عمومی

گالانت: تا زمان آزادی اسرا حقی برای پایان دادن به جنگ غزه نداریم

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در آمریکا حضور دارد، مدعی شد که تا زمان آزادی تمامی اسرا توسط حماس این رژیم هیچ حقی برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد.

به گزارش تکنونامه، گالانت روز دوشنبه و با اشاره به دیدار پیش‌روی خود با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «من در این دیدار بر اهمیت نابودی حماس و بازگشت گروگان‌ها به خانه‌های‌شان تاکید خواهم کرد».

او با اشاره به ضمنی به حمله به رفح گفت: «ما به اقدام علیه حماس ادامه می‌دهیم و این شامل مکان‌هایی می‌شود که تا به حال در آنجا نبوده‌ایم».

گالانت عنوان کرد: «ما تا زمان آزادی کامل اسرا و بازگرداندن آن‌ها به خانه‌های‌شان هیچ حقی برای پایان دادن به جنگ غزه نداریم‌. اگر در غزه به پیروزی قاطع و واضحی دست نیابیم، ممکن است در آینده‌ای نزدیک جنگی در شمال رخ دهد».

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

طبق گزارش منابع پزشکی، آمار شهدا در نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ آنلاین ماه) به بیش از  ۳۱ هزار تن رسیده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از ۷۳ هزار تن افزایش یافته و هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار هستند.

از زمان آغاز جنگ ویرانگر در نوار غزه، اشغالگران صهیونیست برق غزه را قطع کرده و ورود آب، غذا، دارو و سوخت را ممنوع کرده‌اند و حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی را در شرایط فاجعه‌بار انسانی قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا