عمومیکسب و کار ایرانی

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

بزرگترین چالشی که در چیدمان خانه کوچک با آن‌ها روبه‌رو هستیم جا دادن همه‌ی وسایل در خانه و زیبا جلوه دادن فضا است. می‌توان تمام وسایل را در کمدها و کابینت‌ها روی هم انبار کرد اما وقتی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم کار واقعا سخت می‌شود. به همین دلیل است که از چیدمان و دکوراسیون خانه کوچک به عنوان یک چالش یاد می‌کنیم.

البته ترفندهایی برای چیدمان منزل کوچک با وسایل زیاد وجود دارد که به شما کمک می‌کند خانه‌ای دلباز و گرم داشته باشید. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم درباره‌ی همین ترفندها با شما صحبت کنیم.

۲۸ ترفند برای چیدمان خانه کوچک

ترفندهایی که در این بخش با آن‌ها آشنا می‌شوید به راحتی برای چیدمان و دکوراسیون خانه های کوچک قابل اجرا هستند و در زمان کوتاهی می‌توانند ظاهر خانه‌ی شما را تغییر دهند.

۱. از بازتاب نور استفاده کنید

دیوارها را سفید، در آشپزخانه و سرویس بهداشتی از کاشی سفید براق استفاده کنید و چند آینه به دیوارها نصب کنید. بازتاب نور می‌تواند فضا را دلباز کرده و بزرگ‌تر نشان دهد.

۲. از درهای کشویی استفاده کنید

درهای کشویی تقریبا هیچ فضای اضافه‌ای اشغال نمی‌کنند. شما می‌توانید فضای داخل خانه را با کمک این درها تقسیم بندی کنید، در طول روز درها را باز نگه دارید و هر زمانی که لازم شد ببندید. با این کار خانه‌ی شما بزرگ‌تر دیده می‌شود. همچنین اگر برای ورودی خانه یا تراس از درهای کشویی با شیشه‌های بزرگ استفاده کنید نور بیشتری به داخل خانه تابیده می‌شود.

۳. یک دیوار را به گالری تبدیل کنید

ممکن است فکر کنید این نوع از چیدمان خانه جذابیت ندارد اما تبدیل یک دیوار به گالری عکس و نقاشی نه‌تنها فضا را زیبا می‌کند، بلکه حس دنج و دوست داشتنی خانه را بیشتر می‌کند. با انجام این کار چشم شما تا سقف بالا می‌رود و خانه را بزرگتر تصور می‌کند. پس یک دیوار را انتخاب کنید و تا سقف روی آن تابلو و قاب عکس نصب کنید. همچنین می‌توانید را هم در نظر داشته باشید.

۴. چند استفاده از یک وسیله

وقتی فضای زیادی برای قرار دادن وسایل ندارید باید از هر وسیله تا جایی که می‌توانید استفاده‌های مختلف داشته باشید. مثلا به جای خرید یک میز کنار مبلی، یکی از صندلی‌ها را کنار مبل قرار داده و از آن هم به عنوان صندلی هم میز استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک میز چوبی تاشو به دیوار نصب کنید تا در زمان نیاز بتوانید آن را باز کرده و استفاده کنید.

۵. عمودی فکر کنید

چند قفسه و شلف کنار آینه‌ی سرویس بهداشتی نصب کنید و تمام وسایل مصرفی مثل مسواک و خمیر دندان، دستمال توالت و شمع‌های معطر را روی آن‌ها بچینید. با این مدل از چیدمان خانه از تمام فضای دیوار استفاده کرده‌اید و هیچ فضای اضافه‌ای را هم اشغال نکرده‌اید.

۶. اتصالات را مخفی کنید

اگر لوله‌های روکار یا سیم‌کشی روکار دارید آن‌ها را با کمک برچسب‌های پتینه، پارچه‌های طرح‌دار یا اکسسوری تزیینی مناسب بپوشانید. با انجام این کار از ایجاد ظاهری آشفته در خانه جلوگیری می‌کنید.

۷. یک تاب آویزان کنید!

بله، عجیب است اما یک تاب از سقف آویزان کنید. این وسیله هیچ فضای خاصی اشغال نمی‌کند اما ظاهری بسیار زیبا به خانه می‌دهد و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

۸. از میز غذاخوری کوچک استفاده کنید

به جای استفاده از یک میز غذاخوری بزرگ و صندلی‌های جاگیر، از میزهای گرد کوچک استفاده کنید که صندلی‌هایش به راحتی زیر میز قرار می‌گیرد. همچنین برای جلوگیری از کم آمدن فضا در زمان صرف غذا می‌توانید غذا را در آشپزخانه داخل بشقاب‌های سرو قرار دهید و سپس روی میز بگذارید.

۹. یک تخت روزانه داشته باشید

شاید برایتان عجیب باشد اما قرار دادن یک مبل تخت‌خواب شو در اتاق نشیمن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای استراحت در طول روز و همچنین استفاده‌ی مهمان برای خواب باشد. حتی اگر خانه‌ی خیلی کوچکی دارید که در آن اتاق خواب وجود ندارد می‌توایند از این مبل برای خواب شب‌ها استفاده کنید. با این کار هم اتاق نشیمن زیبایی دارید هم شب‌ها در اتاق خوابی دلباز می‌خوابید.

۱۰. تلویزیون را به دیوار بسپارید

میز تلویزیون یکی از جاگیرترین وسایل خانه است، پس اگر خانه‌ی کوچکی دارید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید تا هم از فضای دیوار استفاده کرده باشید و هم فضای خانه را دلباز نگه داشته باشید.

۱۱. تلویزیون را مخفی کنید!

اگر دوست ندارید تلویزیون را به دیوار نصب کنید می‌توانید به جای اینکه آن را در روی میز قرار دهد در یک میز با درهای کشویی بگذارید. دقیقا مثل تلویزیون‌های قدیمی که در کمدهای در دار قرار می‌گرفتند. با این ترفند فضای اتاق نشیمن دنج و دوستانه می‌شود. همچنین می‌توانید از فضای روی میز هم استفاده کنید.

۱۲. از وسایلی با چند کاربرد استفاده کنید

وسایلی که می‌توانند چند نیاز را برطرف کنند بهترین انتخاب برای چیدمان خانه هستند. پس میزهای غذاخوری کوچک که می‌توانند به عنوان میز غذاخوری، میز کانتر آشپزخانه و میز صبحانه استفاده شوند، مبلی که می‌تواند به عنوان تخت خواب و مبل استفاده شود یا مکعب‌های چوبی که یک طرف آن‌ها روکش پارچه‌ای دارد و می‌توانید به عنوان میز و صندلی از آن استفاده کنید را بخرید.

۱۳. از همه‌ی ویژگی‌های معماری خانه استفاده کنید

گوشه و کنار خانه عناصری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بهتر شدن چیدمان خانه استفاده کنید. مثل یک رادیاتور کنار پنجره می‌تواند فضایی مناسب برای قرار دادن یک نمکت چوبی هم‌اندازه روی رادیاتور، گذاشتن چند کوسن رنگارنگ و تبدیل آن به یک فضای استراحت زیبا استفاده کنید.

۱۴. آینه را فراموش نکنید

استفاده از آینه از قدیمی‌ترین ترفندهای چیدمان خانه است. آینه‌ها فضا را بزرگ‌تر، سبک‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند.

۱۵. وسایل را هوشمندانه بخرید

با توجه به فضایی که دارید بهترین وسیله را انتخاب کنید. مثلا اگر فضایی به اندازه‌ی یک نیمکت چوبی دارید بهتر از به جای نیمکت، به سراغ یک میز کوچک با چند صندلی جمع‌وجور بروید تا بتوایند از آن فضا بیشترین استفاده را داشته باشید.

۱۶. خودتان معماری خانه را تکمیل کنید

اگر آشپزخانه‌ی شما آنقدر کوچک است که نه میز کانتر دارد و نه میز جزیره، میز غذاخوری را در بخشی از ورودی آشپزخانه قرار دهید تا بتوانید از آن هم برای پخت‌وپز استفاده کنید و هم برای صرف غذا.

۱۷. فضا را خنثی نگه دارید

حواستان باشد که چیدمان خانه خیلی شلوغ و پر هیاهو نشود. اتاق‌هایی با دکوراسیون آرام و یکدست می‌تواند چشم و ذهن را فریب دهد، به طوری که فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست تصور کنند. شما می‌توانید به جای ترکیب چند سبک وسیله و رنگ‌های زیاد، از یک تناژ رنگی و بافت‌های مختلف استفاده کنید. مثلا می‌توانید برای چیدمان خانه از رنگ‌های سفید تا خاکستری استفاده کنید اما به سراغ بافت‌های مختلف مثل چوب، چند نوع پارچه و فلز هماهنگ با آن‌ها بروید.

۱۸. از کمدها بیشترین استفاده را داشته باشید

یکی از کمدها را به اتاق رختشورخانه تبدل کنید. سبد لباس‌های چرک، میز اتو، اتو و شوینده‌ها را در یک کمد قرار بدهید. حالا وقتی کوهی از لباس‌های شسته نشده جمع می‌شود هیچ تاثیری روی چیدمان خانه نخواهد داشت. با بستن درِ کمد می‌توانید از آشفتگی خانه جلوگیری کنید.

۱۹. از طراحی اختصاصی استفاده کنید

با ساخت کمدها و قفسه‌هایی به اندازه‌ی گوشه‌ها و کنج‌های خانه، که می‌تواند تا سقف برود، می‌توانید فضای مناسبی برای ذخیره سازی وسایل ایجاد کنید. همچنین با سفارش مبلمانی متناسب با فضای خانه و استفاده از فضای خالی زیر نیمکت یا صندلی‌ها هم می‌توانید برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

۲۰. فضای خانه را تقسیم‌بندی کنید

اگر خانه‌ی کوچکی دارید که اتاق ندارد می‌توانید با نصب پرده یا قرار دادن چند ردیف گلدان، بدون آسیب رساندن به چیدمان خانه، فضا را تقسیم بندی کنید.

۲۱. میز دیواری، انتخابی هوشمندانه

برای اینکه میز غذاخوری فضایی در خانه اشغال نکند می‌توانید از یک میز دیواری استفاده کنید. این مدل از میزها به دیوار وصل می‌شوند و با کمک لولاهای خود باز و بسته می‌شوند. با این کار می‌توانید هر زمانی که به میز نیاز ندارید آن را ببندید و از صندلی‌ها هم برای چیدمان خانه استفاده کنید. حتی می‌توانید روی دیوار قسمتی که میز نصب شده است قفسه‌هایی ببرای قرار دادن ظرف‌ها نصب کنید تا هم دکوراسیون زیبایی داشته باشید هم در زمان صرف غذا تمام ظروف نزدیکتان باشد.

۲۲. صندلی‌های تاشو را از یاد نبرید

تعداد زیادی این صندلی‌ها را می‌توانید تا کرده و به راحتی در کمد یا حتی پشت مبل قرار دهید و هر زمانی که مهمان داشتید از آن‌ها استفاده کنید.

۲۳. وسایل بزرگ به جای وسایل کوچک

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد اما استفاده از ۲ یا ۳ وسیله‌ی بزرگ به جای چند وسیله‌ی کوچک می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. برای چیدمان خانه از یک کمد بزرگ برای قرار دادن لباس‌ها، کفش‌ها، ملافه‌ها و حوله‌ها، کتاب‌ها و حتی مواد غذایی خشک استفاده کنید. می‌بینید که جایگزین کردن یک کمد بزرگ با چند قفسه و کمد کوچک می‌تواند فضا را خلوت‌تر کرده و بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

۲۴. از دیوارها غافل نشوید

فضای خالی دیوار بالای مبل تا سقف را به یک کتابخوانه تبدیل کنید یا چند ردیف شلف بلند نصب کرده و گلدان‌های کوچک و وسایل دکوری را روی آن قرار دهید. این کار باعث بلندتر دیده شدن دیوارها می‌شود و چیدمان خانه را هم دوستانه‌تر می‌کند.

۲۵. وسایل حجیم را فراموش کنید

درست است که فضای زیر سینک یا ردیف کشوهای عمیق و جادار می‌تواند فضای خوبی برای قرار دادن وسایل ایجاد کند اما به این فکر کنید که یک سری کابینت بزرگ و جاگیر در خانه‌ای کوچک اصلا ظاهری زیبا نخواهد داشت. به جای این کار از کابینت‌ها و قفسه‌های کم‌حجم استفاده کنید و با نصب شلف و قفسه به دیوار، فضای مورد نیازتان را تامین کنید.

۲۶. نور را در خانه به جریان در آورید

کمی بازسازی می‌تواند خانه را بزرگ‌تر نشان دهد. دیوارها را خراب کنید و پنجره‌های بزرگ‌تر نصب کنید. اگر در کنار خانه‌ی شما فضای سبز یا منظره‌ای زیبا قرار دارد از دیوارهای شیشه‌ای استفاده کنید. وقتی میزان نوری که به خانه تابیده می‌شود را زیاد کنید فضا بسیار بزرگ‌تر و دلبازتر از آنچه که هست دیده خواهد شد.

۲۷. نورپردازی کنید

همانطور که گفتیم، نور می‌تواند فضا را بزرگ و دلباز نشان دهد. از چراغ‌های متعدد با نورهای مناسب در گوشه‌وکنار خانه استفاده کنید و با تاریک شدن هوا، آن‌ها را روشن کنید. حالا شب‌ها هم خانه‌ای دلباز خواهید داشت.

۲۸. شلوغ نکنید!

لازم نیست همه‌ی وسایل در معرض دید باشند. قرار دادن همه‌ی وسایل روی میز و طاقچه و قفسه فقط فضا را شلخته‌تر نشان می‌دهد. بهتر است تا جایی که امکان دارد وسایل را در کمدها و کابینت‌ها قرار دهید تا فضای خالی بیشتری در معرض دید داشته باشید.

۱۰ ترفند برای چیدمان خانه کوچک قدیمی

چیدمان خانه های کوچک قدیمی بسیار دلچسب‌تر از آن است که فکرش را بکنید. این خانه‌های در خود خاطرات زیادی دارند و با ورود به آن‌ها گویی به کتاب خاطرات چند نسل وارد شده‌اید. قدیمی‌ها می‌گویند «خانه‌‌های قدیمی روح دارند» و انگار واقعا هم درست می‌گویند. چون شما در لحظه‌ی ورود به یک خانه‌ی قدیمی در آن احساس آرامش و راحتی دارید. در این بخش قرار است با ۱۰ ترفند برای چیدمان خانه های کوچک قدیمی آشنا شوید.

۱. عیب‌های دیوار و سقف را پنهان کنید

با رنگ کردن دیوارها، سقف و تزییناتی که در معماری آن‌ها به کار رفته است، می‌توانید قسمت‌های آسیب دیده و مشکل‌دار را پنهان کنید. خانه‌های قدیمی جزییات زیادی مثل گچ‌بری، طاقچه‌های ریز و درشت و قاب‌بندی‌های منحصر‌به‌فرد پنجره دارند که شخصیت خانه را شکل می‌دهد. اما این جزییات دوست داشتنی به مرور زمان آسیب می‌بینند و روی ظاهر خانه تاثیر می‌گذارند. با استفاده از یک پالت رنگی مناسب نه تنها اشکالات را می‌پوشانید، بلکه ظاهری جدید و تمیز به خان می‌دهید.

۲. از رنگ متضاد استفاده کنید

اگر تزیینات معماری خانه ظاهری زیبا و دوست داشتنی دارد آن‌ها را با رنگ متضاد و خنثی رنگ کنید تا به چشم بیایند و زیبایی‌شان چندین برابر شود. رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، سبز و آبی می‌تواند تزیینات را متمایز نشان دهد و با دیگر اجزای چیدمان خانه هماهنگ شود.

۳. شیشه‌های رنگی را نگه دارید

معمولا پنجره‌ی خانه‌های قدیمی شیشه‌های رنگی دارند. اگر شما هم آنقدر خوش شانس هستید که خانه‌ای با این پنجره‌های زیبا داشته باشید دیگر احتیاجی به پالت رنگی برای رنگ کردن خانه ندارید. به دیوارها و سقف رنگ سفید بزنید و اجازه دهید نور، خانه‌تان را رنگ‌آمیزی کند.

۴. پرده را روی پنجره نصب کنید

به جای اینکه پرده را به قاب پنجره نصب کنید و فضای معماری شده‌ی آن قسمت را بپوشانید، پرده را دقیقا مماس با پنجره نصب کنید تا بتوانید از زیبایی قاب گچ‌بری شده یا چوبی پنجره استفاده کرده و از بازی نور و سایه در آن قسمت لذت ببرید.

امروزه اغلب افراد برای amenajari interioare living منزل خود از مبلمان استفاده می کنند که طرح و رنگ و اندازه مبلمان می تواند روی جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تاثیرگذار باشد.

۵. پنجره‌های عجیب را با پارچه بپوشانید

بعضی از خانه‌های قدیمی در قسمت‌های عجیبی از دیوار پنجره‌های غیر معقول دارند. به جای اینکه آن‌ها را در معرض دید بگذارید یا با گچ و آجر پر کنید، از پارچه برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید. مثلا اگر روی یک دیوار چندین پنجره‌ی عجیب و نامتناسب وجود دارد، یک چوب پرده‌ی بلند به سقف نصب کنید و یک پرده‌ی بزرگ آویزان کنید. با این کار هم پنجره‌های عجیب را پوشانده‌اید هم چیدمان خانه آسیب ندیده است.

۶. از قفسه‌های بزرگ استفاده کنید

برای قرار دادن کتاب و وسایل تزئینی، به جای بوفه‌های قدیمی یا کتابخانه‌های بزرگ، به سراغ قفسه‌های بلند و جادار که دیواره ندارند بروید. قفسه‌های فلزی بزرگ که فقط چارچوب دارند انتخاب خوبی برای این کار هستند.

۷. چیدمان خانه را ساده و معاصر نگه دارید

وسایل ساده، تمیز و معاصر یا مدرن می‌توانند بدون ایجاد شلختگی و شلوغی، حس زندگی را به خانه بیاورند. بافت‌های غنی، وسایل با رنگ‌های ملایم و اکسسوری‌های ساده می‌توانند گزینه‌های خوبی برای استفاده باشند.

۸. صنعتی و سنتی را با هم ترکیب کنید

از وسایل و اکسسوری‌های مدرن و سنتی در کنار هم، و متناسب با چیدمان خانه، استفاده کنید. ایجاد چنین اختلافی می‌تواند روح خانه را در فضای مدرن امروزی به تصویر بکشد. با این ترفند می‌توانید در کنار مبل‌های مخمل قرمزتان از تلویزیون هوشمند استفاده کنید و از هارمونی چیدمان خانه لذت ببرید.

۹. طبیعت را به خانه بیاورید

از عناصر طبیعی، مثل چوب و سبد حصیری، در چیدمان خانه استفاده کنید. همچنین استفاده از وسایلی که ظاهری شبیه به وسایل زنگ زده دارند در کنار عناصر طبیعی مناسب است. یکی دو اثر پتینه، چند وسیله آنتیک فلزی قدیمی، میزی ساخته شده از کنده‌ی درخت، یک آویز دیوار حصیری و چند می‌تواند ترکیب خوبی برای چیدمان خانه ی کوچک قدیمی باشد.

۱۰. قسمت‌های عجیب خانه را متفاوت کنید

بعضی از خانه‌های قدیمی بخش‌های غیر معولی و عجیب دارند. مثلا یک راهروی باریک و بلند در گوشه‌ای از خانه به چشم می‌خورد یا اتاقی کوچک که تقریبا هیچ وسیله‌ی کاربردی در آن به راحتی جا نمی‌گیرد. برای دکوراسیون باید ابتدا این فضاها را به چند قسمت تقسیم کنید و سپس براساس هر قسمت دکوراسیون مناسب را انتخاب کنید. مثلا برای مبلمان یک اتاق غیر معمول مستطیلی شکل به روش چیدمان مبل در خانه کوچک مستطیل عمل کنید؛ یا برای دکوراسیون راهرو آن را به چند مربع تقسیم کرده، فرش و اکسسوری مناسب هر قسمت را قرار دهید. سپس با چند نیمکت و صندلی فضاها را به هم وصل کنید.

مرور کلیهمچنین از این محصولات هم حتما دیدن کنید :

مقدمه مقاله ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

وقتی افراد در محیطی زیبا و آرام قرار می‌گیرند، احساس رضایت بیشتری دارند. برای زیباتر شدن یک خانه و ایجاد حس آرامش در آن، نیاز است که در چیدمان و دکوراسیون آن قواعدی رعایت شوند. با دانستن و اجرای این قوانین، می‌توانید تأثیر چشمگیری بر روی فضا و حالت روحی خود تجربه کنید.

حتما بخوانید :

اصول اولیه در چیدمان منزل

قبل از شروع به چیدمان وسایل منزل، می‌توانید یک کار جالب انجام دهید. ابتدا به هر قسمت از فضایی که قصد دارید چیدمان آن را انجام دهید، از فاصله‌ای دورتر قرار بگیرید و یک دید کلی از آن داشته باشید. سپس در ذهن خود تجسم کنید که وسایلی که در این محیط قرار خواهند گرفت، بهتر است کجا قرار گیرند.

همچنین، در تصور ذهنی خود جایگاه در و پنجره‌ها را نیز در نظر بگیرید که ممکن است در اتاق وجود داشته باشند.

از طرفی، به خاطر داشته باشید که طرحی که در ذهنتان تصور می‌کنید، باید قابل پیاده‌سازی در فضای واقعی باشد. با تصور یک طرح کلی اولیه در ذهنتان، انرژی خود را نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. زیرا نیاز نیست هر بار وسایل را در جاهای مختلف آزمایش کنید تا ببینید که در فضا چگونه به نظر می‌آیند.

این کار باعث استهلاک وسایل و همچنین صرف وقت و انرژی زیادی می‌شود. بنابراین، اولین قدم برای چیدمان منزل، کشیدن یک طرح کلی و اولیه است.

تعیین نقطه کانونی برای چیدمان اصولی و صحیح

در نظر داشته باشید که حتی وقتی که یک طرح کلی برای چیدمان وسایل در ذهنتان را در نظر می‌گیرید، تلاش کنید یک نقطه کانونی را در ذهنتان برای منزل و اتاقی که قصد دارید چیدمان آن را انجام دهید، در نظر بگیرید. در بیشتر خانه‌ها، این قسمت کانونی می‌تواند شامل یک پنجره با یک چشم‌انداز زیبا، یا تلویزیون و شومینه باشد. با تعیین نقطه کانونی، چیدمان سایر وسایل حول محور این نقطه به آسانی‌تر خواهد بود.

38 ترفند برای چیدمان خانه کوچک آپارتمانی (و خانه‌های کوچک قدیمی) • دیجی‌کالا مگ

اصول دکوراسیون صحیح مبلمان در منزل

حتماً در هنگام چیدمان وسایل و مبلمان، فاصله بین وسایل را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، فاصله تلویزیون با مبل، فاصله‌ای مهم و قابل توجه است. از بین اجزای مختلف مبلمان، فاصله تلویزیون از بزرگترین قطعه مبل مدنظر است. در کل، چیدمان یک اتاق باید با قرار دادن بزرگترین قطعه آغاز شود و سپس قطعات کوچکتر را در کنار آن تکمیل کنید.

برای چیدمان مبلمان، سعی کنید متراژ و مساحت محیطی که قصد چیدمان آن را دارید، را حتماً در نظر بگیرید. قطعات مختلف مبلمان نباید خیلی نزدیک یا خیلی دور از هم قرار گیرند. همچنین، فکر نکنید که اگر منزل شما بزرگ است، بهتر است با فاصله‌دهی بین قطعات مبلمان، فضا را پر کنید. فاصله زیاد بین قطعات مبلمان جلوه ظاهری چیدمان را متأثر می‌کند.

در چیدمان به مسیرهای ورودی دقت کنید

در دیزاین منزل، مسیرهای ورودی نقش مهمی ایفا می‌کنند و اهمیت زیادی دارند. باید به این نکته توجه کنید که هیچ‌گاه انتهای یک مسیر ورودی را شلوغ نکنید و قطعات بزرگ را در مسیر قرار ندهید تا تردد برای افراد مشکل ساز نشود. بهتر است حداقل و بیشترین فاصله‌ای که مبلمان را از ورودی منزل قرار می‌دهید، در بازه 60 تا 120 سانتیمتر باشد.

اهمیت توجه به کنتراست در چیدمان

یکی از نکات مهم در چیدمان منزل، ایجاد کنتراست در فضا است. سعی کنید وسایلی را انتخاب کنید که تا جای ممکن با یکدیگر در تضاد باشند و به صورت مکمل باشند. به عنوان مثال، اگر مبلمان شما انحنا و منحنی‌های زیادی دارد، می‌توانید از یک میز با شکل مربع یا مستطیل استفاده کنید که دارای خطوط راست و زاویه‌های مشخصی باشد. این کار باعث ایجاد کنتراست در فضا می‌شود و جذابیت چیدمان شما را افزایش می‌دهد.

میز جلو مبلی مناسب در چیدمان صحیح

به عنوان مثال، بهتر است میز خیلی دور از قطعات مبلمان قرار نگیرد تا افراد برای پذیرایی از خود دچار مشکل نشوند، و همچنین خیلی نزدیک نباشد که افراد برای قرار دادن پاهای خود دچار مشکل شوند و بتوانند به راحتی از کنار میز عبور کنند. ارتفاع میز نیز بسیار مهم است و باید طوری باشد که افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، بدون اینکه دچار مشکل شوند.

اصول صحیح چیدمان تلویزیون و میز تلویزیون

در چیدمان دکوراسیون منزل، هنگام قرار دادن تلویزیون و میز تلویزیون، باید به ارتفاع مبلمان و قد افراد در منزل توجه داشته باشید. علاوه بر ارتفاع، فاصله بین میز تلویزیون و مبلمان نیز باید درست و اصولی باشد. بهترین فاصله اصولی برای این مورد، فاصله‌ای است که برابر با دو نیم برابر طول تلویزیون باشد.

بنابراین، بهتر است فاصله تلویزیون از مبلمان دو و نیم برابر طول تلویزیون باشد. هر چه بیشتر ساعاتی را در جلوی تلویزیون سپری می‌کنید، اهمیت میز تلویزیون و ارتفاع و فاصله آن را بیشتر می‌کنید. می‌توان گفت تلویزیون به نوعی نقطه کانونی در منزل شما خواهد شد.

تاثیر رنگ ها در چیدمان صحیح منزل

در چیدمان دکوراسیون منزل، علاوه بر نکاتی که قبلاً گفته شد، رنگ مبلمان و رنگ وسایل موجود در محیط بسیار مهم است. بهتر است در همه قسمت‌ها و برای همه وسایل از یک رنگ مشخص استفاده نکنید. با ترکیب رنگها، هم یکنواختی محیط را شکسته و هم به زیبایی و زنده شدن دکوراسیون کمک می‌کنید.

به عنوان مثال، اگر اغلب رنگ‌های خنثی در دکوراسیون شما استفاده می‌شود، سعی کنید در کنار آنها از رنگ‌های گرم استفاده کنید. این کار باعث شکسته شدن یکنواختی محیط می‌شود و از به وجود آمدن یک حس سرد و دلگیر در منزل جلوگیری می‌کند.

در نهایت، ترکیب رنگها به تأثیر زیبایی‌بخشی فضا کمک می‌کند و به دکوراسیون منزل شما زندگی و انرژی می‌بخشد. بنابراین، در انتخاب و ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون، به تنوع و تعادل مناسب توجه کنید.

چیدمان کلی وسایل منزل

بعد از رعایت تمامی مواردی که اشاره شد و پیاده کردن آنها در دکوراسیون خانه خود، باید بدانید که چیزی که به تمام این موارد زیبایی می‌بخشد و باعث ایجاد احساس آرامش بیشتر می‌شود، کمیته کنار زدن شلوغی در دکوراسیون خانه است. شلوغی بیش از حد از آرامش محیط کاسته و در عین حال خانه نباید خیلی خلوت و بی‌حساب باشد به‌طوری که حس زندگی در آن جاری نباشد.

برای انتخاب وسایل مختلف، سعی نکنید تمام وسایل به یک شکل و یکنواخت باشند. برعکس، گاهی اوقات خریداری وسایل با ابعاد و طرح‌های مختلف می‌تواند تنوع بیشتری به دکوراسیون شما ببخشد. همچنین، پس از تعیین موقعیت و جایگاه وسایل اصلی مانند مبلمان و تلویزیون، می‌توانید به خرید وسایل تزئینی و قرار دادن آنها بپردازید.

به این ترتیب، با کاهش شلوغی و استفاده از تنوع در وسایل، محیط خانه شما زیباتر خواهد شد و باعث ایجاد حس آرامش و زندگی پربارتر در آن خواهد شد.

کاربرد گیاهان خانگی در چیدمان صحیح منزل

باید بدانید که گیاه به چه میزان نور و چه دمایی نیاز دارد تا بتوانید گیاه مناسب را برای آن فضا انتخاب کنید. هر گیاهی نیازمندی‌های خاصی دارد و برای رشد و زنده ماندن آن، فضایی که برایش فراهم می‌کنید باید با نیازهای آن هماهنگ باشد.

از این رو، قبل از خرید گیاه، بهتر است اطمینان حاصل کنید که محیط مورد نظر برای قرار دادن گیاه، شرایط مناسبی از نظر نور و دما دارد. اینکه گیاه بتواند به میزان کافی نور دریافت کند و دمای مناسبی داشته باشد، بسیار مهم است زیرا گیاه یک موجود زنده است و برای رشد و سلامتی آن، فضایی که برایش ایجاد می‌کنید باید مناسب و سازگار با نیازهایش باشد.

تاثیر و اهمیت نورپردازی در چیدمان صحیح منازل

ممکن است شما هم تجربه کرده باشید که به عنوان مهمان در خانه‌هایی بوده‌اید که صاحبانشان تلاش زیادی را برای خرید وسایل بهتر و چیدمان مناسب انجام داده‌اند، اما همچنان احساس می‌کنید که چیزی کم است و با برقراری برخی از فاکتورها می‌توان زیبایی را بیشتر کرد.

یکی از این فاکتورها، نورپردازی است که تأثیر قابل توجهی در جلوه‌گری وسایل خانه دارد. اگر بتوانید نورپردازی را به صورت صحیح و اصولی انجام دهید و به این نکته توجه کنید که نورپردازی باید به چه صورتی باشد، تأثیر شگفت‌انگیز آن در جذابیت دکوراسیون را خواهید دید.

معمولاً نورپردازی در نقاط کانونی و مهم منزل اتفاق می‌افتد. اگر نور کمی در خانه باشد، ممکن است خانه دلگیر به نظر برسد، و اگر نور بیش از حد باشد، همچنان برای یک محیط آرام و مناسب مناسب نخواهد بود و همچنین مصرف برق را افزایش خواهد داد.

بنابراین، با توجه به نورپردازی صحیح و مناسب، می‌توانید جلوه وسایل و دکوراسیون خانه را بهبود بخشید. این کار باعث ایجاد یک حس دلپذیر، زیبا و آرامش بخش در محیط خانه می‌شود.

چیدمان دکوراسیون منزل متناسب با تغییر فصل

در بسیاری از خانه‌ها، افرادی که مسئولیت دکوراسیون و چیدمان منزل را بر عهده دارند، سعی می‌کنند با بیانگری فصل حاضر، خانه را به سمتی هدایت کنند. آن‌ها با تغییر فصل، دکوراسیون منزل را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند در هر فصل، چیدمان جدیدی را به اجرا بگذارند.

بنابراین، چیدمانی که در تابستان به کار می‌برند، کاملاً متفاوت از چیدمان پاییز است و همینطور درباره‌ی دیگر فصل‌ها نیز همین قوانین را رعایت می‌کنند. این جزئیات کوچک باعث می‌شوند که دکوراسیون خانه ویژگی‌ها و جذابیت منحصر به فردی داشته باشد و از دیگر منازل بهتر به نظر برسد.

دکوراسیون مناسب فصول

با تقرب به فصل بهار و نزدیک شدن به آن، بسیاری از خانواده‌ها تلاش می‌کنند دکوراسیون منزل خود را به نحوی تنظیم کنند که نماد آمدن فصل بهار باشد. آن‌ها از کوسن‌ها و پارچه‌هایی که مناسب فصل بهار هستند بر روی مبلمان استفاده می‌کنند. این کار هم به زیبایی و جذابیت منزل کمک می‌کند و هم حال و هوای بهاری را در داخل منزل به ارمغان می‌آورد.

با گذشت زمان و نزدیک شدن به فصل گرمتر، مناسب است پارچه‌هایی که برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنید، سبک‌تر باشند. همچنین پارچه‌های ضخیمتر و پتوها مناسب فصل‌های سرد می‌باشند. با این کار، دکوراسیون منزل با توجه به فصل‌ها و تغییرات هوا و محیط، مناسب و هماهنگ خواهد بود.

کاربرد کتابخانه و کتاب های رنگارنگ برای دکوراسیون منزل

وجود کتاب و کتابخانه در یک منزل نشان می‌دهد که ساکنان آن منزل اهل مطالعه هستند و ارزش بالایی را برای دانستن و یادگیری قائلند. این افراد دوست دارند کتاب‌های مورد علاقه خود را در کتابخانه خانه نگه داری کنند.

با قرار دادن کتاب‌های رنگی در میان سایر کتاب‌ها، می‌توان زیبایی دکوراسیون منزل را چند برابر کرد. همچنین می‌توانید روی کتاب‌های مورد علاقه‌تان جلد‌های رنگی قرار دهید تا به علاوه حفاظت از این کتاب‌ها، ظاهر دکوراسیون را به تمایلاتتان نزدیکتر کنید. این اقدام نه تنها جلب توجه به کتابخانه می‌کند بلکه نشان‌دهنده سلیقه و شخصیت خاص شما نیز می‌باشد.

زیبایی دکوراسیون با استفاده از دست سازه های خلاقانه

بسیاری از افراد، جهت تزیین دکوراسیون منزل خود، از تابلوهای معمولی که در بازار و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، اکتفا نمی‌کنند و به جای آن، خود به دست ساختن تابلوهای خاصی می‌پردازند. آن‌ها با استفاده از وسایل مختلف، تابلوهای منحصر به فردی را خلق می‌کنند تا از سلیقه خود در چیدمان استفاده کنند و دکوراسیونی منحصر به فرد را ایجاد کنند.

اکثر افراد معتقدند که ساختن این دست سازه‌ها نیازمند هزینه‌های زیادی است، اما این نگرش اشتباه است. بسیاری از تابلوها با استفاده از کمترین وسایل ممکن ساخته می‌شوند و برای ساخت آن‌ها، تنها نیاز به خلاقیت، هنر و ذوق کافی است تا نتیجه‌ای بی‌نظیر و چشم‌گیر به دست آید.

حتی برخی از افراد با دست‌سازه‌های خود، ظاهر عادی کابینت‌ها و کمدها را نیز تغییر می‌دهند و آن‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنند، که باعث زیباتر شدن فضا می‌شود. این اقدامات نشانگر خلاقیت و توانایی خاص افراد در دکوراسیون خانه‌هایشان است.

جمع بندی ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

با اشاره به اهمیت نقطه کانونی در چیدمان فضا، مطرح شد که تمرکز روی نقطه کانونی، کار آسان‌تر و هماهنگ‌تر شدن چیدمان اطراف آن را تسهیل می‌کند. همچنین تأکید بر فاصله مناسب بین وسایل و اهمیت فاصله میزان تلویزیون و مبلمان مطرح شد.

در بخش بعد، به اهمیت مسیرهای ورودی و فاصله وسایل با همدیگر پرداخته شد. آمده است بیشتر افراد وقتی که در محیط زیبا و آرام  قرار می گیرند احساس رضایت مندی بیشتری دارند و برای زیباتر شدن یک خانه و برقراری احساس آرامش در آن لازم است که در چیدمان آن یک سری قواعد رعایت شود. شما تنها با دانستن این قوانین و پیاده‌سازی آنها روی دکوراسیون می‌توانید تاثیر چشمگیر آن را بر روی فضا و حس حال خود متوجه شوید.

یکی از چیزهایی که امروزه خیلی مورد توجه تمامی افراد قرار دارد دکوراسیون و اصول چیدمان صحیح است و بعد از اینکه وسایل مورد نیاز یک خانه خریداری شد یکی از چیزهایی که باعث می شود زیبایی وسایلی که خریداری شده است دو چندان شود چیدمان درست و اصولی آنهاست. تصمیم داریم در این مقاله در مورد این اصول اطلاعاتی به شما بدهیم که بتوانید خود را به صحیح ترین روش ممکن انجام دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

اصول اولیه در چیدمان منزل

یکی از کارهای جالبی که پیشنهاد می کنیم قبل از چیدمان وسایل منزل حتماً انجام دهید این است که به هر قسمت از فضایی که می خواهید چیدمان آن را انجام دهید از یک فاصله دورتر یک دید کلی داشته باشید و در ذهن خود تجسم کنید وسایلی که دارید و قرار است در این محیط قرار بگیرد کجا باشد بهتر است و حتما در تصور ذهنی خود هم جایگاه در و پنجره که در اتاق ممکن است وجود داشته باشد را در نظر بگیرید.

در ضمن بدانید که چیدمانی که در ذهن خود متصور می شوید تا چه اندازه می‌تواند در اتاق پیاده‌سازی شود. با تصور یک طرح کلی اولیه در ذهن خود باعث می‌شوید که در انرژیتان نیز صرفه‌جویی کرده باشید زیرا نیاز نیست که هر بار وسایل را در جاهای مختلف به صورت عملی قرار دهید تا ببینید که در فضا چگونه به نظر می آید. این کار هم باعث استهلاک وسایل می شود و هم وقت و انرژی زیادی می طلبد. پس اولین قدم کشیدن یک طرح کلی و اولیه برای چیدمان منزل می باشد.

تعیین نقطه کانونی برای چیدمان اصولی و صحیح

حتی وقتی که یک طرح کلی برای چیدمان وسایل در ذهن خود در نظر گرفتید سعی کنید یک نقطه کانونی در ذهن خود و برای منزل و اتاقی که قرار است چیدمان آن را انجام دهید در نظر بگیرید. همیشه در بیشتر خانه ها این قسمت کانونی می‌تواند پنجره ای با یک چشم انداز زیبا یا تلویزیون و شومینه باشد با مشخص کردن نقطه کانونی، چیدمان سایر وسایل حول محور این نقطه کار آسان تری خواهد بود.

اصول دکوراسیون صحیح مبلمان در منزل

حتما موقع چیدمان وسایل و مبلمان سعی کنید فاصله وسایل با همدیگر را در نظر بگیرید. به طور مثال فاصله که تلویزیون با مبل دارد فاصله مهم و قابل توجهی است و از بین اجزای مختلف فاصله تلویزیون از بزرگترین قطعه مبل مدنظر است و در کل چیدمان یک اتاق باید با قرار دادن بزرگترین قطعه شروع شود و بعد قطعات کوچکتر را در کنار آن تکمیل کنیم.

برای چیدمان مبلمان سعی کنید متراژ و مساحت محیطی که چیدمان آن را انجام می دهید را حتما در نظر بگیرید. قطعات مختلف مبلمان نباید خیلی زیاد از هم دور باشد و خیلی به هم نزدیک باشد و فکر نکنید که اگر منزل شما بزرگ است بهتر است با فاصله انداختن بین قطعات مبلمان فضا را پر کنید زیرا فاصله انداختن زیاد بین قطعات مبلمان جلوه ظاهری را از چیدمان شما می گیرد.

در چیدمان به مسیرهای ورودی دقت کنید

یکی از مواردی که در شما اهمیت زیادی دارد مسیرهای ورودی منزل هستند که نباید هیچ وقت انتهای یک مسیر ورودی را خیلی شلوغ کنید و قطعات بزرگ را در مسیر قرار دهید تا تردد برای افراد مشکل شود. بهتر است کمترین و بیشترین فاصله ای که مبل ها را از ورودی منازل قرار می‌دهید فاصله برابر با 60 تا 120 سانتی متر باشد.

اهمیت توجه به کنتراست در چیدمان

یکی از موارد مهمی که در چیدمان منزل باید توجه داشته باشید این است که تا جایی که امکان دارد کنتراست را در فضا به وجود بیاورید و سعی کنید که وسایل شما طوری باشد که مکمل هم باشند. مثلاً اگر مبل شما انحنای زیادی دارد و در تمام قسمت ها بدون زاویه و دارای انحنا است از یک میز مربع شکل یا مستطیل شکل که دارای خطوط مشخص و راست هستند استفاده کنید تا کنتراست در فضا برقرار شود و جذابیت چیدمان شما افزایش پیدا کند.

میز جلو مبلی مناسب در چیدمان صحیح

وقتی که چیدمان را انجام می دهید سعی کنید در جلوی مبلمان از میزی استفاده کنید که جذابیت مبلمان شما را افزایش دهد و با آن کنتراست داشته باشد و بهتر است همیشه در چیدمان فواصل قطعات مختلف را رعایت کنید. به طور مثال بهتر است خیلی از قطعات مبلمان دور نباشد که افراد برای پذیرایی از خود دچار مشکل شوند و یا خیلی نزدیک نباشد که برای قرار دادن پای خود دچار مشکل شوند و بتوانند به راحتی از کنار میز تردد کنند و همچنین ارتفاع میز هم خیلی مهم است و میز نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد تا افراد برای استفاده از آن دچار مشکل نشوند.

اصول صحیح چیدمان تلویزیون و میز تلویزیون

وقتی که می خواهید در چیدمان دکوراسیون منزل خود تلویزیون و قرار دهید باید به ارتفاع مبلمان و یا ارتفاع قد افراد منزل توجه داشته باشید و علاوه بر ارتفاع، فاصله میز تلویزیون با مبلمان هم باید یک فاصله درست و اصولی باشد. بهترین فاصله اصولی برای این مورد فاصله‌ی برابر با دو نیم برابر طول تلویزیون می باشد که بهتر است فاصله تلویزیون دو برابر و نیم طول تلویزیون از مبلمان باشد. هر چه ساعت هایی که در جلوی تلویزیون سپری می کنید بیشتر باشد اهمیت میز تلویزیون و ارتفاع و فاصله را بیشتر می کنید. می‌توان گفت تلویزیون به نحوی نقطه کانونی منزل شما خواهد شود.

تاثیر رنگ ها در چیدمان صحیح منزل

از مهمترین اصولی که موقع چیدمان دکوراسیون یک منزل باید در نظر داشته باشید علاوه بر مواردی که گفته شد، رنگ مبلمان و رنگ وسایلی که در یک محیط قرار دارند و بهتر است در همه قسمت ها و برای همه وسایل از یک رنگ مشخص استفاده نکنید و با ترکیب رنگها هم یکنواختی محیط را بشکنید و هم به زیباتر شدن منزل و دکوراسیون کمک کنید. به طور مثال اگر رنگ های خنثی رنگی هستند که بیشترین کاربرد را در دکوراسیون شما دارند سعی کنید حتما در یک سری از وسایل در کنار آنها از رنگ های گرم هم استفاده کنید تا یکنواختی را شکسته باشید و باعث به وجود آمدن یک حس سرد و دلگیر در منزل نشوید.

چیدمان کلی وسایل منزل

بعد از اینکه به تمام مواردی که اشاره کردیم توجه کردید و آنها را در خود پیاده کردید بهتر است بدانید که چیزی که در کنار تمام این موارد منزل شما را زیباتر می کند و باعث می شود با قرار گرفتن در آن احساس آرامش بیشتری داشته باشید این است که با استفاده از وسایل مختلف خیلی خانه را شلوغ نکنید. شلوغی بیش از حد آرامش را از محیط می گیرد و در عین حال نباید خیلی هم خلوت باشد و حس زندگی در آن جاری نباشد.

برای انتخاب وسایل مختلف سعی نکنید که تمام وسایل به صورت کامل شبیه هم باشند، برعکس لازم است گاهی اوقات وسایل در ابعاد مختلف خریداری شوند تا بیشتر به چشم بیایند و سعی کنید وقتی جایگاه وسایل اصلی مثل مبلمان و تلویزیون مشخص شد بعد از آن به خرید وسایل تزئینی و قرار دادن آن‌ها بپردازید.

کاربرد گیاهان خانگی در چیدمان صحیح منزل

استفاده از گل و گیاه در خانه باعث می شود که علاوه بر حفظ طبیعت و سرزندگی در خانه آرامش خاصی ایجاد شود. البته هر گیاهی برای هر فضایی مناسب نیست و بهتر است قبل از اینکه گیاهی را خریداری کنید جایگاه قرارگیری گیاه مشخص باشد و بدانید که قرار است به یک محیط به چه میزان نور برسد و چه دمایی داشته باشد تا بتوانید گیاه مناسب آن را خریداری کنید زیرا گیاه یک موجود زنده است و باید فضایی که برای قرار دادن آن فراهم می کنید مناسب آن باشد.

تاثیر و اهمیت نورپردازی در چیدمان صحیح منازل

ممکن است شما هم مهمان خانه های شده باشید که تلاش زیادی برای خرید بهترین وسایل برای منزل خود کرده باشند و سعی کرده باشند که چیدمان مناسبی را برای آنها ترتیب داده باشند اما باز هم احساس کنید که یک چیزی کم است و هنوز هم می توان با برقراری بعضی از فاکتور ها این زیبایی را بیشتر کرد.

یکی از این فاکتورها نورپردازی است که تاثیر بسیار زیادی در جلوه‌گری وسایل خانه دارد و اگر بدانید که نورپردازی باید به چه صورت باشد و به صورت صحیح و اصولی آن را پیاده کنید تاثیر شگفت انگیز آن در جذابیت دکوراسیون را خواهید دید.

معمولا نورپردازی در قسمت هایی که نقاط کانونی هستند بیشتر اتفاق می‌افتد و اگر نور کمی در خانه باشد باعث می شود خانه دلگیر به نظر برسد و اگر خیلی زیاد هم باشد بازهم برای یک محیط آرام مناسب نخواهد بود و در کنار آن مصرف برق هم بالا میرود.

چیدمان دکوراسیون منزل متناسب با تغییر فصل

در خیلی از خانه ها کسی که مسئولیت دکوراسیون و چیدمان منزل را به عهده دارد سعی می‌کند که این مسئولیت را با نهایت ذوق انجام دهد. این افراد معمولا سعی می‌کنند با تغییر فصل دکوراسیون خانه را به سمتی هدایت کنند که به نوعی بیانگر فصل حاضر باشد و این افراد معمولا چیدمانی که برای فصل تابستان در نظر میگیرند کاملا متفاوت از چیدمانیست که در پاییز قرار دارد و همین طور در مورد سایر فصل ها هم این قوانین را رعایت می کنند. زیرا همین مسائل کوچک باعث می‌شود که یک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد باشد و زیباتر از سایر منازل به نظر برسد.

دکوراسیون مناسب فصول

از آنجا که فصل بهار نزدیک است خیلی از خانواده‌ها سعی می کنند که دکوراسیون منزل را به نحوی بچینند که نشان گر آمدن فصل بهار باشد و برای این کار سعی می‌کنند کوسن ها و یا پارچه هایی که مناسب فصل بهار است بر روی مبلمان استفاده کنند. با این کار هم ظاهر منزل زیباتر می شود هم حال و هوای بهاری در منزل برقرار می‌شود. هرچه به سمت فصل گرم تر پیش می روید بهتر است پارچه هایی که برای منزل و دکوراسیون استفاده می‌کنید سبک تر باشد و پارچه های ضخیم تر و پتو ها مناسب فصل های سرد می باشند.

کاربرد کتابخانه و کتاب های رنگارنگ برای دکوراسیون منزل

وجود کتاب و کتابخانه در یک منزل نشان می دهد که افرادی که در آن خانه زندگی می کنند انسانهای اهل مطالعه هستند و روحیه این افراد تمایل زیادی به زیبایی و تکامل دارد. این افراد سعی می‌کنند در کتابخانه منزل خود کتاب های مورد علاقه خود را نگهداری کنند با قرار دادن یک سری کتاب رنگی در لا به لای سایر کتاب ها می توانید زیبایی دکوراسیون منزل را چند برابر کنید و حتی می توانید بر روی کتاب هایی که مورد علاقه تان است جلد های رنگی قرار دهید که با این کار علاوه بر حفاظت بیشتر از این کتاب ها ظاهر دکوراسیون را به چیزی که مد نظرتان بوده است نزدیکتر کردید.

زیبایی دکوراسیون با استفاده از دست سازه های خلاقانه

خیلی از افراد به تابلو های معمولی که در بازار و فروشگاه ها عرضه می شوند برای تزیین دکوراسیون اکتفا نمی‌کنند و خودشان دست به کار می شوند تا با وسایل مختلف تابلوهای خاصی را خلق کنند تا هم از سلیقه خود در چیدمان استفاده کرده باشند و هم یک دکوراسیون منحصر به فرد را به وجود آورده باشند.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که ساختن این دست سازه ها هزینه زیادی را می طلبد اما اینطور نیست و خیلی از تابلوها با استفاده از کمترین وسایل ممکن ساخته می شوند و برای ساخت آنها کمی خلاقیت و هنر و ذوق کافیست تا ماحصل آن یک تابلوی بی نظیر و چشم گیر باشد و خیلی از افراد حتی با دست سازه های خود ظاهر عادی ها و کمد ها را هم تغییر می دهند و به میل خود آنها را رنگ آمیزی می کنند و باعث زیباتر شدن فضا می شوند.

تاثیر استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

استفاده از کاغذ دیواری با طرح های متنوع می تواند گامی در جهت زیباتر شدن محیط شما باشد که کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد. در نظر داشته باشید که سبک اصلی که برای منزل انتخاب کردید خیلی بی ربط با نباشد و اگر در منزل خود دکوراسیون کلاسیک و استیل را انتخاب کردید بهتر است از کاغذ دیواری های فانتزی استفاده نکنید و هر چه کاغذ دیواری ها رنگ روشن تری داشته باشد فضای خانه دل بازتر می شود و بزرگتر دیده می شود و برعکس رنگ های گرم در کاغذ دیواری خانه را کوچکتر نشان می دهد.

فرش و پرده مناسب برای دکوراسیون منزل

بعد از اینکه دکوراسیون غالب محیط را انتخاب کردید و متناسب با آن مبلمان خریداری کردید در نظر داشته باشید که چیزی که این زیبایی را تکمیل می‌کند وسایل اطراف آن است و فرش ها و پرده ها تاثیر زیادی در و ظاهر دکوراسیون شما در کنار مبلمان خواهند داشت.

به طور مثال اگر مبلمان شما پارچه های روکش به رنگ های گرم و یا شلوغ دارند در کنار آن ها از فرش های پر نقش و نگار استفاده نکنید و همچنین بهتر است که پرده نیز از پارچه های ساده تری دوخته شده باشد و اگر توجه کرده باشید بیشترین تمرکزمان در برقراری کنتراست در دکوراسیون است و سعی کنید یکنواختی را در محیط وجود نداشته باشد و در عین حال محیط شما نه سرد و بی روح باشد و نه خیلی گرم و دلگیر باشد.

تاثیر شومینه و کتابخانه در دکوراسیون

اگر در منزلی زندگی می‌کنید که در آن یک شومینه قرار داده شده است آن را به حال خود رها نکنید زیرا یکی از قسمت های خانه که پتانسیل زیادی برای تزیین و زیبا تر شدن دارد اطراف شومینه است. زیرا شما می توانید ایده های متنوعی را بر روی شومینه پیاده کنید و باعث زیباتر شدن فضای اطراف آن شوید. این کار را می‌توانید با قرار دادن تابلو، گلدان و قاب عکس و هر چیز دیگری انجام دهید.

سعی کنید اگر می‌خواهید از فضاهای مختلف خانه برای ساخت کتابخانه استفاده کنید موقعیت قرارگیری کتابخانه را در نظر بگیرید و حتی نوع چیدمان کتابخانه در ظاهر دکوراسیون شما تاثیر گذار خواهد بود که در مورد چیدمان اصولی کتابخانه در مقاله جدا صحبت خواهیم کرد.

که فاصله میان مبلمان و وسایل دیگر، از جمله تلویزیون، باید در نظر گرفته شود تا راحتی تردد و آسایش افراد را تضمین کند.

در ادامه، اشاره‌ای به تأثیر رنگ در دکوراسیون منزل صورت گرفت. ترکیب رنگ‌ها و ایجاد کنتراست در فضا برای شکستن یکنواختی و افزایش جذابیت دکوراسیون مورد بحث قرار گرفت.

در قسمت بعدی، به اهمیت نورپردازی در دکوراسیون پرداخته شد و نکاتی برای استفاده صحیح از نور در فضاها مطرح شد. همچنین، اهمیت استفاده از گیاهان و گل در دکوراسیون منزل برای خلق حس آرامش و ارتباط با طبیعت بیان شد.

آخرین مقالات :

 واقعیت این است که چیدمان خانه‌ی کوچک سخت است. فرقی ندارد به فکر چیدمان خانه کوچک ایرانی هستید، چیدمان خانه کوچک عروس به عهده‌ی شما است یا قرار است به صورت کلی ایده چیدمان خانه کوچک را به دوستتان بدهید، به هر حال کار بسیار سختی است. در این مطلب ترفندهایی برای چیدمان خانه های کوچک مدرن و قدیمی آموزش داده شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر شما هم ترفند خاصی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک دارید می‌توانید در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

منبع : pinterest.com

 

دکمه بازگشت به بالا