عمومیکسب و کار ایرانی

چطور در استخر روی آب بمانیم؟

یکی از حرکات لذتب‌خش و دارای آرامش در ورزش شنا، شناور شدن و شناور ماندن روی آب است. برای این کار نیاز به انجام حرکت خاصی نیست و فقط باید تکنیک‌های این کار را آموزش دید و خود را آرام به آب بسپارید.انجام این کار دشوار نیست و هر کسی که مشتاق یادگیری باشد با آموزش و تمرین به سادگی از پس این کار بر می‌آید، برای این حرکت فقط باید موقعیت صحیح سر، قسمت بالاتنه و پایین تنه را فرا بگیرید.به عبارت دیگر شناور ماندن در آب یک مهارت برای زنده نگه داشتن خود در آن و روشی کارآمد جهت ساکن ماندن بر سطح آب است. برای انجام این کار ابتدا باید حرکت پای دوچرخه در آب را یاد بگیرید، به استخر بروید تا بتوانید قدرت بدنی‌ خود را افزایش دهید.

مهارت کاربردی و آرامش‌بخش شناور ماندن روی آب را همه افراد باید بیاموزند. با یادگیری این حرکت در صورت احتمال غرق شدن، حتی اگر شنا هم بلد نباشید، بهترین راهکار موجود برای نگه داشتن بدن خود روی آب است. با به کار‌گیری این مهارت و تا رسیدن نیروهای امدادی زمان بیشتری خواهید داشت و احتمال نجات یافتن بالا میرود.

حفظ تعادل بدن روی آب

اولین مرحله برای شناور بودن روی سطح آب حفظ آرامش است. در این مرحله عضلات را شل کرده و آرام تنفس کنید. شناور ماندن روی آب یک مهارت اولیه برای زنده ماندن است که همه افراد باید آن را بیاموزند، با این حرکت بدن خود را روی آب نگه می‌دارید و از غرق شدن در عمق زیاد جلوگیری می‌کنید.

حفظ تعادل بدن روی آب

برای انجام این کار تا زمانی که در آب هستید، به سمت دیواره‌های استخر بروید و آن را بگیرید. پاهای خود را تا پشت سر بالا بیاورید، پاهای خود آزاد نگه دارید تا به آسانی بالا بیایند. در بعضی از افراد در زمانی که قسمت بالا تنه شناور است پاها میلی به بالا آمدن نشان نمی‌دهند، برای این کار نا‌امید نشوید و این حرکت را بارها تمرین کنید.

این آموزش را تا حدی که تقریبا نیمی از بدن شناور شود، بر روی شکم و به پشت انجام دهید. هر زمان که قصد داشتید تا حرکت شناور ماندن را انجام دهید، برای ایمنی بیشتر حتما در قسمت کم عمق استخر آن را تمرین کنید. در زمانی که دهان و بینی شما خارج از آب است، قسمت گوش درون آب قرار می‌گیرد. برای تعادل بیشتر، دست‌ها را در موقعیت زاویه ۹۰ درجه با بدن قرار دهید، به نحوی که بدن شکل T را به خود بگیرد.

استخر هتل ونوس اصفهان

از سال 1390 تا به امروز استخر هتل ونوس اصفهان در شهر اصفهان فعالیت خود را آغاز نموده است این هتل سه ستاره با معماری سنتی و مدرن 5000 متر مربع زیر بنا از جایگاه منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل در مرکز شهر و در مجاورت کليه اماکن و بناهای تاريخی از قبيل ميدان نقش جهان، کاخ چهلستون، مدرسه چهارباغ، رودخانه زيبای زاينده رود و پلهای تاريخی و معروف اصفهان قرار گرفته است.

امکانات بی نظیر استخر هتل ونوس اصفهان شامل استخر آقایان، استخر بانوان، استخر کودکان، حوضچه آب سرد، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، سینکورنایز(شنای موزون درآب)، اتاق ماساژ، حمام سنتی، بوفه، رختکن، سیستم تهویه مطلوب، کلاس آموزش شنا، فروشگاه لوازم ورزشی، جای پارک آسان و غیره می توان اشاره کرد.

How to stay afloat in the pool

آموزش شناور ماندن در آب

در این جا توصیه مهم این است که قبل از اجرای حرکات شنا و تمرین کردن در استخر، باید به اندازه نیاز درباره آن مطلب خوانده باشید تا قبل از انجام هر کار پیش‌زمینه‌هایی از آن داشته باشید.

برای یادگیری صحیح این مهارت مراحل زیر را با حفظ نکات ایمنی انجام دهید:

  • دست‌ها و پاها را به شکل هماهنگ و هم‌زمان به کار بگیرید. از اندام‌ها در زمانی که بدنتان به شکل عمودی (قائم) است، استفاده کنید؛ اگر بدن خود را به حالت افقی بچرخانید، پاز زدن و پدال زدن با پاها شما را شناور نمی‌کند.
  • سر را خارج از آب نگه دارید و به شکلی منظم و آرام نفس‌گیری کنید. این کار بدن را آرام کرده و به ذخیره انرژی بدن و پا زدن در آب کمک خواهد کرد.
  • دست‌ها را افقی حرکت بدهید، اگر آن‌ها به سمت بالا و پایین حرکت کنند، بدن به بالا و پایین کشیده می‌شود. با توجه به اینکه باید آن‌ها را به موقعیت اولیه خود برگردانید، دست‌ها را به سمت جلو حرکت دهید و این در حالی باشد که دست‌ها نزدیک به صورت قرار گرفته باشند.
  • با پاها حرکت دوچرخه را بزنید و آنها را به عقب و جلو ببرید؛ اگر در حال پا زدن بدن به شکل دورانی می‌چرخد، پاها را زیادی خم یا سفت نکنید. در صورتی که در زمان حرکت پاها به عقب یا جلو می‌روید، پاها را به سمت پایین هدایت کنید و مداوم پا بزنید.
  • برای استراحتی کوتاه به پشت دراز بکشید و دست‌ها و پاها را آرام حرکت دهید. در این زمان همچنان باید با هر دست و پا تا زمان رسیدن به حالت عمودی پدال بزنید.
  • برای کمک گرفتن جهت شناور ماندن می‌توانید از هر وسیله کمک شناور در آب استفاده کرد. مانند یک تخته شنا، یک پارو و هر چیز دیگر، هر چه انرژی کمتری برای شناور ماندن روی سطح آب استفاده شود، زمان بیشتری شنا می‌کنید.

استخر ملا آقایی ورامین

استخر ملا آقایی ورامین، ورزش در آب منحصرا مربوط به شنا نیست انواع ورزش های بسیاری در آب وجود دارد که برای افرادی که مشکل کمردرد دارند یا سالمندان و یا اشخاصی که به دستور پزشک نیاز به ورزش در آب را دارند می توان اشاره کرد. دلایل بسیاری برای رفتن به استخر وجود دارد، اول از اینکه برای سلامتی قلب و عروق مفید است و استرس و فشارهای عصبی را پایین می آورد.

این استخر زیبا سیستم تصفیه مطلوب فعال و محیط بهداشتی برای علاقمندان شنا فراهم نموده و آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می باشد.استخر مجموعه دارای امکاناتی نظیر استخر آقایان، استخر بانوان، استخر کودکان، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، جای پارک، سانس آزاد، حوضچه آب سرد، ورزش در آب، بوفه، سیستم تهویه مناسب، کارتخوان، آموزش خصوصی و عمومی شنا، فروشگاه لوازم ورزشی و رختکن می باشد.

علل شناور ماندن روی آب

چرا انسانی که روی سطح آب قرار دارد با وجود دست و پا زدن، نجات پیدا نمی‌کند، اما جسد آن پس از گذشت مدتی روی آب غوطه ور می‌شود؟

آموزش شناور ماندن در آب

از نظر قوانین و اصول علم فیزیک هر چیزی که چگالی کمتری نسبت به آب داشته باشد، روی آن شناور می‌شود، یعنی اگر بدن شما در حالتی خنثی درون آب قرار گیرد قطعا روی آب شناور می‌مانید.

  • بدن انسان یک قابلیت دارد که اگر شش‌ها پر از هوا باشند، مانند یک بالن عمل کرده و بدن شما را روی سطح آب شناور می‌کند.
  • اجسام یا موجوداتی که وزنشان سنگین‌تر از وزن آب با همان حجم است، قطعا در آب غرق می‌شوند. در هنگام شنا انسان زمانی روی آب شناور می‌ماند که هوای زیادی در بدن خود محبوس کند و در اصطلاح علمی حجم هوای داخل شش‌ها را تغییر دهد. چگالی بدن انسان و حیوان به آب نزدیک و فقط کمی از آن سنگین‌تر است، اما با تکنیک‌های هواگیری می‌توانید روی آب شناور باشید.
  • یقینا چربی بدن یکی از عوامل شناور ماندن روی آب است، هر چقدر حجم عضلات بدنتان کمتر باشد و میزان چربی بیشتری داشته باشید، ساده‌تر روی سطح آب می‌مانید، هر اندازه که نسبت و اندازه شش‌ها در مقایسه با جثه بزرگتر باشد، قطعا زمان طولانی‌تری روی آب خواهد ماند.
  • یکی از نکات اساسی دیگر چگالی خود آب است، به هر اندازه آبی که در آن شنا می‌کنید دارای نمک بیشتری باشد، چگالی آن بیشتر شده و در نتیجه زمان بیشتری در آب شناور می‌شوید، این یعنی در آب‌های شیرین‌تر کمتر روی سطح می‌مانید.

نکات ایمنی و آموزشی زیر را در زمان انواع شناها رعایت کنید تا از این تفریح لذت‌بخش و ورزش عالی نهایت استفاده را داشته باشید:

  • برای شناور ماندن در آب ابتدا باید بدن و عضلات خود را شل و سپس آرام تنفس کنید.
  • برای ایمنی بیشتر از وسایل کمک شناور مانند بالن شنا و دستبند مخصوص آن استفاده کنید.
  • بدن خود را به شکلی صاف روی سطح آب قرار دهید تا مثل یک خط مستقیم روی آب قرار بگیرید.
  • گوش‌ها باید در زیر آب باشد و چانه را چند سانتیمتر بالاتر از سطح آب قرار دهید.
  • آب باید تا قسمت گونه‌ها بالا بیاید، در حین شناور ماندن در آب به هیچ عنوان سر خود را نچرخانید.
  • اگر حس می‌کنید همچنان پاهایتان به سمت پایین می‌رود، بهترین راه حل انجام حرکت دوچرخه در داخل آب است. با ضربات کوتاه و با شدت کم پاها را بالا نگه دارید تا از فرو رفتن بدن به داخل آب جلوگیری شود.
  • در زمان قرار دادن دست‌ها در کنار بدن خود سعی کنید کف دست‌ها رو به بالا باشد، در آب به آرامی تنفس کنید. این کار به حفظ آرامش بدنتان کمک می‌کند؛ اگر که نمی‌توانید روی آب شناور بمانید از حرکات دوچرخه دست و پا استفاده کنید.
  • با دست‌ها حرکت پارو را انجام دهید، با این کار آب به عقب و جلو رانده می‌شود. سعی کنید حرکت دست‌ها یکی در جهت عقربه ساعت و دیگری مخالف عقربه‌های ساعت انجام شود.

سخن پایانی آموزش ماندن روی آب

نکته پایانی برای شناور ماندن در آب، این است که بدن خود را منقبض نکنید و هرگز هوای داخل بدن را تا آخر خالی نکنید. برای شناور ماندن روی آب حتما موارد گفته شده در بالا را به کار ببرید تا در ابتدا ایمنی خود را حفظ کرده و همچنین از این ورزش لذت ببرید، با انجام تمرینات زیاد عضلات بدنتان مناسب این ورزش خواهد شد.برای حرفه‌ای شدن در مهارت گفته شده، باید این حرکات را زیر نظر مربیان مجرب و به شکلی اصولی آموزش ببینید.

برای فراگیری این مهارت به مرکز آموزش شنای مراجعه کنید، در این مرکز این مهارت به شکلی کامل و توسط مربیان حرفه‌ای مانند استاد حامد پورفیض انجام می‌شود. این مرکز از به‌روزترین امکانات بهره برده و با استادانی حرفه‌ای انواع شناها را به شکلی جامع آموزش می‌دهند. در آخر همچنان تاکید می‌شود که در این ورزش اولویت با رعایت موارد ایمنی است، فراگیری این آموزش‌ها و انجام تمرینات مداوم و مستمر در پیشگیری از آسیب‌ها موثر واقع می‌شود.

استخر شهدای ۵مرداد اراک

مجموعه آبی و استخر شهدای ۵مرداد اراک قرار دارد. شنا ورزشی است که همه بدن را به تحرک وامی‌دارد.شنا باعث می‌شود که فرد انرژی افزون تری برای انجام کارهای روزانه خود به دست آورد.این تمرین ورزشی بدن انسان را انعطاف‌پذیرتر می‌کند. در تمرین شنا تمام اعضا بدن در حالت ورزش کردن هستند؛ قلب، ریه‌ها، عضلات و … این فعالیت‌های بدنی در حالتی است که به مفاصل فشار بسیار کمی وارد می‌گردد. شنا برای سلامت عمومی و تناسب اندام تمرین بسیار خوبی است، با این توضیح که این تمرین برای کاهش وزن بهترین روش نمی‌باشد.

کاهش وزن، از بین بردن استرس، افزایش عزت نفس و خودباوری، کمک در بهتر شدن خلق و خوی و احساس بهتر، توانمند کردن عضلات و ماهیچه‌ها، بهبود خواب، کاهش فشار مفصلی در حین ورزش، عدم احساس گرمای حاصل از ورزش و دوری از تعرق، تقویت دستگاه گردش خون، جلوگیری از ابتلاء به بیماری دیابت نوع دوم و کاهش فشار خون و کلسترول خون از نتایج شنای مستمر می‌باشد

دکمه بازگشت به بالا