عمومیکسب و کار ایرانی

چرا نمیتونم قهوه بخورم

قهوه اسپرسو و انواع آن یکی از نوشیدنی های همیشگی برای مردم دنیا شده است و عادت به نوشیدن آن به دلیل داشتن خواص و فواید بسیاری که دارد آن را به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها تبدیل کرده است. کافئین موجود در قهوه اسپرسو خلق و خو، عملکرد ذهنی و فیزیکی شما را تقویت می کند و انرژی بدنی شما را افزایش می دهد. با تمام این صفات خوب قهوه اگر در نوشیدن آن زیاده روی کنید ممکن است دچار حالت تهوع بعد از قهوه و حتی سرگیجه شوید. در این مقاله میخواهیم به دلیل ایجاد تهوع بعد از نوشیدن قهوه اسپرسو بپردازیم و روش های رفع این حالت ناخوشایند را برایتان توضیح دهیم، با که دارای مدرن ترین تجهیزات کافه در ایران می باشد همراه باشید.

چه کسانی دچار حالت تهوع بعد از قهوه می شوند؟

نوشیدن قهوه اسپرسو بخودی خود دارای خواص و فواید فراوانی است اما اینکه بعضی افراد بعد از نوشیدن آن دچار حالت تهوع بعد از قهوه می شوند فقط وابسته به ژن شماست که چقدر تحمل نوشیدن کافئین را دارد. بعضی افراد می توانند مقدار کافئین بیشتری را نسبت به دیگران مصرف نمایند بدون اینکه دچار حالات و عوارض خاصی شوند ولی کسانی که به نوشیدن کافئین عادت ندارند و یا دچار حساسیت به قهوه هستند ممکن است پس از نوشیدن حتی فقط یک فنجان قهوه دچار حالت تهوع، سرگیجه، سردرد، طپش قلب و اسهال شوند.

دلیل ایجاد حالت تهوع بعد از قهوه در افراد:

نوشیدن 3 الی 5 فنجان قهوه اسپرسو در طول روز نه تنها برایتان مضر نیست بلکه فواید زیادی نیز برایتان به همراه خواهد داشت اما اگر از این میزان تجاوز کنید و مقدار بیشتری قهوه اسپرسو بنوشید دچار های کافئین می شوید که در بعضی افراد که به نوشیدن قهوه عادت ندارند حتی با نوشیدن یک فنجان قهوه هم ممکن است دچار حالت تهوع بعد از قهوه شوند. علائم ایجاد حالت تهوع بعد از قهوه:

1-ایجاد استرس شدید و بی مورد

2-سرخ شدن گونه ها

3-گرگرفتگی بدن

4-لرزش در دستان

5-طپش قلب و آریتمی

6-خشک شدن لب ها

7-عرق کردن بدن

چه کسانی بهتر است قهوه ننوشند تا دچار حالت تهوع نشوند؟

1-کسانی که بیمارند و دارو مصرف می کنند حتما باید درباره نوشیدن قهوه اسپرسو و تداخل داشتن یا نداشتن آن با پزشکشان مشورت کنند مانند کسانی که داروهای ضد افسردگی، روان پریشی، فشار خون، آلزایمر، پارکینسون، سرطان، تیروئید و میگرن مصرف می کنند.

2-مادران باردار و شیرده یا کسانی که قصد بارداری دارند دور مصرفی  قهوه در آنها باید از 200 میلی گرم هم کمتر باشد.

3-کسانی که واکنش آلرژیک به قهوه نشان می دهند بجای نوشیدن قهوه روبوستا باید از قهوه عربیکا که کافئین کمتری دارد استفاده نمایند.

4-کسانی که کلا به کافئین آلرژی دارند می توانند قهوه های دی کاف مصرف کنند و حتما برچست مواد غذایی را مطالعه کنند تا دچار حالت تهوع بعد از قهوه نشوند.

5-کسانی که ناراحتی های معده و رفلاکس شدید دارند بهتر است بخاطر اسیدهای موجود در قهوه، آن را ننوشند یا قهوه را بصورت دم سرد و آیس کافی و دی کاف بنوشند.

برای دچار حالت تهوع بعد از قهوه نشدن، چه قهوه ای بنوشیم؟

1-می توانید قهوه های دمی  مثل فرانسه، قهوه ترک، قهوه ائروپرس، قهوه کمکس، قهوه سایفون و V60  مصرف کنید.

2-می توانید قهوه اسپرسو را بصورت ترکیبی بنوشید مثلا لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و هر قهوه ای که با شیر ترکیب می شود و از حالت تهوع بعد از قهوه جلوگیری می کند استفاده کنید. درمان پس از ایجاد حالت تهوع بعد از قهوه: اگر نکات گفته شده را رعایت نفرمایید و بعد از نوشیدن قهوه دچار حالت تهوع شدید، می توانید با روش هایی ساده به خروج کافئین از بدنتان و کنترل و کم کردن علائم کمک کنید که البته این پروسه هم چند ساعتی طول می کشد:

1-آب فراوان بنوشید تا مجبور به ادرار شوید هرچند خود قهوه نیز حالت مدر دارد و این نوشیدن آب به کم شدن لرزش دستتان کمک میکند.

2-دمنوش های گیاهی مناسب و آرامبخش بنوشید مثل گل گاو زبان و بابونه که هم استرستان را کم می کند و هم سرگیجه را رفع می نماید.

3-شیر بنوشید تا این حالت تهوع بعد از قهوه را از بین ببرد.

4-ویتامین C را بصورت قرص یا جوشان مصرف کنید چون در برطرف کردن علائم منفی کمکتان می کند.

5-نفس های عمیق بکشید تا سرگیجه و اضطرابتان تان کم شود و تنفستان که سریع و کم عمق شده است به حالت عادی برگردد.

6-اگر احساس کردید فشارتان بالا رفته و مجاز به مصرف هستید، قرص فشار بخورید.

7-راه بروید تا انرژی زیادی ولید شده در بدنتان را مصرف نمایید و طپش قلبتان را به حالت عادی برگردانید.

8-ورزش سبک کنید تا انرژی تولید شده توسط قهوه مصرف شود.

9-خودتان را سرگرم کنید تا حواستان پرت شود و وقت کاف یبه بدنتان برای دفع بدهید.

10-صبور باشید! مطمئن باشید اگر روش های بالا را انجام دهید خیلی زود، کافئین از بدنتان خارج می شود و به حالت عادی برمی گردید.

در انتها باید بگوییم اگر این اتفاق برایتان افتاد و دچار حالت تهوع بعد از قهوه شدید، جای نگرانی نیست و زود رفع می شود؛ باید این مطلب را اضافه کرد که ری اکشن شما به کافئین و ایجاد تهوع  وسرگیجه به مقدار کافئین و نوع قهوه ای که همیشه مصرف می کنید هم بستگی دارد مثلا کسانی که اصلا قهوه نمی نوشند یا خیلی کم می نوشند یا به قهوه و کافئینش حساسیت دارند، همچنین کسانی که نوع قهوه و دوز مصرفی خود را تغییر می دهند بیشتر در معرض این حالت می باشند. خاطرتان باشد که مصرف روزانه و میزان متعادل آن نه تنها به شما آسیب نمی زند بلکه می تواند جزو همیشگی رژیم غذایی شما باشد تا از خواص و فواید قهوه اسپرسو بهره مند شوید. اگر می خواهید شما هم یکی از شعب کافی پارس را در شهر خودتان داشته باشید برای اطلاع از نحوه خرید قهوه عربیکا‎ به سایت مراجعه نمایید.

چرا بعد قهوه حالم بد میشه ؟

قبل از اینکه تک تک سوالات شما را پاسخ بدیم، اگر حال شما در حال حاظر بعد از خوردن قهوه بد شده است به هیچ عنوان به خوتان استرس وارد نکنید، قهوه یک ماده غذایی طبیعی می باشد که عوارض آن در 90 درصد مواقع با گذشت زمان رفع خواهد شد و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد و توصیه می کنیم همین الان پاشید و دو لیوان آب خنک میل کنید و پندتا نفس عمیق بکشید و دوباره برگردید تا این مطلب را مطالعه کنید. (لطفاً این کار را حتماً انجام بدید یادتان باشد قهوه در دنیا بعد از آب دومین نوشیدنی پر مصرف جهان به حساب می آید و اگر قرار بود عوارض آن سنگین و ماندگار باشد، خیلی از افراد نمی توانستن آن را میل کنند. بیشتر عوارض و مشکلاتی که از قهوه برای ما ممکن است به وجود بیاید به خاطر کافئین آن می باشد که به راحتی می توانید آن را از بدن خود دفع کنید.

دکمه بازگشت به بالا