عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه ساخت ریسه های ال ای دی

ریسه های نسلی از محصولات نورپردازی نوآورانه هستند که بیش از 10سال است که به عنوان محصولات تجاری به عموم عرضه شده اند. این منبع نور به دلیل ساختاری که دارد چندان به عنوان منبع نور اتاق یعنی عملکرد نورپردازی استفاده نمی شود و بیشتر هویت تزئینی دارد. این بحث روش های ساخت رشته های LED را پوشش می دهد.چراغ های طنابی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که روز به روز بر استفاده از آن ها در بین طراحان و کاربران نورپردازی افزوده است.

نحوه ساخت ریسه های ال ای دی

این محصولات دارای مصرف انرژی پایین و توزیع نور جهت دار هستند. قابل تولید به صورت تک رنگ یا ترکیبی از رنگ ها با امکان تغییر و ردیابی رنگ. یکی دیگر از ویژگی های پرتو نور LED اندازه و انعطاف پذیری آن است. عرض و ارتفاع بسیار باریک و ماهیت منعطف این لامپ این امکان را به شما می دهد تا با حفظ شکل قطعه در پیکربندی های مختلف از آن استفاده کنید.

انواع ریسه

همانطور که قبلا ذکر شد، نوارهای LED اساسا یک برد مدار انعطاف پذیر با دیودها و بردهای نصب شده بر روی سطح آن هستند. این چراغ ها اجزای مختلفی دارند. انواع مختلفی از طبقه بندی بر اساس کنترل های روشن و خاموش، رنگ نخ ها، نوع کاربرد و اندازه تراشه ها وجود دارد.کابل ها بسته به تفاوت بین کنترل و کنترل به آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند.

یعنی انتخاب چراغ کابلی دستی یا دیجیتال با توجه به نوع پروژه تعیین می شود. در یک خانواده آنالوگ، LED های هر بلوک با یک سری سیم سیم کشی می شوند، به این معنی که ولتاژهای عملیاتی با هم جمع می شوند تا حداکثر ولتاژ مورد نیاز را ایجاد کنند. سپس تمام این اجزا به صورت موازی قرار می گیرند. بنابراین همه آنها مقدار یکسانی ولتاژ در طول نوار دریافت می کنند، اما جریان خط بسته به طول نوار اضافه می شود.

اما این نوع نوار دیجیتال دارای LED های RGB و نوار دارای تراشه درایور است که LED ها را به صورت جداگانه کنترل می کند و می توان به صورت جداگانه آدرس دهی کرد.

الیاف بسته به رنگ به دو گروه تک رنگ و RGB تقسیم می شوند. گونه ای متشکل از سه نوع اصلی رنگ روشن، یعنی. آفتابی، طبیعی و سفید یا رنگ های دیگر. گروه RGB از ترکیب رنگ ها رنگ جدیدی ایجاد می کند.

الیاف نیز بر اساس نوع کاربردشان طبقه بندی می شوند، یعنی اینکه کجا و برای چه منظوری استفاده می شوند. نمونه هایی از آنها که در خارج از ساختمان استفاده می شوند باید دارای درجه حفاظت (IP) باشند. در جاهایی که این محصول کاملا دیده می شود می توان از نمونه های نئون فلکسی استفاده کرد و در جاهایی که منبع نور دیده نمی شود انواع استاندارد آن مناسب است.

نخ های سوزنی که عمدتاً جنبه تزئینی دارند و مثلاً برای قرار دادن بین درختان استفاده می شوند. به عبارت دیگر، شکل طناب نیز می تواند تحت تأثیر محل استفاده قرار گیرد. یکی از مهمترین طبقه بندی سیم ها بر اساس نوع و اندازه تراشه است. به عنوان مثال تراشه 3528 یا تراشه 5050 که تفاوت اندازه آنها بر اساس میلی متر است.

مدارهای این محصول منعطف بوده و دارای دو لایه مس خالص می باشد که یک ماده رسانا عالی و حداکثر اتلاف حرارت است. ساخت این محصول در واقع یک فرآیند مونتاژ با تکنولوژی نصب سطحی (SMT) برای نصب قطعات روشنایی بر روی برد مدار (PCB) است. اولین مرحله در فرآیند تولید فیلامنت، ساخت چراغ های LED است که به عنوان محصورسازی LED نیز شناخته می شود.

دیودها یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانواده لامپ‌ها هستند، بنابراین ساخت یا انتخاب این قطعات بسیار مهم است. محتوای فسفر باید در فرآیند تولید به دقت در نظر گرفته شود تا دمای رنگ مناسب به دست آید. پس از اختلاط مواد، یکی از اولین مراحل ساخت رشته ها، خشک کردن فسفرها روی LED است. بنابراین آنها را به مدت 12 ساعت در فر با دمای 70 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

پس از این مرحله، LED ها باید بر اساس شاخص های نورسنجی CCT و CRI بررسی و قطعه بندی شوند. پس از این مرحله، آنها آماده نصب بر روی برد مدار چاپی (PCB) هستند.

در این قسمت، قالب های برش خورده از جنس استنلس استیل بر روی PCB خام قرار می گیرد و با خمیر لحیم کاری بدون سرب پر می شود. در مرحله بعد برگه PCB دوباره در دستگاه قرار می گیرد. این دستگاه مقاومت ها، ال ای دی ها و سایر اجزا را با دقت و فشار کامل روی نقاط لحیم کاری قرار می دهد. سپس زمان می برد تا این خمیر در فر خشک شود.

در مرحله بعد اگر قرار است از نخ برای فضای بیرون استفاده شود باید آب بندی شود. یکی از راه های مقاوم سازی محصول در برابر آب، استفاده از موادی مانند سیلیکون یا پلی یورتان است که بسته به نقطه استفاده به عنوان پوشش سطح یا کل لوله اکستروژن ساختار رزوه استفاده می شود.

در نهایت، محصولات سبک به چرخ آورده می شوند. آنها را می توان با استفاده از نخ به قطعات کوچکتر برش داد. برای برش این مقدار معمولاً به طول 100 سانتی متر برش داده می شود و در قسمت های دیگر می توان آنها را به اندازه های کوچکتر برش داد. محل برش روی بدنه نخ با صفحات فلزی مشخص می شود و گاهی تصویر قیچی روی آن ها چاپ می شود.  این نئون فلکسی ها در 8 رنگ در سایت  دیجی کالا  موجود است

با انتخاب صحیح این خانواده از چراغ ها و با توجه به میزان نور مورد نیاز می توان از انواع کابل ها با 60، 120 و یا 180 ال ای دی در هر متر استفاده کرد. همچنین بسته به محل استفاده از شاخص رندر رنگ بالا (CRI) مراقبت کنید. نحوه نصب این محصول بسته به محل نصب می تواند به صورت پشت چسب دار، کانکتوری و یا به صورت نصب داخل قاب آلومینیومی باشد.

جمع بندی

خب این آموزش هم در همینجا به اتمام رسید حال وقت آن شده است که شما اگر راجع به موردی که سوال دارید یا نیاز دارید که درباره آن آموزش درست کنیم و به آن موضوع بپردازیم برای ما کامنت کنید تا ما برای شما عزیزان تهیه نماییم. برای اطلاع از قیمت ها همین حالا با کارشناسان ما حاصل فرمایید پذیرای صدای گرم شما عزیزان هستیم.

 

دکمه بازگشت به بالا