کسب و کار ایرانی

آیا روکش دندان بعد از عصب کشی الزامی است؟

در بیشتر موارد، پس از برداشتن عصب، دندان باید پوشانده شود. هنگامی که دندان بیمار نیاز به برداشتن عصب داشته باشد، روکش دندان مورد نیاز است. به یاد داشته باشید که شکستگی دندان و پوسیدگی عمیق از جمله عوامل ضروری برای عصب کشی دندان هستند. نوع روکش دندانی که استفاده می کنید بسته به وضعیت دندان شما متفاوت است. مرکز ایمپلنت ایران با ارائه بهترین روکش های دندان پس از کشیدن دندان توانسته آرامش خاطر را به بیماران خود هدیه دهد. حال سوال اینجاست که هزینه کشیدن دندان و روکش چقدر است؟

روکش دندان چیست؟

روکش دندان که در دنیای دندانپزشکی به کلاه معروف است، مربوط به قیمت روکش دندان است و مناسب افرادی است که شروع به کاشت مواد دندانی می کنند. به علاوه برای افرادی که از بریج دندان استفاده کرده اند. با ساخت روکش های دندانی بدون شک دندان های خود را تقویت خواهید کرد. اما در مواردی متخصص شرکت میناکاری ایران از ایمپلنت های دندانی برای دندان های ضعیف استفاده می کند تا استحکام لازم را به آن ها بدهد. اگر از روکش دندان برای تقویت دندان های ضعیف استفاده نشود، احتمال شکافتن یا شکستگی دندان زیاد است.

اگر ریشه دندان به شدت آسیب دیده باشد و چاره ای جز کشیدن عصب نباشد، پلاک دوباره رشد می کند. در حین انجام این عمل، متخصص مرکز امولپنت ایران، سوراخی به اندازه معمولی در دندان بیمار ایجاد می کند تا وارد شود و مرکز دندان را تمیز کند. این مایع تمام رگ‌های خونی و اعصابی را که باعث ناپدید شدن مشکل می‌شوند، می‌آورد. پس از برداشتن تمام بافت از داخل دندان، دندانپزشک آن را ضد عفونی می کند. در پایان فرآیند عصب کشی و پس از آن، کابینت دندان برای جلوگیری از ترک خوردن دندان ضروری است.

کشیدن دندان چیست و چه زمانی انجام می شود؟

کشیدن دندان یکی دیگر از روش های دندانپزشکی است که در آن قسمت داخلی و نرم دندان یا پالپ برداشته می شود. بر اساس علم دندانپزشکی، دندان ها از اعصاب، بافت همبند و رگ های خونی تشکیل شده اند. اگر حفظ دندان ضروری باشد، متخصص ابتدا از بی حسی موضعی استفاده می کند.روکش دندان یکی از چندین مرحله است که فرد باید پس از کشیدن عصب طی کند.

اما چه زمانی می دانید که پالپ آسیب دیده است؟ عوامل زیر می توانند به پالپ آسیب برسانند:

پوسیدگی عمیق به دلیل سوراخ هایی که توسط سوراخ ایجاد نمی شوند

چندین درمان دندانی را روی یک دندان انجام دهید

بروز ترک در دندان ها

صدمات و آسیب به دندان ها

کشیدن دندان چگونه انجام می شود؟

نیازی به مراجعه به کلینیک ندارد و در مطب با امکانات لازم به راحتی و با دقت قابل انجام است. با این حال، برای نرمی دندان باید اقداماتی انجام داد که به شرح آنها می پردازیم.

ایمپلنت |ایمپلنت دندان |کابینت

مرحله اول: داروهای بیهوشی

شاید از خود بپرسید آیا کشیدن دندان درد دارد؟ آیا ایمپلنت های دندانی بعد از کشیدن عصب باز نیاز به آرامبخشی و بیهوشی دارند؟ لازم به ذکر است که متخصصان ایمپلنت دندان از مواد بی حس کننده در نزدیکی دندان ها برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر استفاده می کنند. بیهوشی به گونه ای بود که بیمار در تمام مدت عمل بیدار می ماند اما دردی احساس نمی کرد.

مرحله دوم: کشیدن پالپ دندان

پس از مردن کامل دندان، متخصص با کمک ابزارهای دندانپزشکی، برش کوچکی در دندان ایجاد می کند. این شکاف به گونه ای است که قسمت آلوده و آسیب دیده برگ ها به خوبی دیده می شود. پس از انجام این مراحل نوبت به برداشتن باقی مانده های دندانی می رسد که متخصص این کار را با دقت انجام می دهد تا به سایر قسمت های سالم دندان آسیبی وارد نشود.

مرحله سوم: استفاده از آنتی بیوتیک

پس از برداشتن پالپ و پالپ دندان احتمال عفونت وجود دارد و برای جلوگیری از این امر بیمار نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارد. متخصص به طور کامل کانال ریشه را تمیز و استریل می کند، سپس دندان را با یک خمیر درزگیر و یک ماده لاستیک مانند به نام گوتاپرکا پر می کند. همچنین ممکن است به بیمار آنتی بیوتیک خوراکی داده شود.

مرحله چهارم: پر کردن موقت

همانطور که گفته شد برای دیدن بافت و ناحیه عفونی باید یک برش کوچک ایجاد شود. پس از انجام مراحل بالا، همین شکاف باید دوباره آب بندی شود. برای این کار از درزگیر استفاده می کنند و سوراخ ها و سوراخ ها به طور کامل مسدود می شوند، با این فرآیند کانال محافظت می شود و بزاق نمی تواند باعث عفونت در ناحیه مورد نظر شود.

مزایای روکش دندان

هنگامی که متخصص تمام محتویات کانال ریشه را تخلیه می کند، دندان شکننده شده و به تدریج شکافته می شود. در این صورت دندان تنها با کمی فشار می شکند. این شکستگی به حدی شدید است که می تواند منجر به شکاف دندان و حتی ریشه دندان شود. در این صورت چاره ای جز برداشتن کامل دندان یا کاشت ایمپلنت یا بریج دندان وجود نخواهد داشت.

تصور کنید که تاج دندان پس از کشیدن عصب باقی می ماند، یک کمربند به دور کمر دندان کشیده می شود. تصور کنید چوبی را با بند بسته اید و دیگر نمی توان آن را به صورت عمودی از وسط نصف کرد. بدانید که روکش‌ها با دندان‌های عصب‌کشی شده به خوبی کار می‌کنند و دندان‌های عصب‌کشی شده تحت تأثیر فشار دادن یا ساییدن دندان قرار نمی‌گیرند. پس از عصب کشی، روکش تقریباً یک میلی متر از دندان را می پوشاند.

کدام دندان را باید پوشاند؟

همه دندان ها پس از کشیدن عصب به روکش دندان نیاز ندارند در برخی موارد، این اتفاق می افتد که میزان پوسیدگی که به عصب می رسد آنقدر قوی نیست که بتواند کل دندان را بکشد. اما با پر کردن آن قابل تعمیر است متاسفانه وضعیت دندان ها چندان مساعد نیست و در بیشتر موارد شاهد پوسیدگی دندان زیاد هستیم پوسیدگی گسترده نیاز به برداشتن کامل دندان توسط متخصص دارد، بنابراین روکش های دندانی برای چنین دندان هایی لازم است.

همه دلایلی که دندان نیاز به درمان ریشه دارد به پوسیدگی مربوط نمی شود. زمانی که دندان به شدت آسیب می بیند، گاهی اوقات ایمپلنت های دندانی نقش محافظتی ایفا می کنند و کیفیت آن به هزینه درمان ریشه بستگی دارد.

مراحل ساخت روکش دندان به شرح زیر است:

از دست دادن دندان

برای ایجاد یک قالب دندانی شفاف و انتخاب رنگ پوشش متناسب با دندان های مجاور، برای رساندن آنچه در دهان است به لابراتوار دندانپزشکی.

گاهی اوقات شامل آزمایش قاب های فلزی یا زیرکونیومی می شود

جلسات تست چینی گاه به گاه

پوشش ارائه کنید

چه کسی گفته است که روکش دندان بعد از کشیدن عصب لازم است؟

یک متخصص پر کردن دندان ممکن است فرد مناسبی باشد تا تشخیص دهد که آیا تاج دندان بعد از کانال ریشه مورد نیاز است یا خیر. اگر خود بیمار بخواهد با یک متخصص صحبت کند، می تواند تصمیم خود را با یک متخصص پروتز و یک متخصص ترمیم دندان در میان بگذارد. البته فراموش نکنید که در ابتدای درمان ریشه، متخصص احتمال یا قطعیت نیاز به کشیدن دندان را پس از برداشتن اعصاب اعلام می کند. متخصص پروتز و متخصص ترمیم ممکن است بهترین گزینه برای معاینه پوشش پس از عصب کشی باشد. در مواردی که شک و شبهه ای در مورد پرکردن یا روکش دندان وجود دارد، تصمیم گیری توسط مشاور متخصص یا همکار وی صورت می گیرد.

بعد از عصب کشی از چه نوع محافظ دهانی استفاده شود؟

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بیمار پس از برداشتن عصب به ونیر نیاز دارد یا خیر به پزشک و هزینه دندان بستگی دارد. اما ما به اطلاعاتی در مورد نوع پوسته دندانی که استفاده می کنیم نیاز داریم. بسته به اینکه کدام پوشش مناسب است، متخصص ایمپلنت تصمیم می گیرد که از کدام نوع استفاده کند. روکش می تواند روکش معمولی دندان، روکش زیرکونیومی و روکش سرامیکی باشد و همگی با صلاحدید پزشک استفاده می شوند. همین دقت در انتخاب نوع می تواند دوام پوسته دندان را افزایش دهد. اگر دندان ها به خوبی نگهداری شوند، می توانند حدود 8.5-10 سال برای بیمار دوام بیاورند.

هزینه روکش بعد از کشیدن دندان چقدر است؟

در حرفه دندانپزشکی از ابتدا هزینه تعیین نمی شود بلکه قیمت به عوامل مختلفی به خصوص وضعیت دهان و دندان فرد بستگی دارد. هزینه روکش دندان پس از کشیدن عصب به عوامل زیادی بستگی دارد. در مواردی که برداشتن و عصب کشی با هم انجام شود بدون شک هزینه بیشتر خواهد بود. زیرا همزمان انجام می شوند.

اما در هر صورت بستگی به نوع پوشش (روکش فلز سرامیک، روکش تمام سرامیک، روکش زیرکونیا، روکش فول طلا، روکش طلا، روکش موقت، تعداد دندانه ها) و سایر محصولات رویارویی دارد که باید انجام شود، قیمت خواهد بود. متفاوت.

هزینه ریشه دندان شما به عوامل مختلفی از جمله تعداد کانال ها، میزان پوسیدگی، مواد مورد استفاده برای ترمیم دندان، تجربه دندانپزشک و گزینه های دیگر بستگی دارد. اگر شما هم می خواهید روکش دندان را بعد از عصب کشی قرار دهید، بهتر است ابتدا با دندانپزشک خوب شیراز مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا