عمومیکسب و کار ایرانی

مداد اتود چه مزایایی دارد؟

به راستی آیا این نسبت به ارجحیت دارند؟ کدام یک از این قلم‌ها بهتر است؟ ما در این مقاله از ال آی در مورد مداد نوکی یا مداد؟ کدام بهتر است؟ صحبت خواهیم کرد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مداد نوکی یکی از نوشت افزارهایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و بیشتر افراد آن را با نام اتود می‌شناسند. این وسیله با استقبال عمومی مواجه و جایگزین مداد‌های چوبی شده است. افراد در حرفه و مقاطع مختلف تحصیلی از این وسیله نوشتاری استفاده می‌کنند.

اتود‌ها به دلیل داشتن استفاده آسان نسبت به مداد‌های چوبی محبوبیت بیشتری دارند. با وارد شدن اتود به بازار بسیاری از طراحان و نقاشان از این وسیله استقبال کردند، زیرا استفاده از آن باعث شد طرح‌هایی با ظرافت بیشتر رسم کنند. استفاده از مداد‌های چوبی هم مزایای خاص خود را دارد که همین امر باعث شده از گذشته دور تا کنون، هنوز این مدادها مورد استفاده قرار بگیرند.اتود پری دریایی با طرحی شگفت‌انگیز از پری‌های دریایی تزیین شده است که با زیبایی و جذابیت خاصی به شما احساس سحر و جادو را می‌بخشد.

مداد نوکی چیست؟

مداد نوکی یکی از انواع قلم‌ها است که برای نوشتن متون، طراحی و … از آن استفاده می‌کنند. در ابتدا مداد‌های نوکی از سرب تولید می‌شدند و شکل آن‌ها نسبت به محصولات امروزی تفاوت بسیار زیادی داشت. سال ۱۵۶۵ تغییرات بسیاری در ساخت مدادهای نوکی ایجاد گردید و اتود‌هایی ساخته شد که دارای قابلیت تنظیم بود. تنظیم کردن مداد نوکی در گذشته به شکل دستی بود به گونه‌ای که نوک اتود با دست به پایین آورده می‌شد. به مرور زمان و در سال ۱۷۹۱ تحول عظیمی در ساخت مدادهای نوکی ایجاد گردید. در نهایت شکل امروزی این مدادها در سال ۱۹۳۹ تولید شد.

 مداد‌های نوکی دارای قابلیت تنظیم هستند و از اجزای پیچیده‌ای ساخته شده‌اند و این مداد‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌‌اند تا به راحتی مغز آن‌ها شکسته نشود. این مداد‌ها دارای محفظه‌ای هستند که مغزی در آن قرار می‌گیرد و با اتمام مغز به راحتی می‌توان مغزی دیگری را در آن جایگزین کرد. شکل ظاهری این مداد‌ها بسیار متنوع بوده و در رنگ‌بندی‌های مختلفی تولید می‌شوند که مناسب انواع سلیقه‌ها است.

تفاوت مداد معمولی با مداد نوکی

اگر از مداد نوکی و مداد معمولی استفاده کرده‌ باشید متوجه تفاوت این دو مداد شده‌اید. این مداد‌ها هر کدام طرفداران خاص خود را دارند که هر یک به دلیل مشخصی از مداد معمولی و یا اتود استفاده می‌کنند.

این مداد‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که شامل موارد زیر است:

  • در زمان استفاده از مداد‌های چوبی تنها زمانی می‌توانید خطوط نازکی را با این مداد رسم کنید که آن را تراشیده باشید. با گذشت اندک زمانی پس از مصرف مداد، دوباره نوک آن پهن شده و خط‌های ترسیم شده ظریف نیستند‌، اما استفاده از مداد نوکی اینگونه نبوده بلکه نوک آن همیشه یک سایز بوده و خط ترسیم شده یک اندازه و ظرافت یکسانی دارد.
  • از مداد‌های چوبی تنها می‌توانید به صورت مقطعی استفاده کنید و بعد از گذشت اندک زمانی به دلیل تراشیدن آن، مداد کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود، در صورتی که مدادهای نوکی اینگونه نبوده بلکه مدت زمان طولانی می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.
  • اتود‌ها قابلیت شارژ مجدد دارند و با استفاده از آن در صورت تمام شدن مغزی این امکان وجود دارد که دوباره مغزی را شارژ نمایید و نیازی به دور انداختن اتود بعد از اتمام مغزی نیست. این قابلیت باعث شده استفاده از مداد نوکی بسیار به صرفه‌تر باشد.
  • تنوع مداد‌های نوکی بسیار بیشتر از مدادهای چوبی معمولی است. بدنه، جنس و شکل ظاهری این مدادها روزبه‌روز در حال تغییر است و بر تنوع آن‌ها نیز افزوده می‌شود. ضخامت نوک اتود‌ها بسیار متنوع بوده و قطر نوشتاری آن‌ها مختلف است که این مزیت استفاده از این مداد‌ها را برای انواع مختلف کاربردها مناسب کرده است.

مزایای استفاده از مداد

از گذشته دور تا کنون استفاده از مداد مرسوم بوده است. قدمت استفاده از مداد معمولی نسبت به سایر نوشت افزارها بیشتر و تاکنون یکی از ابزارهای پراستفاده برای نوشتن متون و طراحی است. استفاده آسان از مداد باعث شده که از آن برای شروع یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی استفاده شود و کودکان با کمک مداد اولین خطوط را رسم نمایند‌. استفاده از مداد مزایای خاص خود را دارد که این مزایا عبارتند از:

  • در هر دما و موقعیتی می‌توان با آن نوشت.
  • مداد نسبت به مدادهای نوکی قیمت مناسب‌تری دارد.
  • طرح‌ها و تنوع مختلف مدادها یکی از مزیت‌های این مدادها است.
  • اگر در نوشتن اشتباهی رخ دهد به راحتی و بدون هیچگونه اثری پاک می‌شود.
  • مداد‌های چوبی معمولی دارای درجه‌های سختی متفاوتی هستند که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند.
  • تهیه آسان مداد، معمولا مداد را می‌توان از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد و دسترسی به آن بسیار آسان‌تر است.

مزایای استفاده از مداد نوکی

استفاده از مداد نوکی هم مزایای خاص خود را دارد که همین مزایا باعث شده افراد بسیاری ترجیح دهند از اتود استفاده نمایند. در ادامه به بیان مزایای استفاده از مداد نوکی می‌پردازیم:

استفاده از مداد نوکی نیاز شما را به استفاده از مداد تراش از بین می‌برد و شما برای تیز کردن نوک مداد خود نیازی به مداد تراش ندارید و دغدغه‌ای برای تیز کردن نوک مداد و شکستن آن در زمان نوشتن نخواهید داشت. نوک مداد شما همیشه تیز و به یک اندازه بوده و در سر جلسه امتحان و سر کلاس نیاز ندارید وقت خود را صرف تراشیدن مداد کنید.

ضخامت نوک مدادهای نوکی همیشه به یک اندازه و ثابت بوده که همین امر باعث می‌شود مطالب نوشته شده نظم بیشتری داشته باشند و مرتب‌تر باشند. این نظم باعث شده که بیشتر افراد در زمان استفاده از اتود معتقد باشند که دست خط بهتری دارند.

شما با خرید یک مداد نوکی می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید و مجبور به خرید مجدد آن نباشید. این در حالی است که مدادهای معمولی بعد از چند بار مصرف به دلیل تراشیده شدن کوتاه شده و نیاز به خرید مجدد این محصول است.

  • خوش دست بودن مدادهای نوکی

در ابتدا با دیدن ظاهر مدادهای نوکی شاید گمان کنید تمام طراحی‌های موجود بر روی آن برای زیبایی بیشتر باشد بلکه باید گفت وجود شیارها و طرح‌های مختلف بر روی مدادهای نوکی به دلیل خوش دست شدن آن است. فرد به راحتی و بدون خسته شدن دست و سر خوردن اتود را در دست می‌گیرد و به ترسیم خطوط و نگارش متن می‌پردازد.

اکثر مدادهای نوکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر روی آن‌ها دستگیره‌ای تعبیه شده است که افراد با استفاده از آن بتوانند اتود را در پیراهن، کیف و جا خودکاری خود قرار دهند‌. این قابلیتی است که مدادهای معمولی از آن برخوردار نیستند..

چگونه مداد اتود درست کنیم |طراحی |مداد اتود چیست

انواع مداد نوکی

معمولا مدادهای نوکی دارای شکل‌های ظاهری متفاوت و برندهای مختلفی هستند که تفاوت این مدادها فقط در این موارد خلاصه نمی‌شود، بلکه تفاوت اساسی آن‌ها در نحوه بیرون کشیدن مغزی از اتود است. بر این اساس انواع مدادهای نوکی شامل موارد زیر است:

در این نوع مدادها افراد با فشار دادن انگشت خود در انتهای مداد نوک آن را به خارج هدایت می‌کنند. در هر بار فشار دادن انتهای مداد مغزی آن به اندازه چند میلی‌متر از سر مداد خارج می‌شود.

مدادهای نوکی اتوماتیک، نوع پیشرفته‌تر اتود است که در این مدادها مغزی آن به طور خودکار بعد از اتمام نوک مداد به بیرون می‌آید و فرد می‌تواند بدون هیچگونه عکس‌العمل خاصی به نوشتن خود ادامه دهد.

در بعضی از اتودها فرد بعد از تمام شدن نوک آن می‌تواند اتود را چندین بار تکان دهد تا مغزی آن چند میلی‌متر خارج شود و فرد به نوشتن خود ادامه دهد.فروشگاه لوازم التحریر خورشید شاپ عرضه کننده انواع لوازم تحریر فانتزی با بهترین کیفیت در شهر محمدیه قزوین اکنون آماده ارائه محصولات خود به همه هموطنان عزیزمان میباشد.

  • مداد نوکی دارای دکمه کناری

در بعضی از مدادهای نوکی دکمه‌ای در کنار آن تعبیه شده است که فرد بعد از اینکه نوک اتود تمام شد می‌تواند با فشار دادن آن مغزی را چند میلی‌متر به خارج هدایت کند و به راحتی نوک اتود خود را شارژ نماید.

خرید از فروشگاه اینترنتی ال آی

در پاسخ به این سوال که مداد نوکی یا مداد؟ کدام بهتر است؟ باید گفت که هر کدام از این نوشت افزارها مزایا و معایب خاص خود را دارند که ما در این مقاله از به طور کامل در مورد آن‌ها توضیح داده‌ایم. انتخاب هرکدام از آن‌ها به صورت سلیقه‌ای و با توجه به نوع فعالیتی است که فرد می‌خواهد با هریک از این مدادها انجام دهد. در این راتود یا مداد نوکی یک ابزار مکانیکی نوشتن است که امروزه بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. به طور معمول این وسیله کاربردی بسیار مورد استفاده مهندسین، طراحان، دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفته و دلیل محبوبیت اتود نسبت به مداد های چوبی سنتی عملکرد بسیار آسان آن است. شاید بتوان گفت دوستداران همیشگی اتود یا همان مداد نوکی نقاشان و طراحان هستند چرا که با ورود این ابزار کاربردی، بسیاری از مشکلات آن ها برطرف شده است. اما شاید بخواهید بدانید که اتودها از کجا و چگونه پیدا شدند. در سال های اولیه مداد های نوکی از سرب ساخته می شدند و با اشکال امروزی تفاوت های زیادی داشتند. اما در سال 1565 فردی به نام کانراد گیسنر تغییر قابل توجهی در ساخت اتودها ایجاد کرد و توانست اتودی با قابلیت تنظیم شدن دستی را بسازد. مکانیزم این مدل به این شکل بود که به صورت کاملاً دستی نوک اتود پایین آورده می شد تا بتوان با آن نوشت یا رسم کرد. با گذر زمان و پیشرفت فناوری در سال 1791 شخصی به نام پاندورا توانست تحول عظیمی در ساخت مداد های نوکی ایجاد کند. در نهایت در سال 1939 شکل پیچیده امروزی مدادهای نوکی وارد بازار شد. اتودها امروزه دارای اجزای پیشرفته تری هستند و طوری طراحی شده اند تا از شکستن زود هنگام مغزی جلوگیری به عمل آید. همچنین دارای محفظه ای برای قرار گرفتن مغزی در داخل آن است و با هر بار تمام شدن، یک مغزی جایگزین آن می شود. با ما همراه شوید تا جواب درستی برای این سؤال پیدا کنیم: مداد سیاه بهتر است یا مداد نوکی؟

تفاوت مداد اتود با مداد معمولی

اگر تا به امروز از مداد سیاه و مداد نوکی استفاده کرده باشید، متوجه تفاوت های بین این دو شده اید. در این مقاله ما سعی کرده ایم که مزیت اتود به مداد سنتی را بررسی نماییم.

– اگر با مداد چوبی قصد کشیدن خطوط را دارید، در ابتدا و بعد از تراشیدن به شما امکان کشیدن خطوط نازکی را میدهد اما بعد از مدتی با پهن شدن مغزی، خطوط کشیده شده به همان نسبت پهن می شوند اما اگر همین خطوط را با مداد نوکی رسم کنید، ضخامت خطوط رسم شده همیشه یک اندازه است.

– به دلیل تراشیدن دائمی مداد های چوبی سنتی به مرور زمان کوتاه و کوتاه تر می شوند اما مداد های نوکی به دلیل استفاده از مغزی تا سالیان سال قابل استفاده هستند.

– اتود بعد از استفاده و تمام شدن مغزی قابلیت شارژ دوباره را دارد و نیازی به دور انداختن مداد نوکی نیست! پس انتخاب و خرید اتود از نظر اقتصادی کاملاً مقرون بصرفه است.

– مداد های نوکی نسبت به مداد های معمولی متنوع تر هستند. با پیشرفت تکنولوژی شما شاهد تولید اتود با رنگبندی و جنس های گوناگون مانند بدنه پلاستیکی یا فلزی، همچنین قطر نوشتاری متنوع هستید. به طوری که افراد با هر سلیقه و برای کاربردهای مختلف می توانند اتود مناسب را خریداری نمایند.

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی چه مزایایی دارد

مزیت های استفاده از مداد نوکی بسیار زیاد است که در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از آن ها آشنا نماییم.

عدم استفاده از تراش در اتود

در هنگام استفاده از مداد نوکی دیگر نگران تمام شدن مغزی نباشید چرا که با تعویض آن میتوانید برای مدت زمان طولانی از مداد نوکی خود استفاده کنید و البته یکی از مزیت های مهم استفاده از اتود عدم استفاده از تراش و نداشتن ضایعات و به این ترتیب تمیز نگهداشتن میز کار بدون ریختن تراشه های مداد بر روی آن است.

ضخامت نوشتاری یکسان با اتود

دقت و تمیزی که شما در زمان نوشتن با مداد نوکی دارید را نمی توان به هیچ عنوان با مدادهای چوبی سنتی مقایسه کرد. شما با انتخاب اتود 0.3 میلیمتر میتوانید ظریف ترین خطوط را رسم کنید و یا با اتود 2 میلیمتر خطی ضخیم را از ابتدا تا انتها به یک اندازه رسم نمایید. همیشه به این نکته توجه کنید که با مدادهای چوبی نمیتوان یک خط یا دست نوشته را با یک ضخامت از ابتدا تا انتها نوشت.

طول عمر مداد نوکی

شما تنها با خرید یک اتود با کیفیت میتوانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

حفظ حالت ارگونومی دست با اتود

فرم و جنس به کار رفته در اجزای اتود به شما این امکان را میدهد تا دست شما در طولانی مدت خسته نشود و بتوانید مدت زمان طولانی با آن بنویسید.

گیره اتود

برای جابه جایی راحت، تمامی اتودها دارای گیره فلزی یا پلاستیکی هستند که در این صورت میتوانید به راحتی آن را به پیراهن خود متصل کنید و دیگر نگران جا گذاشتن آن نباشید.

خرید اتود از نظر اقتصادی کاملاً مقرون به صرفه است

شما تنها کافی است یکبار اتود با کیفیت را از یک برند معتبر خریداری کنید تا بتوانید برای سالیان سال از آن استفاده نمایید.

مداد اتود چه برتری هایی نسبت به مداد چوبی سنتی دارد

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که مزیت های استفاده از اتود نسبت به مداد سیاه سنتی در عملکرد کاری آن است. مداد نوکی دارای یک بخش اصلی به صورت یک لوله نازک هستند که از یک سمت به یک شاسی و از سوی دیگر به یک نگهدارنده سه شاخه و یک فنر برای راحتی کار دکمه، متصل است و شما تنها با یکبار فشار دادن شاسی می توانید به راحتی مغزی اتود را به بیرون هدایت کنید و با کمترین فشار به راحتی بنویسید.

شما در فروشگاه اینترنتی دفتردستک می توانید مجموعه متنوعی از اتود را با قیمت و رنگبندی متنوع مشاهده و خریداری نمایید. با تجربه یک خرید آسان و مطمئن را خواهید داشت. کارشناسان ما در هر لحظه از خرید همراه شما هستند.بیشتر بخوانید : ترب

استا برای خرید بهترین مداد نوکی موجود در بازار می‌توانید  همین حالا از طریق همین سایت اقدام نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا