عمومیکسب و کار ایرانی

آب و هوای قبرس شمالی در طول سال چگونه است؟

آب و هوای قبرس شمالی که سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است، استوایی، مدیترانه ای و نیمه خشک، بسیار معتدل و مناسب برای تعطیلات است. بنابراین می توان گفت یکی از مزیت های ویژه اقامت در قبرس شمالی آب و هوای آن است که از آنجایی که در این کشور شغل صنعتی وجود ندارد، تقریباً بدون آلودگی است و یکی از تمیزترین سواحل دریای مدیترانه به حساب می آید. این عامل باعث افزایش تعداد گردشگران به این کشور شده و در عین حال یکی از بهترین گزینه ها برای بازنشستگانی است که با خرید خانه به دنبال اقامت در قبرس شمالی هستند.

آب و هوا در قبرس در بهار

شرایط آب و هوای قبرس شمالی در ماه های آوریل و می، مصادف با آوریل و می، معتدل و بهاری است. گرمای مطبوع در طول روز همراه با بادهای ملایم مدیترانه ای باعث شده است که این دو ماه، تعطیلات نوروزی ایرانیان، بهترین ماه برای گردشگری قبرس شمالی محسوب شود. اما به خاطر داشته باشید که شب های بهاری در قبرس شمالی کمی سردتر می شود. از اواسط ماه مه، آب و هوا در قبرس شمالی در تابستان تغییر می کند و رطوبت هوا افزایش می یابد.

آب و هوای تابستانی در قبرس شمالی

ژوئن، جولای و آگوست سه ماه گرم تابستان هستند که به طور قابل توجهی بر آب و هوای قبرس شمالی تأثیر می گذارد. دمای هوا به حدود 40 درجه سانتیگراد می رسد و تقریباً ابری در آسمان وجود ندارد. عامل دیگر دمای دریا در این کشور است که در ماه می به ۲۷-۲۸ درجه سانتیگراد می رسد. رطوبت نسبی در فصل تابستان بین 40 تا 60 درصد و گاهی کمتر است و در طول روز تا 12 ساعت می توانید خورشید را در آسمان ببینید. در عین حال جالب است بدانید که در فصل تابستان بیشترین گردشگر را در این کشور مشاهده می کنید که نشان دهنده این است که آب و هوای قبرس شمالی حتی در تابستان هم زیاد مسافران را آزار نمی دهد.

آب و هوای قبرس شمالی در پاییز

از اواسط شهریور به بعد شاهد کاهش دما و عصرهای خنک هستیم که نوید دهنده شروع فصل پاییز است. در این فصل در روز خورشید را خواهید دید، اما دما متغیر، شب‌ها کمی خنک‌تر و هوا آفتابی و صاف خواهد بود. بارش های متناوب و طولانی مدت در این فصل مشاهده نمی شود. شهریور و اواسط آگوست می توان گفت یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این کشور است. در ماه نوامبر هوا خنک می شود و رطوبت هوا به 70 درصد می رسد که نشان دهنده نزدیک شدن به فصل زمستان است.

آب و هوای قبرس شمالی در زمستان

فصل زمستان در قبرس شمالی بین دسامبر و ژانویه، با شب ها و شب های خنک و معتدل است. در این فصل دمای هوا می تواند به 3 درجه زیر صفر برسد. در بهمن ماه حداقل دما 7 درجه و حداکثر دما 16 درجه است. با این حال، از آنجایی که رطوبت هوا در زمستان می تواند به 80 درصد برسد، هوای سرد بیشتر قابل توجه است. جالب است بدانید که مردم قبرس شمالی از دیدن برف در تپه‌های گیرنه در سال 2022 شگفت‌زده شدند، اتفاقی که در آب و هوای عادی قبرس شمالی دیگر هرگز تکرار نمی‌شد.

چند نکته درباره شرایط آب و هوایی در قبرس شمالی

قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی کمی گرمتر از قبرس جنوبی است.

تقریباً بیش از 300 روز در سال در قبرس شمالی، خورشید در آسمان است و فقط تغییرات فصلی در دما وجود دارد.

13 دسامبر ابری ترین روز سال در قبرس شمالی است، در حالی که 13 جولای صاف ترین روز سال است.

بیشترین میزان بارندگی معمولاً در نیمه دوم دسامبر است و میانگین بارندگی ماهانه در ماه دسامبر به حدود 59 میلی متر می رسد.

تغییرات آب و هوایی جهانی بر اقلیم قبرس شمالی نیز تأثیر گذاشته است که باعث شده در سال های اخیر شاهد موج های گرمای زودرس و طولانی مدت باشیم.

در این کشور رطوبت مانع از دید شبانه روزی نمی شود

با وجود گرمای شدید تابستان، حدود 2 ماه از سال به گرمایش نیاز است.

حداقل و حداکثر دمای کل سال به ترتیب 2 درجه و 40 درجه سانتیگراد است که معمولاً دما نه کمتر و نه بیشتر از این است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی آب و هوای قبرس شمالی در طول سال پرداخته ایم تا بتوانید با آب و هوای این کشور آشنا شوید. در واقع فرقی نمی کند که برای چند روز به قبرس شمالی سفر می کنید یا حرکت می کنید. با این حال باید آب و هوای منطقه را به خوبی بشناسید. با این حال، دانستن آب و هوای هر شهر در انتخاب مقصد نهایی برای تحصیل، زندگی، خرید ملک یا سرمایه گذاری ضروری است. در نتیجه، کارشناسان یورومای در این زمینه اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهند تا در تصمیم گیری نهایی به شما کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا