کسب و کار ایرانی

معرفی انواع دیزل ژنراتور ها

برق به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است زیرا توسط بهترین سیستم های بادی استفاده می شود و خرید دیزل ژنراتور می تواند این نیاز مهم را حتی در زمان قطع برق برآورده کند. انواع دیزل ژنراتورها می توانند به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را اداره کنید یا خانه خود را در مواقع اضطراری تامین کنید.

اما سوال بزرگ این است که کدام ژنراتور برای نیازهای شما بهترین است؟ در این مقاله برای پاسخ به این سوال اساسی در مورد انواع موتورهای دیزل صحبت خواهیم کرد.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور وسیله ای است که انرژی شیمیایی را از گازوئیل به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و این کار با کمک موتور دیزل و دینام متغیر انجام می شود. انواع دیزل ژنراتورها دارای مخزن روغن، کنترل پنل و رادیاتور نیز می باشند.

دیزل ژنراتورها چگونه کار می کنند؟

موتور مهمترین بخش یک دیزل ژنراتور است، جریان متناوب تولید می کند و برای تامین انرژی تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.

انواع ژنراتورها را می توان در زمان قطع برق برای تامین برق طیف وسیعی از ساختمان ها مانند مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و منازل مورد استفاده قرار داد.

انواع دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتورها با توجه به زمان و میزان منبع تغذیه مورد نیاز و یا ضریب بار مورد ارزیابی قرار می گیرند و در زیر متداول ترین ژنراتورها را مشاهده می کنیم:

الکتریسیته ساکن

این ژنراتورها برای مشاغل و مناطقی که از برق شهری دور هستند و از برق شهری استفاده نمی کنند استفاده می شود.

دیزل ژنراتور اصلی

این ژنراتورها توانایی انجام کارهای مختلف را برای مدت طولانی دارند، تفاوت ژنراتورها با ژنراتورهای دائمی در این است که همیشه کار نمی کنند، اما برق لازم را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر شرایط اضطراری تامین می کنند. . پاسخگویان ترک می کنند

انواع ژنراتور برق

این نوع دیزل ژنراتورها در محیط های صنعتی و تجاری متعددی مورد استفاده قرار می گیرند

موتورها را می توان برای تولید بارهای کم، به عنوان مثال در خانه ها، یا برای تولید بارهای بالا، به عنوان مثال، در کارخانه ها، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری استفاده کرد.

آنها در مشخصات و اندازه های مختلف موجود هستند. دیزل ژنراتور را می توان از 5 تا 30 کیلو وات خریداری و استفاده کرد که معمولاً برای مصارف خانگی و شخصی ساده است.

اما دیزل ژنراتورهای صنعتی ظرفیت بالایی دارند (از 30 کیلووات تا 6 مگاوات) و در بسیاری از صنایع در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

ژنراتورهای تک فاز برای مصارف خانگی کافی هستند. ژنراتورهای سه فاز عمدتاً در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

چه نوع موتور دیزلی برای کار شما مناسب است؟

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور برای تامین برق نسبت به سایر ژنراتورها بیشتر است. در زیر تنها چند دلیل وجود دارد که چرا خرید دیزل ژنراتور برای تجارت شما مناسب است:

1) قدرت بیشتر

دیزل ژنراتورها نسبت به موتورهای گازی هم نوع قادر به تولید توان بیشتری هستند.

از آنجایی که گازوئیل هزینه انرژی بالاتری نسبت به گاز طبیعی دارد، می توان نیروی بیشتری را از موتور کوچکتر نسبت به گاز طبیعی تولید کرد.

هنگام مقایسه یک ژنراتور گاز طبیعی با یک ژنراتور دیزل، یک دیزل دو برابر یک موتور گاز طبیعی برای همان تن تولید می کند.

2) نیاز به نگهداری کمی دارد

همه انواع دیزل ژنراتورها شمع و کاربراتور ندارند. این نوع طراحی دستگاه را ساده و کارآمد می کند و برای کارکرد ژنراتور فقط به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و سوخت گیری نیاز دارد.

3) عمر طولانی

انواع موتورهای دیزلی به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر قدرت را برای مدت طولانی ارائه دهند.

با توجه به طراحی موتور کارآمد و کم مصرف، موتور می تواند بیشتر از یک موتور بنزینی معمولی دوام بیاورد.

این یکی از دلایلی است که نشان می دهد ژنراتورهای قابل حمل برای تامین برق مداوم، حتی زمانی که شبکه برق محلی قطع است، ایده آل هستند.

خرید دیزل ژنراتور |ساختمان |طراحی

4) انواع دیزل ژنراتورها جایگزین مطمئنی هستند

ژنراتورهای بنزینی، همانطور که قبلا ذکر شد، برای ادامه کار نیاز به سوخت گیری دارند. فرآیند سوخت گیری به طور منظم شما را در معرض بنزین قرار می دهد و بنزین به طور خطرناکی قابل اشتعال است.

پر کردن مکرر احتمال تصادف و سناریوی بالقوه کشنده را افزایش می دهد. از طرف دیگر، اگر دیزل ژنراتور تهیه کنید، نه تنها به سوخت کمتری نیاز خواهید داشت، بلکه سوختی مصرف می کند که بسیار کمتر از بنزین قابل اشتعال است.

5) موتور بی صدا

موتورهای دیزلی مدرن صدای کمتری نسبت به مدل های قدیمی دیزلی یا موتورهای بنزینی جدید تولید می کنند.

موتورهای دیزلی به دلیل راندمان بالایی که دارند، به قدرت کمتری نیاز دارند و بنابراین نسبت به انواع دیگر، بسیار بی صدا کار می کنند.

6) دیوار بیشتر

همیشه می توانید انواع دیزل ژنراتور را با قیمت مناسب خریداری کنید. حتی اگر به آن نیاز ندارید یا فقط می خواهید به مدل بهتری ارتقا دهید، تعویض آن با مدل بهتر آسان است.

برخی دیگر برای ژنراتورهای مستعمل در شرایط خوب، به ویژه ژنراتورهایی که عمر دیزلی بیشتری دارند، قیمت خوبی می پردازند.

7) کارایی انواع موتورهای دیزلی

در نهایت، همانطور که در بالا ذکر شد، دیزل ژنراتورها موتورهای بسیار سریعی هستند که به راحتی نگهداری می شوند و حتی می توانند در برابر هوای سرد مقاومت کنند تا در تمام طول سال کار کنند.

همه انواع دیزل ژنراتورها به سوخت کمتر و فرسودگی کمتری نیاز دارند.

آیا همه انواع دیزل ژنراتور نیاز به تعمیر و نگهداری دارند؟

همه موتورهای دیزلی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. بسته به سازنده، این دستگاه است که هنوز نیاز به سرویس دارد.

انواع دیزل ژنراتور معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور تعیین می شود.

یک سرویس معمولی معمولاً شامل تعمیر و نگهداری، تعویض فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر سوخت، تعویض روغن و برخی تسمه ها مانند تسمه فن رادیاتور و تسمه تایم دینام است.

بهترین برند های دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ولوو و بادوین از بهترین برند های موجود در دنیا میباشد.

دکمه بازگشت به بالا