عمومیکسب و کار ایرانی

مراقبت های بعد از هایفو تراپی

مراقبت های بعد از چند نکته ساده است. همانطور که می‌دانید هایفو بدون دوره نقاهت است و بلافاصله بعد از هایفو می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهید. در ادامه 10 نکته ساده برای بدست آوردن نتایج بهتر را آورده‌ایم. اگر هنوز درمان هایفو را انجام نداده‌اید، می‌توانید برای مشاوره و انجام روی لینک کلیک کنید.

1- التهاب پوست بعد از هایفو

هایفوتراپی با ایجاد حرارت در لایه‌ی زیرین پوست باعث تحریک بدن به تولید کلاژن می‌شود. و اشعه هایفو با عبور از سطح پوست در عمق چند میلیمتری زیر سطح پوست تاثیر می‌گذارد. در نتیجه به صورت کلی هایفو آسیبی به سطح پوست نمی‌رساند. و تنها ممکن است پوست شما بعد از هایفو تا چند روز حساس تر باشد. حفاظت از پوست در برابر دمای بالا، مواد شیمیایی و فعالیت سنگین از مراقبت های بعد از هایفوتراپی به حساب می‌آید.

2- کرم ترمیم کننده بعد از هایفو

همانطور که اشاره کردیم سطح پوست در هایفو آسیب نمی‌بیند در نتیجه نیازی به استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از هایفوتراپی نخواهد بود. به علت التهاب و قرمزی پوست بعد از هایفو بهتر است چند روز از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. دقت کنید به علت اینکه پوست شما حساس شده است به صورت موقت از کرم‌های لایه بردار و یا آرایش‌های سنگین اجتناب کنید. در بعضی موارد مانند پوست‌های حساس ممکن است پزشک کرم ترمیم کننده بعد از هایفو را تجویز کند (ترمیم کننده‌های معمولی).

3- شستن صورت بعد از هایفو

شستن صورت بعد از هایفو منعی ندارد. و به سادگی می توانید صورت خود را بشویید. ممکن است پوست شما بعد از درمان هایفو کمی حساس شود. بهتر است از شوینده‌های قوی و اسکراب ‌های پاکسازی پوست موقتا استفاده نکنید. زیرا ممکن است حساسیت پوست شما را پس از درمان افزایش دهد. همچنین تا یک هفته بعد از هایفو هنگام شستشوی صورت از آب بسیار گرم و لیف‌های لایه بردار ترجیحا استفاده نکنید. شستن صورت بعد از هایفوتراپی به صورت کلی مشکلی ندارد و مراقبت بعد از هایفو به حساب نمی‌آید.

4- نحوه خوابیدن بعد از هایفو

نحوه خوابیدن بعد از هایفوتراپی تاثیری در نتیجه درمان ندارد. همچنین پزشکان بعد از هایفو دستورالعمل خاصی برای نحوه خوابیدن ارائه نمی‌دهند. اگر پوست شما در چند روز اول به علت انجام هایفو ملتهب شده است، بهتر است به گونه‌ای بخوابید که فشاری بر روی صورت وارد نشود. به طور کلی محدودیتی در مورد نحوه خواب در مراقبت بعد هایفوتراپی وجود ندارد.

5- ورزش بعد از هایفو

ورزش کردن بعد از هایفوتراپی نیز محدودیتی ندارد. حتی ورزش کردن و نزدیک شدن شما به سبک زندگی سالم می‌تواند بدن شما را برای تولید کلاژن بیشتر یاری کند. اگر پوست شما بعد از هایفو ملتهب شده است، بهتر است چند روز موقتا ورزش را کنار بگذارید. ورزش‌هایی شدید و یا ورزش‌هایی که ممکن است به پوست شما ضربه وارد کند و یا ارتباط مستقیم با پوست دارد را بهتر است بعد از گذشت یک هفته شروع کنید.

6- ورم و درد صورت بعد از هایفو

اگر درمان هایفو در کلینیک تخصصی پوست و مو و یا مراکز تخصصی انجام شود. درمان بسیار ایمن و تقریبا بدون عارضه خواهد بود. بلافاصله بعد از هایفو ممکن است تورم یا درد خفیفی را شبیه سوزن سوزن شدن در ناحیه صورت تجربه کنید. این درد و تورم به سرعت فروکش خواهد کرد. اگر درد و ورم صورت بعد از هایفو تشدید شد و یا چند روز ادامه داشت، حتما به پزشک خود مراجعه کنید. در مراقبت های بعد هایفوتراپی روشی جهت پیشگیری از قرمزی و تورم پوست مطرح نشده است. و قرمزی سطحی پوست اجتناب ناپذیر است.

تغییرات بعد از هایفو |شستن صورت بعد از هایفو |عکس قبل و بعد هایفو

7- پس از هایفوتراپی آب بیشتری بنوشید

همانطور که می‌دانید نوشیدن آب کافی به صورت کلی برای سلامتی پوست و مو بسیار مهم است. دستاورد نهایی هایفو تولید کلاژن بیشتر پوست خواهد بود. و نوشیدن آب به افزایش سرعت تولید کلاژن در بدن کمک خواهد کرد. پس بهتر است با نوشیدن آب کافی و استراحت مناسب و سبک زندگی سالم بدن را در تولید کلاژن بیشتر همراهی کنید. پیشنهاد می‌کنیم در رعایت نکات گفته شده وسواس به خرج ندهید.

حالا اگر در مرحله ابتدایی حساسیت پوستی مشخص شود، به احتمال زیاد پرسنل بهترین مرکز فیشیال در تهران از انجام لایه برداری و یا میکرودرم ابریژن صرف نظر کنند. اما اگر واکنش پوستی کم باشد، مراحل به ترتیب طی می شود.

8-دندان درد بعد از هایفو

استفاده از هایفو در عمق زیاد کنار دندان‌ها می‌تواند باعث ایجاد درد در بعضی افراد گردد. دندان ‌هایی که دارای ایمپلنت‌های فلزی هستند و یا با مواد آمالگام (مواد با ترکیب فلز) پر شده‌اند ممکن است در هنگام هایفو دچار درد شوند. اگر احساس دندان درد بعد از هایفو داشتید بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. وجود استند‌های فلزی در منطقه صورت و گردن یکی از محدودیت‌های درمان‌ هایفو است. که پزشکان جهت انجام هایفو در این شرایط تدابیر خاصی دارند.

9- ماساژ صورت بعد از هایفو

ماساژ صورت بعد از انجام بوتاکس می‌تواند خطر آفرین باشد. همچنین ماساژ پس از تزریق فیلر می‌تواند مواد فیلر را جا به جا کند. اما در مورد هایفو اینگونه نیست. با این حال بهتر است به مدت چند روز از ماساژ صورت بعد از هایفوتراپی اجتناب کنید. با توجه به اینکه پوست شما بعد از هایفو حساس شده است، ماساژ می‌تواند التهاب پوستی شما را بیشتر کند. اگر می‌خواهید پس از هایفو بوتاکس یا فیلر انجام دهید پیشنهاد می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید.

10- ضعف و سردرد بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی یک درمان غیر تهاجمی بوده و پروسه درمان شما را خسته نخواهد کرد. با این حال احساس ناخوشایند حین درمان و استرس‌های ناشی از آن ممکن است باعث ضعف و سردرد شما شود. در صورتی که علائمی مانند سردرد و ضعف جزء عوارض هایفو نیستند. و در مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی روشی جهت جلوگیری از سردرد توصیه نشده است. با این حال در صورت ادامه سردرد و تشدید آن به پزشک خود مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از هایفو را ساده بگیرید

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات و مراقبت های بعد از هایفوتراپی رو برای شما شرح دهیم. اما در نظر داشته باشید بدون رعایت نکات ذکر شده نیز، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. به صورت کلی هایفو عوارض بسیار نادری دارد. و پیشنهاد می‌شود نکات را ساده بگیرد. در پایان از شما درخواست می‌کنیم در صورت مواجهه با هر یک از موارد ذکر شده آن را برای ما و دیگر دوستان در این صفحه کامنت کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را در پایان این صفحه کامنت کنید ما کمتر از چند ساعت پاسخگوی شما هستیم.

سوالات پر تکرار

آیا هایفو نیاز به دوره نقاهت دارد؟

یکی از مزیت‌های اصلی هایفوتراپی نداشتن دوره نقاهت است. بعد از انجام هایفو بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهید.

قرمزی پوست بعد از هایفو طبیعی است؟

قرمزی پوست بعد از هایفوتراپی کاملا طبیعی است. التهاب و قرمزی موقت بوده و بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت.

بهترین کرم بعد از هایفو برای دریافت نتیجه بهتر چیست؟

هایفوتراپی با تاثیر در عمق پوست باعث سفت شدن و لیفت صورت شما می‌شود. و استفاده از ترمیم کننده بعد از هایفوتراپی و یا انواع کرم تاثیری در افزایش نتیجه نخواهد داشت.

بعد از انجام هایفو چه مراقبت‌هایی نیاز است؟

بعد از هایفو نیاز به هیچگونه مراقبت خاصی نخواهید داشت. اما بهتر است به علت التهاب پوست در معرض نور خورشید قرار نگیرید و یا از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا