علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

باتری آیفون را کی عوض کنیم (عمر باتری آیفون چقدر است ؟)

باتری آیفون را کی عوض کنیم (عمر باتری آیفون چقدر است ؟)

یکی از موارد مهم در استفاده از گوشی های آیفون، باتری آنهاست. هرچقدر هم گوشی شما فوق العاده باشد، نیاز به باتری سالم دارد تا برای استفاده روزمره از گوشی شما را همراهی کند. بعد از مدتی استفاده از گوشی آیفون ممکن است احساس کنید، باتری کارایی اولیه را ندارد و بیشتر از قبل نیاز به شارژ شدن دارد. احتمالا در این موقعیت راه حل را تعویض باتری گوشی می دانید، اما چه زمانی عمر باتری گوشی به پایان رسیده و باتری آیفون را کی عوض کنیم. همراه ما باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

کی باتری گوشی ایفون را عوض کنیم

خاموش شدن ناگهانی گوشی در موقعیت های ضروری، نداشتن شارژ برای گرفتن عکس و ثبت لحظه های مهم و صفر شدن شارژ گوشی با استفاده کوتاه مدت از اینترنت از جمله مواردی هستند که شما را متوجه می کنند باتری گوشی آیفون شما مثل گذشته نیست و احتمالا نیاز به تعویض دارد.

اما به لحاظ فنی از کجا بفهمیم باتری ایفون کی عوض کنیم؟ در بخش تنظیمات گوشی آیفون گزینه ای به نام Battery Health یا سلامت باتری وجود دارد که حداکثر ظرفیت باتری گوشی شما را از 100 درصد نشان می دهد. باتری آیفون اگر سالم باشد تا ساعت ها نیازی به شارژ مجدد ندارد اما بعد از مدتی استفاده از گوشی این عدد کاهش پیدا می کند بهتر است این مقاله را نیز مطالعه کنید بیشتر بخوانید روش های افزایش درصد سلامت باتری ایفون و بسیاری از متخصصان معتقدند که با رسیدن این عدد به کمتر از %80 بهتر است باتری آیفون را عوض کنیم.

ایا تعویض باتری ایفون ضرر دارد |تعویض باتری ایفون نی نی سایت |دستکاری درصد باتری ایفون

زمان تعویض باتری آیفون

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که در برخی گوشی های ریپک آیفون ممکن است همه علائم خراب شدن باتری گوشی وجود داشته باشد اما همچنان سلامت باتری را 100 درصد نشان بدهد.

بنابراین؛ هنگامی که موقع عوض کردن باتری آیفون برسد شما بخوبی احساس می کنید که بعد از هر مرتبه شارژ زمان کوتاهی می توانید از گوشی خود استفاده کنید و همیشه باید یک شارژر همراه خود داشته باشید.

بطور کلی اینکه کی باتری گوشی ایفون را عوض کنیم، تا حدود زیادی به میزان و نحوه مصرف شما از گوشی بستگی دارد و اگر باتری آیفون مانند گذشته پاسخگوی نیازهای شما نیست، باید باتری را عوض کنید.

شاید تصمیم بگیرید به دلیل قیمت باتری ایفون یا فرار از هزینه تعویض باتری ایفون، عوض کردن باتری گوشی را به تعویق بیاندازید، اما عوض نکردن باتری گوشی آیفون می تواند به مرور باعث کند شدن برنامه ها و یا ایجاد آسیب به بخش های دیگر گوشی شود و عمر گوشی شما را کم کند تا جایی که با کاهش سلامت باتری آیفون به زیر % 40 گوشی شما وضعیت جالبی نخواهد داشت و باید برای تعویض گوشی اقدام کنید.

تعویض باتری آیفون در مراکز تخصصی متعبر انجام شود، چرا که اگر باتری ایفون را عوض کنیم و با گوشی ما سازگار نباشد می تواند قطعات گوشی را با مشکل جدی مواجه کند.

منبع : مگ تک

دکمه بازگشت به بالا