علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

دستگاه آلمانی زن؛ دستگاهی کارامد در تولید شیرنی آلمانی

دستگاه آلمانی زن یکی از دستگاه های پخت شیرینی های قدیمی همچون شیرینی آلمانی یا مشهدی است. اگر به طور کلی از ایرانی ها بپرسید حتما حداقل یک بار تجربه چشیدن شیرینی آلمانی را داشته اند. این شیرینی یکی از محبوب ترین شیرینی های جهان است که ایرانی ها آن را به شیرینی مربا می شناسند؛ زیرا در  واقع در شیرینی آلمانی مقداری مربا می ریزند.

وقتی طعم مربا با شیرینی مخلوط می شود طعم شگفت انگیزی پیدا می کند و به همین دلیل این نوع شیرینی را به این نام می شناسند. در قدیم طرز پخت این شیرینی مانند سایر شیرینی ها به صورت دستی و سنتی بوده است. اما از آنجایی که این روند نیاز به تلاش و زمان زیادی داشت، کم کم قنادی ها و صاحبان شیرینی فروشی ها تصمیم گرفتند با ابزار و وسایل صنعتی، این نوع شیرینی ها را تولید کنند.

از این رو این دستگاه ها به تدریج پیشرفته و مکانیزه شده اند تا جایی که تقریباً همه قنادی ها در حال حاضر از این دستگاه برای پخت نان و شیرینی استفاده می کنند. یکی از ابزارهای صنعتی و پیشرفته برای تهیه شیرینی، ابزار آلمانی زن است. دستگاه آلمانی زن کمک می کند تا این شیرینی با اندازه و فرم گذشته، همان طعم لذیذ قبلی را داشته باشد و خانواده ها را با خاطره ای از اوقات خوش در زمان گذشته همراه کند.

 دستگاه آلمانی زن - کیانی ماشین

بررسی دستگاه آلمانی زن و ویژگی های منحصر به فرد آن

می توان گفت که همه حرفه ای ها و پرفروش ها از دستگاه های قنادی همچون آلمانی زن برای تهیه شیرینی آلمانی استفاده می کنند. در واقع دستگاه مذکور یک دستگاه دپازیتور حرفه ای است که هدفش پخت شیرینی های باکیفیت و لذیذ می باشد. دستگاه های آلمانی زن باعث می شوند تا روزانه چندین برابر تولید دستی، شیرینی آلمانی تولید شود و به فروش برسد. این دستگاه می تواند در یک ساعت 360 دیس شیرینی مربایی تولید کند.

البته این نکته هم قابل ذکر است که برای کسانی که قنادی یا شیرینی فروشی کوچکی دارند، اندازه هر وسیله برای قرار دادن آنها در آن فضا مهم است. برای اطلاع این گروه باید بگوییم ابعاد دستگاه آلمانی زن حدود 1 متر طول و 125 سانتی متر عرض دارد. همچنین ارتفاع دستگاه مذکور 125 سانتی متر فضا را اشغال می کند. قدرت موتور این دستگاه برقی نیز 3 اسب بخار است.

کار با دستگاه زن سه کاره آلمانی

دستگاه قیف زن – آلمانی زن از سه قسمت شامل قیف شل زن، قیف سفت زن و آلمانی زن تشکیل شده است و جالب اینکه قسمت آلمانی زن آن قابلیت تولید انواع شیرینی آلمانی – مشهدی، شکری و … را دارد.

معمولاً این دستگاه به نام دستگاه قیف زن یا دپازیتور شیرنی نیز معروف است. قدرت موتور این دستگاه بسیار بالاست و قادر به تولید مقادیر زیادی شیرینی آلمانی است. قیمت این دستگاه نیز کاملا استاندارد بوده و با توجه به راندمان بالای آن از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. علاوه بر این دستگاه مورد نظر دارای صفحه نمایش لمسی است که می توانید در حین کار با آن، تمامی جزئیات را برای تهیه انواع شیرینی تنظیم و کنترل کنید.

کنترل زمان، کنترل دما و … و از طرفی سینی ها و قالب های این ابزار پخت را می توان به طور کامل از دستگاه جدا کرد و شست و پس از شستشو به راحتی آن را تعویض کرد.

  پخت شیرینی آلمانی - کیانی ماشین

ویژگی ها و اهمیت مهم ترین انواع دستگاه های قنادی

فرآیند تولید شیرینی و تجهیزات تولید آن بیش از صد سال است که در حال توسعه است. انواع شیرینی‌هایی که امروزه در سراسر جهان رواج دارند، با تجهیزات پخت دستگاه های حرفه ای تولید می‌شوند.

به طور کلی تجهیزات تولید شیرینی دارای ویژگی های زیر هستند:

این لوازم از مهم ترین ابزارهای شیرینی پزها هستند و از نظر کاربرد و کارایی کاملا مطمئن هستند. ثانیاً ماهیتی خودکار دارند و سرعت کار را افزایش می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را مجدد راه اندازی و نصب کنید. سوما، اگر دستگاه هر گونه نقصی داشته باشد، سنسورهایی وجود دارد که بلافاصله به طور خودکار خاموش می شوند و از طریق دفترچه راهنما به شما اطلاع می دهند.

دستگاه آلمانی زن یکی از این دستگاه های شیرینی پزی با کیفیت و کارایی بالا بوده که کیفیت و ماندگاری محصول را بالا می برد و دارای گارانتی پس از فروش می باشد. دستگاه قیف زن نیز یکی از وسایلی است که جایگاه بالایی دارد و در تهیه شیرینی از آن استفاده می شود و روند کار را برای شیرینی پزها آسان می کند.

طرز تهیه شیرینی آلمانی

شیرینی آلمانی به دلیل کیفیت بالا یکی از محبوب ترین شیرینی هایی است که روکش های متنوعی دارد. مثلا علاوه برروکش مربایی، روکش شکلاتی یا کنجدی آن برای سرو در کنار نوشیدنی های گرم بسیار لذت بخش است.

البته تهیه این دسر نیازمند تلاش و پروسه خاص و قابل توجهی است. در صنعت شیرینی پزی ابتدا با دستگاه سنتی خمیر مخصوص این گونه شیرینی ها را درست می کنند و پس از تهیه آرد نیاز به دستگاه آلمانی زن احساس می شود.

سپس قناد خمیر اعمال شده را در دستگاه مورد نظر قرار داده و آماده چیدن در سینی مخصوص می کند. خروجی این پروژه کاملاً یک دست است. حالا وقت آن است که کاور مورد نظرتان را چه مربا، چه شکلات، پودر پسته، پودر نارگیل یا کنجد روی شیرینی قرار دهید. این نوع شیرینی نیاز به زمان زیادی برای پخت ندارد و سریع درست می شود.

در حال حاضر انواع دستگاه های قنادی و شیرینی پزی در کارخانه های صنعتی ایران ساخته و عرضه می شود و نیازی به واردات دستگاه از خارج نیست.

سخن آخر

شیرینی آلمانی یک نوع شیرینی خوشمزه جهانی با طعم و بافت منحصر به فرد است که خمیر آن باید با دستگاه آلمانی زن تهیه شود.

این دستگاه پرکاربرد قابلیت پخت 360 سینی شیرینی آلمانی در ساعت را دارد که در مقایسه با روش پخت دستی فوق العاده سریع و کارآمد است. امروزه قنادی های حرفه ای و کسانی که سفارشات متعدد مشتریان را به صورت روزانه انجام می دهند از این تجهیزات شیرینی پزی برای تقویت کسب و کار خود و سرعت بخشیدن به تولیداتشان استفاده می کنند. درصورتی که شما هم در این گروه قرار دارید، کافی است به سایت کیانی ماشین؛ تولیدکننده تجهیزات قنادی و شیرینی پزی همچون کیک صاف کن، دپازیتور شیرینی، قیف زن و .. مراجعه کنید و با شماره های موجود در سایت (https://kianimachine.com/) تماس بگیرید و حرفه ای ترین تجهیزات قنادی را تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا