علم و تکنولوژی

کیم‌جونگ‌اون یک سلاح جدید را آزمایش کرد/ عکس

به گزارش خبرگزاری تکنونامه و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، روز گذشته ارتش کره شمالی در حضور رهبر این کشور، کیم‌ جونگ اون جدیدترین سلاح هایپرسونیک خود را سوار بر یک موشک سوخت جامد ۲ مرحله‌ای آزمایش کرد. سلاح هایپرسونیک فوق که یک گلایدر هایپرسونیک (HGV) است، به‌نظر توسعه‌یافته گلایدر هایپرسونیک منصوب برروی موشک هواسونگ-۸ بوده که دست‌خوش برخی تغییرات در سطح زیرین و دیگر بخش‌های خود شده است.

گلایدر هایپرسونیک فوق همچنین پیش‌تر برروی یک بوستر سوخت مایع نصب شده بود و تحت نام موشک هواسونگ-B۱۲ معرفی شده بود؛ اگرچه به‌شکل علنی آزمایش نشد. این گلایدر اکنون برروی یک موشک سوخت جامد ۲ مرحله‌ای نصب و آزمایش شده که پیش‌تر این موشک سوخت جامد، در ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ (کم‌تر ۳ ماه پیش)، به‌همراه یک کلاهک هایپرسونیک مخروطی آزمایش شده بود.

کیم‌جونگ‌اون یک سلاح جدید را آزمایش کرد/ عکس

اکنون نصب این گلایدر هایپرسونیک جدید کره برروی این موشک سوخت جامد ۲ مرحله‌ای، هواسونگ-na۱۶ (یا Hwasong-16na / Hwasong-16나) نام گرفته و در جریان این آزمایش، ابتدا به ارتفاع اوج ۱۰۰ کیلومتری دست یافته و گلاید کرده و در بخش دوم مسیر نیز خود را به ارتفاع ۷۲ کیلومتری رسانده و در نهایت، به برد ۱۰۰۰ کیلومتر دست یافته است. پیش‌بینی می‌شود برد نهایی این موشک بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر باشد.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا