علم و تکنولوژی

مصرف فلاوونوئیدها بهترین راه تقویت سلامت قلب و مغز

کریستینا پترسن، کارشناس ارشد فناوری تگزاس می گوید: «دلیل اصلی مفید بودن فلاونوئیدها این است که خواص ضد التهابی و ضد التهابی دارند.

آنتی اکسیدان ها به مبارزه با التهاب و پیری کمک می کنند. فلاونوئیدها همچنین دارای خواصی هستند که می توانند به جلوگیری از انسداد رگ های خونی کمک کنند.

مطالعات نشان می دهد که فلاونوئیدهای موجود در غذاهایی مانند انواع توت ها، سیب و گلابی ممکن است بر باکتری های روده تأثیر بگذارد و فشار خون را کاهش دهد.

به همین دلیل، فلاونوئیدها نقش مهمی در رژیم غذایی مدیترانه ای، DASH و MIND دارند. اکثر این رژیم ها توسط متخصصان سلامت قلب و مغز توصیه می شود. بیشتر این سه غذا بر روی غلاف هایی تمرکز می کنند که سرشار از فلاونوئیدها، سبزیجات، حبوبات و لوبیا هستند.

به گفته محققان، فلاونوئیدها در طیف گسترده ای از میوه ها، سبزیجات و سایر غذاها یافت می شوند که گنجاندن آنها در رژیم غذایی دشوار نیست. آنها در انواع توت ها، گیلاس، سیب، انگور، تره فرنگی و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کاهو و کلم پیچ یافت می شوند. همچنین در سیر و پیاز، چای، شکلات تلخ و دانه های سویا یافت می شود.

محققان پیشنهاد می کنند که خوردن غلات تازه و کامل بهترین راه برای دریافت فلاونوئیدهای مورد نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا