علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

3 روش افزایش فروش و بازدید سایت [تضمینی]

با توسعه بازارهای آنلاین و فعالیت جدی کسب و کارها در فضای دیجیتال، رقابت بر سر بهتر دیده شدن و فروش بیشتر میان برندها به یک چالش بزرگ تبدیل شده ‌است. در این راستا اغلب کسب و کارهایی که فروشگاه اینترنتی دارند، تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف، مخاطبان بیشتری را جذب کنند و فروش خود را افزایش دهند. اجرای بعضی از این روش‌ها هزینه‌های مالی و زمانی زیادی را می‌طلبد و ممکن است بازخورد مورد انتظار را نداشته ‌باشد! پس به نظر شما راهکار چیست؟

اگر شما هم در کسب و کار اینترنتی خود با مشکل فروش مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی سه روش تضمینی برای افزایش فروش و بازدید سایت می‌پردازیم که بدون هدر رفت هزینه و زمان، به رشد درآمدزایی اینترنتی سایت شما کمک می‌کنند.

آژانس سئو |افزایش بازدید سایت |افزایش فروش آنلاین

با خدمات سئو سایت به صفحه اول گوگل برسید

اولین راهکاری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو تنها ابزاری است که می‌تواند شما را به صفحه نخست و رتبه اول گوگل برساند. خدمات سئو، مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی است که با هدف بهبود موقعیت و نمایش سایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل روی ابعاد مختلف سایت (از جمله طراحی ظاهری، محتوا، سرعت، ساختار و…) پیاده سازی می‌شود. سئو با بهینه سازی ترافیک سایت و جذب حداکثری مخاطبان هدف باعث افزایش فرصت‌های فروش کسب و کارها و رشد درآمدزایی آنها می‌شود.

خدمات سئو سایت شامل چند بخش است:

✓ آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو سایت به شما کمک می‌کند که نقطه ضعف‌های سایت که مانع از رشد آن در نتایج گوگل می‌شود و همچنین نقاط قوتی که باید تقویت شوند را شناسایی کنید. تجزیه و تحلیل سئو سایت از چند نظر اهمیت دارد:

  • شناسایی عواملی که باعث کاهش دسترسی کاربران به سایت می‌شود
  • تشخیص نقاط ضعف محتوای صفحات سایت (محتوای متنی، تصاویر، چند رسانه‌ای و…)
  • بررسی وجود مشکلات در ساختار سایت و سرعت لودینگ صفحات
  • شناسایی عواملی که باعث بهبود تجربه کاربری سایت می‌شوند
  • شناسایی مشکلات فنی سایت (صفحات 404، ارورهای Core Vital Web، لینک‌ها معیوب و…)

✓ تدوین استراتژی سئو سایت

اقدام دیگری که پس از آنالیز نقاط ضعف و قوت سایت، نقش مهمی در بهبود رتبه‌ بندی آن در نتایج موتورهای جستجو و افزایش فروش سایت دارد، تدوین استراتژی سئو است. استراتژی سئو یک برنامه جامع، راهبردی و هدفمند است که برای بهبود رتبه بندی و نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل طراحی می‌شود. در این برنامه مدون، کلیه اقدامات و تکنیک‌هایی که باید برای سئوی سایت انجام دهید، به‌ صورت عملی در اختیار مدیریت سایت قرار می‌گیرد.

اجزای اصلی یک پلن استراتژی سئو عبارتند از:

  • آنالیز رقبا، تحلیل بازار و شناخت مخاطبان هدف
  • شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و جستجوهای کاربران هدف
  • استراتژی بهینه ‌سازی و تولید محتوای ارزشمند و جذاب
  • انتشار محتوا در کانال‌های توزیع محتوا (سایت، شبکه‌های اجتماعی و…)
  • بهینه ‌سازی عوامل فنی و ساختاری سایت (سرعت بارگذاری، تجربه کاربری، نمایش موبایل و…)
  • تدوین استراتژی لینک سازی داخلی و سئو on page
  • تدوین استراتژی لینک سازی خارجی، بک لینک، رپورتاژ و…
  • بهینه سازی رابط کاربری سایت برای دسترسی آسان کاربران هدف

✓ اجرای سئو سایت

مهم‌ترین بخش سئو، بخش اجرای آن است. اجرای اصولی استراتژی‌هایی که در بخش تدوین برنامه جامع سئو درباره آن‌ها توضیح دادیم. همان طور که آنالیز سئو سایت و تدوین استراتژی باید توسط یک کارشناس سئو انجام شود، اجرای سئو سایت هم باید توسط یک تیم متخصص سئو مانند تیک سئو انجام شود. با اجرای سئو، کم‌کم جایگاه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو ارتقا پیدا می‌کند و مشتریان جدیدتری را جذب می‌کنید.

هرچه قدر میزان تجربه و مهارت تیم سئویی که مدیریت سایت شما را بر عهده دارد بیشتر باشد، احتمال اینکه زودتر به نتیجه دلخواه برسید بیشتر خواهد بود. چون تیم‌های باتجربه علاوه بر شناخت حوزه‌های مختلف کسب و کارها، راه‌های میان‌بر را خیلی خوب می‌شناسند و زمان را بابت آزمون و خطا هدر نمی‌دهند.

با تبلیغات گوگل ادز بیشتر دیده شوید

روش دیگری که برای فروش در اینترنت می‌خواهیم به شما پیشنهاد کنیم، گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل است. برای استفاده از تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click گوگل باید حساب گوگل ادز داشته‌ باشید و آن را شارژ کنید. با این روش، سایت با کلمه کلیدی مورد نظر شما در فهرست نتایج صفحه اول گوگل نمایش داده ‌می‌شود. به ‌ازای کلیک کاربران از بودجه تبلیغات شما مبلغ مشخصی کسر می‌شود.

این روش شاید برای افزایش فروش یک محصول خوب باشد، ولی برای تعداد زیادی از محصولات و خدمات از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست. چون بودجه گوگل ادز به ‌صورت دلاری محاسبه می‌شود و اگر نرخ کلیک یک کلمه کلیدی بالا باشد، قبل از آنکه به مرحله فروش برسید، خیلی سریع بودجه تبلیغاتی آن به پایان می‌رسد. در واقع این روش فقط برای مواقع خاص پیشنهاد می‌شود؛ مثلاً برای صفحه هدفی که هنوز به صفحه اول گوگل راه پیدا نکرده، ولی باید فروش داشته ‌باشد.

از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده ‌کنید

پیشنهاد بعدی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و خدمات سایت است. این روش یکی از بازوهای مهم دیجیتال مارکتینگ است که اخیراً به‌ طور جدی مورد توجه فروشگاه‌های آنلاین قرار گرفته است. آپدیت جدید اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است که از پست یا استوری تبلیغاتی یک محصول، مستقیماً به صفحه سفارش آن محصول در سایت متصل شوید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید مشتریان را از اینستا به سایت هدایت کنید.

با توجه به تعداد بالای کاربران اینستاگرام، طبیعتاً این روش می‌تواند مشتریان جدیدی را به ‌سمت سایت شما هدایت کند. یکی از دلایلی که اغلب فروشگاه‌های آنلاین به سمت راه اندازی صفحه کاری در اینستاگرام می‌روند، همین ظرفیت بالای اینستا برای جذب مخاطب است.

بهترین روش افزایش فروش سایت کدام است؟

در این مطلب با سه روش عالی، تضمینی و قدرتمند برای افزایش فروش و بازدید سایت آشنا شدیم. حالا به نظرتان کدام روش بهتر است؟ کدامیک می‌تواند با صرف کمترین هزینه، فروش و درآمدزایی مستمر را برای سایت کسب و کار شما ایجاد کند؟ مطمئناً، سئو بهترین روش برای افزایش فروش سایت است. سئو باعث بهبود قابلیت نمایش در نتایج موتورهای جستجوی و گوگل، افزایش دسترسی کاربران هدف به سایت، بالا رفتن ترافیک واقعی و در نهایت افزایش فرصت‌های فروش می‌شود.

اگر می‌خواهید در صفحه اول گوگل دیده شوید و فروش مستمر و بالا را تجربه کنید، بهترین انتخاب استفاده از خدمات سئو و بهینه‌سازی سایت است. تیک سئو به‌ عنوان یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در ارائه خدمات سئو به کسب و کارها، با ارائه استراتژی سئو مناسب به شما کمک خواهد کرد که به‌ طور جدی روی فروش آنلاین محصولات و خدمات خود سرمایه‌ گذاری کنید.

دکمه بازگشت به بالا