اقتصادیکسب و کار ایرانی

انواع برنج ایرانی و ویژگی‌های برنج‌های ایرانی آشنا شوید

هرساله در سر تا سر جهان برنج های مختلفی از گونه های متفاوت کشت می شود که این گوناگونی، گستره تنوع برنج ها را در جهان گسترش می دهد. در ایران نیز انواع مختلفی از برنج ها کاشته می شود و ما می توانیم به راحتی طعم برنج های متفاوت را بچشیم و از طعم مطبوع آن ها لذت ببریم.پیشنهاد ما خرید برنج طارم محلی می باشد می توانیم بگوییم که برنج های مختلف و گوناگونی در ایران کاشت و برداشت می شود که از نظر ظاهری و فیزیکی، نوع پخت، کیفیت، هزینه و موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند.

البته لازم به ذکر است که بگوییم محل کشت نیز بسیار موثر است و اقلیم جغرافیایی باعث می شود که دانه برنج دچار تغییراتی شود و درنهایت محصول شالیزار دارای ویژگی های منحصر به فرد خود باشد. بهتر است همین الان انواع برنج ایرانی را بشناسیم و بیشتر درباره برنج های ایرانی بدانیم. طعم برنج های ایرانی را نیز با طایفه بشناسید و از طعم آن ها نهایت لذت را ببرید.

برنج های ایرانی

برنج های ایرانی را می توانیم با توجه به معیار های متفاوت به دسته های گوناگونی تقسیم بندی کنیم. آسان ترین و خلاصه ترین راه دسته بندی برنج های ایرانی؛ دسته بندی آن ها با توجه به منطقه جغرافیایی شالیزار ها است. به طور کلی می دانیم که نقاط تمرکز شالیزارهای ایران در شمال و جنوب کشور است و بیشتر برنج تولیدی ایران در این دو ناحیه کاشته می شود.

شمال ایران از دیر باز تا کنون به مکان تجمع شالیزار های برنج معروف بوده است و چندی است که در جنوب کشور نیز کشاورزان به کشت برنج مشغول شده اند. کشت برنج در جنوب کشور در مدت زمان کوتاهی نتیجه داده است و باعث شده است که آینده برنج های جنوبی به سمت آینده ای روشن پیشروی کند. در ادامه می خواهیم بیشتر درباره برنج های شمالی و جنوبی ایران بدانیم. شناخت بیشتر برنج ها به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را از دنیای برنج ها برای آشپزخانه خود داشته باشید.

ویژگی‌های برنج‌های ایرانی

برنج علی کاظمی که اولین بار در شهرستان فومن کشت شد، دانه‌های کوتاه‌تری از برنج هاشمی دارد اما کیفیت بسیار خوب آن در پخت، دانه‌های کوچک آن و همچنین قیمت مناسبش باعث شده تا در بین برنج‌های گیلان یکی از پرمصرف‌ترین برنج‌ها باشد.  برنج صدری دم سیاه هم که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است امروز در گیلان و کشور کمتر کشت می‌شود اما همچنان طرفداران خاص خود را دارد و قیمتش هم بالاتر از سایر برنج‌های شمال ایران است.

برنج کشت دوم شمال هم همانطور که از نامش پیداست به برنجی گفته می‌شود که پس از برداشت کشت اول برنج یک بار دیگر در شالیزار‌ها رشد می‌کند. تولید برنج کشت دوم بیشتر در شهرستان‌هایی مانند بابل و فریدونکنار رواج دارد.  برنج‌های دودی هم که احتمالاً آن‌ها را در شهر‌های شمالی به همراه کولی یا ماهی امتحان کرده‌اید، حاصل یک نوآوری هستند که در گذشته برای افزایش زمان نگهداری برنج‌ها و مراقبت از آن‌ها انجام می‌شد.

یکی از بهترین برنج های شمال برای خرید برنج هاشمی درجه یک می باشد در گذشته وقتی که می‌خواستند برنج‌ها را برای مدت طولانی انبار کنند آن‌ها را از کیسه‌هایی از سقف آویزان می‌کردند و در زیر آن‌ها چوب آتش می‌زدند. برنج در این حالت دود اندود می‌شد و طعمی منحصر به فرد به خود می‌گرفت. برنج سرلاشه یا نیم‌دانه هم به برنج‌هایی گفته می‌شود که معمولاً در هنگام فرآوری در کارخانه از برنج‌های اصلی به جا می‌مانند.  اندازه دانه‌های این برنج تقریباً کمتر از نصف دانه‌های برنج‌های عادی است و قیمت کمتری دارد اما بسیار خوش‌پخت است و برای درست کردن کته یک گزینه بسیار مناسب به حساب می‌آید.

برنج های شمالی

شالی کاران شمالی از گذشته تا کنون کشت برنج را در شالیزار های شمالی ادامه داده اند و هر روز پیش از دیروز کیفیت برنج های شمالی را آشکار کرده اند. البته که یک برنج عالی برای مناسبت های خاص و همین طور پذیرایی از مهمانان برنج هاشمی است که کیفیت بالایی دارد و طعم مطبوعی که دارد به سرعت همه را جذب خود می کند. مشهور ترین برنج شمالی، برنج هاشمی است که گوی سبقت در زمینه عطر، طعم و کیفیت را از رقیبان خود ربوده است.

برنج شمالی برنج هاشمی

پس دست بجنبانید و برای خرید برنج های شمالی مانند برنج هاشمی برای مهمانی های خود درنگ نکنید و بدانید که دست روی بهترین گزینه گذاشته اید و عطر پلوی شما مهمانان را شیفته خود خواهد کرد. عطر و طعم برنج هاشمی و طارم را نمی توانیم انکار کنیم و باید گفت که از بهترین های بازار فروش برنج هستند. برخی از ویژگی های برنج هاشمی و طارم به علت منطقه جغرافیایی این برنج ها است و اگر دانه این برنج ها را در اقلیم دیگری پرورش دهیم نتیجه همیشگی را دریافت نخواهیم کرد.

برای خرید از برنج های شمالی میتوانید اقدام به: خرید برنج هاشمی درجه یک و طارم به عنوان گران ترین و مرغوب ترین برنج ها شناخته می شوند و در رده بندی هزینه ها این دو برنج مقام اول را دارند. البته با توجه به کیفیت و مرغوبیت برنج ها و همین طور زحمتی که کشاورزان شمالی برای کاشت و برداشت محصول خود می کشند، باید قیمت مناسبی تعیین شود تا تولید برنج در شالیزارهای شمال با کیفیت بالا صرفه اقتصادی داشته باشد. شما می توانید این برنج های شمالی مرغوب و گران رو از وبسایت رسمی طایفه با بالاترین حد از کیفیت خریداری کنید.

برنج های جنوبی

قدمت کاشت برنج در شالیزارهای جنوبی کم تر از شالیزارهای شمالی است. البته با وجود اینکه شاید به نظر برسد؛ اقلیم جغرافیایی جنوب نسبت به شمال کشور برای کاشت و برداشت برنج مناسب نباشد ولی برنج تولیدی این منطقه بسیار مرغوب است و از عطر و طعم بی نظیری برخوردار است. معروف ترین برنج جنوبی برنج عنبر بو است که طعم گرم و لذیذی دارد. شاید برنج عنبر بو از نظر ظاهری نتواند با برنج های هاشمی و طارم برابری کند و در یکدستی دانه های برنج و طبخ یک پلوی آراسته و زیبا از برنج های شمالی پیشی بگیرد ولی ویژگی های دیگری دارد که می تواند جزء برترین برنج ها قرار بگیرد.

خانواده |مشاوره

برنج جنوبی برنج عنبر بو

در آزمایشات انجام شده بر روی برنج ها، ثابت شده است که ارزش غذایی برنج عنبر بو به عنوان یک برنج جنوبی بسیار بالاتر از برنج های شمالی است. البته یکی دیگر از ویژگی های به صرفه برنج عنبر بو که برای مشتریان بسیار مفید است؛ مقرون به صرفه بودن هزینه خرید آن است که باعث می شود شما بتوانید به راحتی این برنج را برای برنج مصرفی روزانه خود انتخاب کنید.

می توانیم بگوییم که لقب به صرفه ترین و ارزان ترین برنج ایرانی متعلق به برنج عنبر بو است. برنج عنبر بو با طعم و عطر دلپذیر خود و همین طور هزینه مناسب آن می تواند بهترین گزینه برای خرید ماهانه برنج شما باشد. البته اگر ذائقه غذایی شما با برنج های خارجی نیز مطابقت دارد؛ می توانید از برنج های هندی طایفه که با کیفیت و قیمتی مناسب به مشتری عرضه می شود هم استفاده کنید.

کدام یک از انواع برنج ایرانی را بخریم؟

برنج  به عنوان یکی از رکن های اساسی سبد غذای یک خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی بر دیگر مواد غذایی برتری خاصی دارد. اگر بخواهید به برنج مصرفی خود از دید کیفیت امتیاز بدهید، چه امتیازی را مناسب آن می‌دانید؟ البته این سوال وابسته به یک سوال دیگر است که باید پیش از این  سوال به آن پاسخ بدهید. اگر بخواهید به یک برنج امتیاز بدهید؛ چه معیارهایی را برای سنجیدن آن در نظر می گیرید؟ این معیارها بیشتر در حوزه کیفی و سلامت قرار دارند و یا در حوزه هزینه ها؟

پاسخ مناسب و منطقی به این سوالات باعث می شود که شما بهترین انتخاب را داشته باشید و با دانستن معیارهای شخصی خود برای خرید برنج انتخاب غیر معقولی نداشته باشید و به هنگام طبخ پلو حس نهایت رضایت را در خود احساس کنید. حال می خواهیم اسامی برنج های سالم ایرانی را بدانیم و با توجه به معیارهای خودمان به انتخاب برنج مناسب بپردازیم.

همچنین شما می توانید هر نوع برنجی را با بالاترین مقدار کیفیت و سلامت از مجموعه طایفه خریداری نمایید. صنایع غذایی طایفه بیش از هر چیزی به سلامت محصولاتش بها می دهد و رضایت شما مشتری عزیز بسیار برای مجموعه طایفه با ارزش است. هر نوع برنجی که باب میل شما باشد از نکات مثبت زیادی برخوردار است که باعث می شود، شما این برنج را سالم بدانید. حال می خواهیم بدانیم در حوزه سلامت کدام برنج برای سلامتی ما مفید است.

نتیجه می گیریم که

برنج های تولیدی کشور ایران از نظر منطقه جغرافیایی به دو دسته تقسیم می شوند. برنج های شمالی جزء گران ترین و مرغوب ترین برنج های ایرانی هستند که کیفیت عالی نیز دارند. برنج های جنوبی نیز مانند برنج عنبر بو گذشته ازطعم و عطر بی نظیر خود بسیار به صرفه و ارزان هستند و اگر به دنبال یک برنج مناسب برای مصرف آشپزخانه منزل خود می گردید، برنج عنبر بو بهترین گزینه است.

برای خرید برنج های گوناگون با کیفیت ها و قیمت های متفاوت به وبسایت رسمی طایفه مراجعه کنید تا علاوه بر دریافت مشاوره از کارشناسان فروش، یک برنج خوب و بی نظیر خریداری کنید. خرید برنج های ایرانی و حتی خارجی از مجموعه صنایع غذایی طایفه بهترین انتخاب شما است و می توانید برنج های با کیفیت شمالی، جنوبی و خارجی را با قیمت های مناسب تهیه و خریداری کنید تا از عطر پلوی خود لذت ببرید و طعم آن هیچ وقت از خاطر شما نرود. فروشگاه آنلاین برنج راکافا خواهان بهترین ها برای شما است.

دکمه بازگشت به بالا