علم و تکنولوژی

محاسبه طول عمر با تست تعادل ۱۰ ثانیه‌ای

تکنونامه/ خراسان رضوی محققان دریافته اند افرادی که نمی توانند روی پای خود بایستند دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ در 10 سال آینده هستند.

این محقق برزیلی گفت: بر خلاف آمادگی جسمانی، انعطاف پذیری هوازی و قدرت عضلانی، تعادل تا دهه ششم زندگی حفظ می شود و پس از آن به شدت کاهش می یابد.

دکتر Claudio Gil Suarez de Araiojo، پزشک ورزشی و مربی و مدیر تحقیقات و آموزش در کلینیک پزشکی ورزشی CLINIMEX در ریودوژانیرو، برزیل، گفت: «دلایل خاصی از عدم تعادل می تواند خطر مرگ را پیش بینی کند. تعادل ضعیف و تنظیم عضلات ممکن است با ضعف در سالمندان همراه باشد.

آرایجو گفت: سالمندان در معرض خطر شکستگی‌های بزرگ و سایر عوارض مرتبط هستند و این ممکن است در افزایش خطر مرگ نقش داشته باشد.

بررسی تعادل در یک پا، حتی برای چند ثانیه، می تواند یک راه ارزشمند برای تعیین خطر سقوط فرد باشد. گزارشی در سال 2019 نشان داد که مرگ و میر ناشی از سقوط در سن بالای 75 سال در ایالات متحده در حال افزایش است.

او گفت: «به یاد داشته باشید، ما باید به طور منظم روی یک پا باشیم. در خروجی ماشین از پله ها بالا یا پایین بروید و….

قبل از این، آرایجو و همکارانش رابطه بین تحرک و پایداری را بررسی کردند. تحقیقات در سال 2016 نشان داد که توانایی افراد برای نشستن روی زمین و ایستادن بدون دست یا زانو برای حمایت می تواند خطر مرگ آنها را در شش سال آینده پیش بینی کند.

تعادل چگونه امید به زندگی را پیش بینی می کند؟

برای بررسی اینکه آیا تست تعادل ممکن است بینشی در مورد خطر مرگ یک فرد در دهه آینده ارائه دهد، آرایجو و تیمش به داده های CLINIMEX 1994 نگاه کردند. مطالعه گروهی این مطالعه رابطه بین آمادگی جسمانی، عوامل خطر قلبی عروقی و خطر سلامتی ضعیف

در مطالعه جدید، محققان 1702 شرکت کننده بین 51 تا 75 سال با میانگین سنی 61 سال را مورد هدف قرار دادند.

در اولین معاینه جامع پزشکی، اطلاعات مربوط به وزن، دور کمر و چربی بدن جمع آوری شد. محققان در تجزیه و تحلیل خود تنها کسانی را که می توانستند به طور مداوم راه بروند، وارد کردند. از شرکت کنندگان خواسته شد به مدت 10 ثانیه روی یک پا بایستند بدون اینکه چیزی را عقب نگه دارند. از شرکت‌کنندگانی که اجازه داشتند سه بار امتحان کنند، خواسته شد که جلوی پای بلند شده را روی پشت پای وزنه‌دار قرار دهند، دست‌های خود را در کناره‌های خود نگه دارند و مستقیم به جلو نگاه کنند.

به طور کلی، از هر پنج نفر، یک نفر در این آزمون مردود شد.

محققان خاطرنشان کردند که عدم موفقیت در آزمون با افزایش سن افزایش می یابد. به طور کلی، افرادی که در این آزمایش مردود شدند، سالم‌تر از افرادی بودند که موفق نشدند و آن‌هایی که چاق‌تر بودند، بیماری‌های قلبی عروقی و سطح پایین کلسترول خون داشتند. دیابت نوع 2 در کسانی که آزمایش نمی دهند سه برابر بیشتر از کسانی است که آزمایش نمی کنند.

پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنسیت، شاخص توده بدنی (BMI)، سابقه بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا، محققان دریافتند که خطر مرگ در طی 10 سال در شرکت‌کنندگانی که تعادل نداشتند تست. 1.84 برابر بالاتر.

چگونه مهارت های تعادل خود را تقویت کنیم؟

آرایجو گفت: «خبر خوب این است که هرگز برای بهبود تعادل با تمرینات خاص دیر نیست. چند دقیقه فعالیت روزانه در خانه یا باشگاه می تواند کمک زیادی به شما کند.

دکتر جان دبلیو رو، استاد سیاست سلامت و پیری در دانشکده میلمن دانشگاه کلمبیا، گفت: «تحقیقاتی مانند این یک مبنای علمی برای تصمیم گیری های مختلف اندازه گیری فراهم می کند که به ارزیابی عملکرد فیزیکی افراد کمک می کند.

وی گفت: در معاینات پزشکی برای تعیین آمادگی جسمانی فرد، اغلب قلب، ریه، کلسترول و فشار خون را چک می کند اما در بیشتر موارد اندام را اندازه گیری نمی کند.

اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار مشکل تعادل دارد، می توان برنامه ای برای کمک به بهبود هم ترازی و تعادل تجویز کرد.

وی افزود: اگر پزشک از بیمار بخواهد روی یک پا بایستد و بیمار بپرسد که چرا از این استفاده می شود، پزشک می تواند بگوید مقاله ای تهیه شده که نشان می دهد این می تواند امید به زندگی را پیش بینی کند.

این یافته ها روز سه شنبه در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا