نازک و ظریفی دارد: بافت مو در مورد شستن موهای فرزندتان تفاوت زیادی ایجاد می کند. موهای نازک و نازک زودتر از موهای ضخیم‌تر چرب می‌شوند، زیرا روغن‌های پوست سر راحت‌تر از تارهای مو عبور می‌کنند. شستن روزانه ممکن است کمک کند که قفل های کوچولوی شما بدون چربی باقی بمانند.

بهترین شامپو بچه نی نی سایت |شامپو بچه بدون سولفات |شامپو بچه برای بزرگسالان

مواد طبیعی که باید در شامپوهای روزانه جستجو کنید

شامپوهای ملایمی برای استفاده روزانه وجود دارد که روغن طبیعی موهای کودکان شما را از پوست سرشان پاک نمی کند. در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید:

چای سبز – ممکن است قبلاً چای سبز مصرف کرده باشید، اما آیا می دانستید که چای سبز برای مو در کاهش ریزش مو و تقویت رشد مجدد مو موثر است؟ درست است، یک شامپوی سبک حاوی چای سبز می تواند به قفل های کودک شما تقویت طبیعی بدهد.

پروتئین برنج – پروتئین برنج به شامپوهای طبیعی کودکان اضافه می شود زیرا توانایی آن در کمک به مرطوب کردن و حجم دادن به موها بدون سنگین کردن آن است. همچنین در تقویت رشته ها، گره زدگی و افزایش درخشندگی موثر است.

آلوئه ورا – در حالی که آلوئه ورا برای قرن ها برای درمان سوختگی ها و زخم های پوستی استفاده می شود، آلوئه برای مو فواید پوستی بسیار خوبی از جمله تقویت موهای کودکان و بهبود سلامت پوست سر دارد. یک نرم کننده روزانه حاوی آلوئه به فولیکول های مو نفوذ می کند و به حالت دهی و بهبود موهای آسیب دیده و خشک کمک می کند.

پاپایا – از آنجایی که عطرهای مصنوعی ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند، یک شامپوی ملایم حاوی پاپایا برای عطر طبیعی است که به جلوگیری از خارش و واکنش های ناراحت کننده پوستی کمک می کند. بعلاوه، عصاره پاپایا به افزایش درخشندگی مو و کاهش وز کردن مو کمک می کند.

کلام آخر سیسمونی نوزاد ارزان نی نی بندر

با توجه به تجربه ای که ما در نی نی بندر در فروش لوازم بهداشتی نوزاد داری به شما پیشنهاد می کنیم از شامپو بچه ای سافتاده کنید که کمتر از مواد شیمیایی استفاده کرده باشد و بیشتر حاوی مواد طبیعی باشد. و از مهم مهمتر سعی کنید از لوازم بهداشتی که سازگار با نوزاد شما باشد استفاده کنید برخی از شامپوها با اینکه بسیار معروف هستند اما ممکن است با مو و پوست نوزاد شما سازگار نباشد.

دکمه بازگشت به بالا