اقتصادیکسب و کار ایرانی

ورق پلی کربنات نسوز

پلی کربنات گروهی از پلیمرهای ترموپلاستیک کربنات دار در ساختار شیمیایی یک ماده ای بسیار انعطاف پذیر و گرما دیده هستند. از پلی کربنات می توان به عنوان سخت ترین ماده شفاف جایگزین شیشه در بخش های مختلف ساختمان ها نیز از آن استفاده کرد و به کاهش هزینه ها کمک بسزایی کرد. همچنین پلی کربنات ها دارای وزن بسیار کم نسبت به شیشه هستند که در بخش های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرند.

قیمت هر متر مربع ورق پلی کربنات |قیمت ورق پلی کربنات 4 میل |قیمت ورق پلی کربنات آیدا پلاستیک

انواع ورق های پلی کربنات

  • ورق های پلی کربنات چند جداره

ورق های پلی کربنات چند جداره به دلیل استحکام، شفافیت و مقاومت بالایی که دارند، جایگزین مناسب تری به جای شیشه هستند.

ورق های تخت پلی کربنات، که به آنها آهن شفاف یا پلی کربنات شفاف هم می گویند. پلی کربنات تخت کاربرد فراوانی در صنعت دارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.این ورق ها اغلب در ضخامت های ۲ الی ۱۲ میلی متر تولید و عرضه می شوند و ابعاد استاندارد آنها ۲۰۵*۳۰۵ سانتی متر است. از کاربردهای جالب این ورقه ها، می توان به استفاده در شیشه جلو هواپیما و شیشه ماشین های ضدگلوله اشاره کرد.

ورق پلی کربنات موجدار به دو دسته پلی ویو و پلی سان تقسیم می شوند. این ورق ها به دلیل استحکام بالایی که دارند، از توانایی بسیار خوبی در حفظ انرژی داخل برخوردارند. از ورق پلی کربنات موجدار می توان در محیط هایی مانند استخر، گلخانه و بسیاری از مکان های دیگر استفاده کرد.
این ورق ها به دلیل شفافیت بالا ایجاد سایه نکرده و به دلیل عایق بودن قابل استفاده در گلخانه ها به خصوص در مناطق سردسیر می باشند.
ضخامت ورق های موج دار از ۴ تا ۶ میلی متر متغیر است. این ورق ها در ابعاد ۶ * ۱۲٫۵ و ۶ * ۱۲٫۱ متر تولید می شوند. ورق پلی کربنات پلی وِیو نوعی از ورق های پلی کربنات موجدار است که کاربرد بسیار بالایی در سوله ها و انبار ها برای تامین روشنایی و بهینه سازی مصرف انرژی دارند.

ورق های گلی کربنات چه کاربردی دارند؟

می توان از ورق پلی کربنات در سقف استخر ،سقف کاذب، پاسیو ونورگیری سقف، جایگزین کابین آسانسور، عایق صوتی در کنفرانس ها و همچنین برای درب های وردی ساختمان بهره برد.

ورق های پلی کربنات به دلیل تنوع بسیار زیاد و صرفه جویی در ذخایر انرژی بسیار محبوب و کاربردی هستند. همچنین این ورق ها نوعی ورق شفاف است که دارای خواص فیزیکی، مکانیکی، الکتریکی و گرمایی است می باشد.

  • کاربرد ورق پلی کربنات شفاف 

این ورق ها دارای مقاومت ضربه ای بسیار زیاد هستند. توانسته اند جایگزین مناسبی برای شیشه باشند. شفافیت این محصول مانند شیشه است، این امر سبب افزایش کاربرد پلی کربنات تخت در فروشگاه ها و نمای ساختمان های بلند و برج ها و همچنین مکان های امنیتی شده است.

  • کاربرد ورق پلی کربنات چند جداره

ورق پلی کربنات لانه زنبوری به دلیل داشتن ساختاری مانند لانه زنبور، باعث حبس شدن هوا درون منافع موجود می شوند، که می‌توان به عنوان یک ورق عایق حرارتی بالا و عایق ضربه استفاده کرد.این نوع ورق مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و مقاومت خوبی در برابر رطوبت نیز دارد.

  • کاربرد ورق پلی کربنات موجدار

یکی از مهم ترین مزیت های ورق پلی کربنات موجدار، قابلیت عالی در دفع ضربه می‌باشد. هم چنین عایق رطوبتی خوبی که این ورق‌ها دارند باعث می‌شود که در برابر عوامل رطوبت‌زا چون برف و باران آسیب نبینند.

ورق های پلی کربنات چه مزایا و معایبی دارد؟

از جمله مزیت های پوشش پلی کربنات می توان به هزینه کمتر و وزن سبک تر آن اشاره کرد. همچنین مقاومت بالای آن نسبت به پلاستیک به عنوان یک پوشش در صنعت گلخانه شده است. ورق پلی کربنات جایگزین مناسبی برای شیشه بوده و سبب صرفه جویی در انرژی شده است.

معایب

یکی از مهم ترین معایب آن ایجاد گرمای بیش از حد فضای زیرین این ورق ها مخصوصا در ماه های گرم سال است. در زمان آتش سوزی نیز اگرچه شعله ور نمی شود اما دودزا است. از دیگر معایب می توان به خش پذیری سطح این ورق ها و نیز شفافیت کمتری که در مقایسه با شیشه دارند. همچنین بالا بودن قیمت آن ها( به دلیل دارا بودن پوشش ضد یو وی) اشاره کرد.

کاربرد ورق های پلی کربنات

  • پوشش استخر
  • پوشش گلخانه
  • ساختمان سازی
  • صنعت حمل و نقل
  • عملکرد شیشه ایمنی
  • پوشش نورگیرهای انبارها
  • پوشش سقف پاساژ و بازارچه
  • استادیوم‌های فضای باز یا بسته
  • پوشش نورگیرهای سالن های اجتماعات
  • پنجره سقفی، پارتیشن بندی، گنبدهای تزیینی، اتاقک سازی

کارتن پلاست چیست؟

با قرار گرفتن دو ورق خارجی مسطح بر روی یکدیگر کارتن پلاست به وجود می آید که از مقاومت شیمیایی و دوام فیزیکی بالایی برخوردار است همچنین دارای نوسان حرارتی بین 20- تا 80+ درجه سانتیگراد می باشد که باعث شده در مقابل گرما و سرما از مقاومت بالایی برخوردار باشد.کارتن پلاست دارای ضخامت هایی بین 2 الی 12 میلیمتر درطول و عرض دلخواه و رنگ بندی های متنوع تولید و عرضه می شوند.ورق های کارتن پلاست بنا به سفارش مشتری به صورت آنتی یووی (کارتن پلاست ضد آفتاب)، آنتی استاتیک (ضدبارهای الکتریکی)، نانو پلاست ( ضدمیکروب) و آنتی فایر ( کارتن پلاست نسوز) تولید و عرضه می شود.از جملهدیگر نام های کارتن پلاست می توان به: شیت پلاست ، پلاست پک ،هالوپروفیل شیت و کروگیت پلاست شیت نیز اشاره کرد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا