علم و تکنولوژی

درباره ایمنی برخی از بیمارستان‌ها باید اقدام عاجل صورت بگیرد

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ در طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه شهر تهران تمرکز ما بر روی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود و درباره برخی از آنها اقدام عاجل صورت گیرد.

به گزارش تکنونامه، اسماعیل سلیمی در نشست ارزیابی و ایمن‌سازی بیمارستان‌های شهر تهران که با هدف بررسی وضعیت ارزیابی ایمنی مراکز درمانی، شناخت چالش‌ها و بررسی راهکارها در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: ضمن ارائه گزارش وضعیت ایمنی بیمارستان‌های شهر به بررسی وضعیت موجود پرداخت و گفت:‌ در طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه شهر تهران تمرکز ما بر روی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود و درباره برخی از آنها اقدام عاجل صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس نتایج ارزیابی ایمنی مراکز درمانی یکی از مشکلات ما این است که شناسنامه فنی ساختمان‌ها ضعیف است و رفع این مشکل نیاز به ارزیابی دارد و باید مدارک مورد بررسی محتوایی قرار بگیرد.

اتصال بیمارستان‌های شهر تهران به سامانه هشدار سریع، بررسی وضعیت بیمارستان‌ها در برابر مخاطره سیلاب، اقدامات ضروری برای مقابله با بحران‌های احتمالی، نصب مخازن آب اضطراری در بیمارستان‌های منتخب و چالش‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از نظر HSE  شامل چالش‌های فنی، مدیریتی  در کنار مجوزها و استانداردها، موضوعاتی دیگری بود که سلیمی به آنها اشاره کرد.

در ادامه این نشست نیز، کامران عبدولی، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به بررسی اهمیت ایمنی مراکز درمانی، اقدامات انجام شده از سوی سازمان آتش‌نشانی، استعلام‌ها، فرایند انجام کار، اهمیت موضوع، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات مربوط به ایمنی پرداخت و گفت: روند نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها در شهر تهران در حال انجام است. ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی نیز به طور جدی با در دستورکار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی همکاری خوبی در این زمینه با ما دارد، گفت: با هماهنگی خوب صورت گرفته نیز موفق شدیم تا هم از تعداد ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی کمتر کنیم و هم اجازه ندهیم که ساختمان جدیدی به این فهرست اضافه شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا