علم و تکنولوژی

مصرف پروتئین از چندین منبع غذایی خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، خوردن یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از پروتئین است می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.

به گزارش تکنونامه و به نقل از ساینتولوژی، حدود نیمی از جمعیت ایالات متحده دارای فشار خون بالا هستند که عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است. در صورت عدم درمان، فشار خون بالا می تواند به سیستم گردش خون آسیب برساند و منجر به حملات قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری ها شود.

دکتر Xianhui Qin، نویسنده یک مطالعه از مرکز ملی تحقیقات بالینی بیماری کلیه در بیمارستان Nanfang در چین، می گوید: “تغذیه می تواند یک راه آسان و موثر برای مبارزه با فشار خون بالا باشد.” علاوه بر چربی ها و کربوهیدرات ها، پروتئین یکی از سه ماده مغذی ضروری برای بدن است.

ارتباط قوی بین کیفیت پایین رژیم غذایی و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی وجود دارد.

برای بهبود سلامت قلب و عروق، انجمن قلب آمریکا در سال 2021 توصیه می‌کند که افراد از یک منبع سالم پروتئین، عمدتاً سبزیجات و تا حدی کمتر، غذاهای دریایی و لبنیات، کم‌چرب یا بدون چربی، و در صورت تمایل گوشت‌های بدون چربی و نپخته استفاده کنند. این انجمن مصرف یک یا دو وعده پروتئین در روز، به عبارت دیگر 156 گرم پروتئین را توصیه می کند.

نویسندگان این مطالعه داده های سلامتی نزدیک به 12200 بزرگسال چینی را به عنوان بخشی از یک مطالعه تجزیه و تحلیل کردند. حداقل دو بار بررسی سلامت و تغذیه چین از سال 1997 تا 2015. این آزمایش ها هر 2 تا 4 سال یکبار انجام می شود. نظرسنجی های اولیه از شرکت کنندگان به عنوان معیار اولیه استفاده شد، در حالی که داده های دور نهایی آنها به عنوان نتایج برای مقایسه استفاده شد. میانگین سنی شرکت کنندگان 41 سال و 47 درصد از آنها مرد بودند.

شرکت کنندگان بر اساس تعداد منابع مختلف پروتئین مصرف شده از این گزارش رتبه بندی شدند. اینها شامل غلات کامل، غلات تصفیه شده، گوشت قرمز فرآوری شده، گوشت قرمز فرآوری نشده، مرغ، ماهی، تخم مرغ و حبوبات است. برای هر منبع پروتئین یک امتیاز در نظر گرفته می شود و حداکثر امتیاز آن هشت است. سپس محققان رابطه بین این امتیاز و فشار خون بالا را در افراد بررسی کردند.

نتایج نشان داد که بیش از 35 درصد از شرکت کنندگان فشار خون بالا داشتند.

افرادی که بالاترین امتیاز، چهار یا بالاتر را داشتند، 66 درصد کمتر از افرادی که کمترین امتیاز، دو یا کمتر را داشتند، به فشار خون بالا مبتلا شدند.

برای هر یک از هشت گونه پروتئین، یک پنجره مصرف با خطر کمتر فشار خون بالا وجود دارد. محققان این مقادیر را سطوح مناسب برای مصرف توصیف کرده اند.

دکتر شین می گوید: خوردن یک رژیم غذایی متعادل با منابع مختلف پروتئین ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.

این مطالعه محدودیت هایی نیز دارد. از آنجایی که محققان از داده‌های اخیر سلامتی استفاده کرده‌اند، نتوانسته‌اند به این نتیجه برسند که مصرف پروتئین از هر منبع یا به هر میزان، باعث افزایش فشار خون یا پیشگیری از آن می‌شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا