علم و تکنولوژی

روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

آفتاب‌‌نیوز :

بعید است که مصرف روزانه یک فنجان روغن زیتون به خودی خود منجر به کاهش وزن شود. در حالی که روغن زیتون می‌تواند افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشد، کاهش وزن از طریق ترکیبی از عوامل کلیدی از جمله رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و انتخاب کلی سبک زندگی سالم به دست می‌آید.

اما آیا مصرف روزانه روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟ در این مقاله، ما هر آنچه را که لازم است در مورد فواید سلامتی مختلف روغن زیتون بدانید، چگونه روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند به اشتراک می‌گذاریم.

آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ که در مجله اروپایی تغذیه منتشر شد، کسانی که هر روز روغن زیتون را به عنوان بخشی از صبحانه پرچرب به جای روغن سویا مصرف می‌کردند، کاهش قابل توجه چربی و همچنین کاهش فشار خون داشتند.

با این حال، این نوع مصرف روغن زیتون با یک هشدار همراه است. بعید است که مصرف روزانه یک فنجان روغن زیتون به خودی خود منجر به کاهش وزن شود. در حالی که روغن زیتون می‌تواند افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشد، کاهش وزن از طریق ترکیبی از عوامل کلیدی از جمله رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و انتخاب کلی سبک زندگی سالم به دست می‌آید.

شما همچنان برای کاهش وزن باید رژیم غذایی متنوعی داشته باشید که سرشار از مواد مغذی و غذا‌های پر فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل، دانه‌ها و همچنین پروتئین‌های بدون چربی است.

روزانه چقدر باید روغن زیتون بخوریم؟

علاوه بر این، روغن زیتون یک چربی است که نسبت به سایر درشت مغذی‌ها کالری بیشتری در هر گرم دارد؛ بنابراین مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. طبق دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی ها، بزرگسالان باید تنها ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالری روزانه خود را از چربی‌ها دریافت کنند.

چگونه مصرف روغن زیتون می‌تواند به اهداف کاهش وزن شما کمک کند

در حالی که چربی کالری زیادی دارد، بسیار سیر کننده است؛ افزایش سیری می‌تواند منجر به کاهش دریافت کالری کلی شود که برای کاهش وزن مفید است. این بدان معناست که از آنجایی که شما سیر‌تر هستید، احتمال کمتری دارد که در طول روز از غذا‌های بدون کالری استفاده کنید.

علاوه بر این، روغن زیتون به وعده‌های غذایی طعم و مزه می‌بخشد و می‌تواند مصرف غذا‌های سالم‌تر را لذت‌بخش‌تر کند و می‌تواند به شما کمک کند به یک برنامه غذایی سالم پایبند باشید که کلید کاهش وزن پایدار است.

فواید افزودن روغن زیتون به وعده‌های غذایی

روغن زیتون علاوه بر فواید بالقوه کاهش وزن، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که در صورت استفاده به جای چربی‌های اشباع و ترانس، می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند.

روغن زیتون همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند.

برخی مطالعات حتی نشان می‌دهند که چربی‌های تک غیراشباع موجود در روغن زیتون ممکن است به بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر زوال شناختی با افزایش سن کمک کند.

چگونه روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی می‌تواند آسان و خوشمزه باشد.

از روغن زیتون به عنوان پایه سس سالاد خانگی استفاده کنید. به سادگی آن را با نمک، فلفل و منبع اسیدی مانند آب لیمو یا سرکه ترکیب کنید تا یک سس متعادل و خوشمزه داشته باشید.

از روغن زیتون به عنوان پایه‌ای برای ماریناد‌های گوشت، مرغ یا ماهی استفاده کنید که به لطیف شدن طعم و بافت آن کمک می‌کند.

شما حتی می‌توانید روغن زیتون را در دستور العمل‌های پخت مانند کیک یا کلوچه جایگزین کنید تا جایگزین سالم تری برای کره یا روغن نباتی شود.

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا