اقتصادیکسب و کار ایرانی

عوامل موثر در قیمت خرید سایت

 عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

اگر شما نیز به فکر راه اندازی یک سایت برای کسب و کار خود هستید، حتما با قیمت های مختلفی برای خرید سایت روبرو شده اید. شاید برایتان سوال شود که قیمت خرید سایت به چه چیزهایی بستگی دارد؟ عوامل موثر در قیمت خرید سایت چیست؟ موارد بسیاری بر قیمت طراحی سایت تاثیر می گذارد که در ادامه هرکدام را توضیح خواهیم داد.

عوامل تاثیر گذار در هزینه طراحی سایت

فرض کنید می خواهید یک کفش بخرید. در بازار کفش های مختلف با کیفیت و قیمت های گوناگون موجود می باشد. هرچقدر کفشی که خریداری می کنید از پارچه و کفی های با کیفیت تری ساخته شده باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود.

در طراحی سایت نیز هر چقدر ویژگی ها و امکانات پیش فرض سایتی که خریداری میکنید بیشتر باشد، هزینه طراحی آن نیز بیشتر است.

  • ثبت دامنه سایت

قصد راه اندازی هر نوع سایتی را که داشته باشید، یکی از هزینه های شما مربوط به ثبت دامنه سایت می شود. دامنه های متعارفی همچون .ir و .com هرکدام هزینه متفاوتی دارند که شما بر اساس نوع کسب و کار و سلیقه خود می توانید، یکی از آنها را انتخاب نمایید. در صورتی که از قبل دامنه خریداری کرده اید دیگر نیاز به خرید دامنه نخواهید داشت و می توانید از همان استفاده کنید. بنابراین پسوند دامنه ای که انتخاب می کنید بر قیمت خرید سایت تاثیر دارد.

  • استاتیک یا داینامیک بودن سایت

سایت ها به دو دسته استاتیک و داینامیک یا پویا تقسیم می شوند. منظور از استاتیک بودن سایت این است که مدیر سایت نمی تواند در لحظه تغییرات دلخواهش را بر روی سایت اعمال کند و لازم است با یک برنامه نویس در ارتباط باشد.

اما سایت های داینامیک یا پویا به برنامه نویس نیاز ندارند و مدیر سایت میتواند تغییرات دلخواهش را بر روی سایت خود اعمال کند.

سایت های داینامیک دارای مزایای بسیاری هستند که از میان آنها می توان به مدیریت همزمان چند ادمین در پنل مدیریت، عدم نیاز به دانش فنی و تخصصی و … اشاره کرد. انتخاب استاتیک یا داینامیک بودن سایت در هزینه طراحی سایت تاثیر می گذارد.

  • کدنویسی یا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا(CMS)

شما می توانید از دو طریق سایت خود را راه اندازی کنید. یکی از آنها کدنویسی اختصاصی است که نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد. اما در این روش می توانید سایت خود را مطابق نیاز و سلیقه خود طراحی کنید. روش دیگر استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است. طراحی سایت با CMS برای افرادی که نیاز به طراحی سایت در کمترین زمان و مناسب ترین قیمت دارند، مناسب است. امروزه از سیستم های مدیریت محتوای گوناگونی استفاده می شود که از معروف ترین آنها می توان به وردپرس و جوملا اشاره کرد.

 عوامل موثر در قیمت سایت

  • طراحی سایت با CMS آماده وردپرسی

یکی از پرطرفدار ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است. این سیستم امکانات بسیاری در اختیار وبمستران قرار می دهد که برخی از آنها عبارتند از امنیت بالا در وردپرس، سرعت بالای بارگذاری سایت، متن باز بودن و امکان اعمال تغییرات کدنویسی در صورت نیاز و … .

  • قالب و ظاهر سایت

یکی دیگر از عناصر بسیار مهم در طراحی سایت قالب و پوسته ظاهری آن است. در واقع قالب سایت شما همان فضایی است که کاربر از سایت شما می بیند. به همین خاطر حفظ زیبایی و طراحی اصولی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

  • نوع وب سایت

وب سایت ها انواع مختلفی دارند، از جمله وب سایت های شرکتی، فروشگاهی، خبری، وبلاگی و غیره. هر نوع وب سایت نیازهای خاص خود را دارد و بنابراین هزینه طراحی و توسعه آن متفاوت است. به عنوان مثال، وب سایت های شرکتی معمولاً پیچیده تر از وب سایت های وبلاگی هستند و بنابراین هزینه بیشتری دارند.

وب سایت ها انواع مختلفی دارند، از جمله:

  • وب سایت های شرکتی: این نوع وب سایت ها برای معرفی کسب و کار و ارائه خدمات و محصولات به مشتریان استفاده می شوند.

  • وب سایت های فروشگاهی: این نوع وب سایت ها برای فروش محصولات و خدمات به مشتریان استفاده می شوند.

  • وب سایت های خبری: این نوع وب سایت ها برای ارائه اخبار و اطلاعات به مخاطبان استفاده می شوند.

  • وب سایت های وبلاگی: این نوع وب سایت ها برای اشتراک گذاری نظرات و تجربیات شخصی استفاده می شوند.

هر نوع وب سایت نیازهای خاص خود را دارد و بنابراین هزینه طراحی و توسعه آن متفاوت است. به عنوان مثال، وب سایت های شرکتی معمولاً پیچیده تر از وب سایت های وبلاگی هستند و بنابراین هزینه بیشتری دارند.

  • امکانات و ویژگی های وب سایت

امکانات و ویژگی های وب سایت نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک وب سایت فروشگاهی که دارای امکاناتی مانند سبد خرید، پرداخت آنلاین و مدیریت سفارشات باشد، هزینه بیشتری نسبت به یک وب سایت شرکتی ساده دارد.

برخی از امکانات و ویژگی های رایج وب سایت ها عبارتند از:

  • فروشگاه آنلاین: فروشگاه آنلاین یک بخش از وب سایت است که به کاربران امکان می دهد محصولات یا خدمات را خریداری کنند.

  • وبلاگ: وبلاگ یک بخش از وب سایت است که به کاربران امکان می دهد نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

  • فرم تماس: فرم تماس یک فرم است که به کاربران امکان می دهد با صاحب وب سایت ارتباط برقرار کنند.

  • تخصص و تجربه شرکت طراحی سایت

مورد بسیار مهم دیگری که هنگام راه اندازی سایت باید به آن توجه داشته باشید، شرکتی است که طراحی سایت تان را انجام می دهد. هزینه طراحی سایت در شرکت های با تجربه نسبت به شرکت های تازه تاسیس مقداری بیشتر است. چرا که شما را از داشتن یک سایت با امکانات کامل و با کیفیت مطمئن می کنند. به منظور انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب و با تجربه می توانید از مقاله “بهترین شرکت های طراحی وب سایت” را مطالعه نمایید.

  • کیفیت و امنیت سایت

امنیت سایت یکی از مهم ترین مواردی است که در هر سایتی باید به آن توجه داشته باشید. هاستی که برای ذخیره سازی اطلاعات سایت خود خریداری می کنید، باید از امنیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. چرا که از دست رفتن اطلاعات سایت و کاربران موجب نابودی سایت و اعتبارتان نزد کاربران می شود. شما می توانید در ابتدای کار متناسب با حجم اطلاعات سایت تان، هاست مورد نیاز خود را خریداری و در آینده آن را ارتقا دهید.

  • خدمات پشتیبانی سایت

پس از آن که سایت شما طراحی شد و کار خود را آغاز کردید، ممکن است برای مدیریت قسمت های مختلف سایت خود با سوالاتی روبرو شوید. در چنین شرایطی تنها یک فرد متخصص در این زمینه می تواند به سوالات شما پاسخ دهد. چه کسی بهتر از پشتیبان سایت! سایت هایی که خدمات پشتیبانی نیز ارائه می دهند هزینه بیشتری دارند. اگر می خواهید در آینده برای مدیریت سایت خود با مشکل مواجه نشوید، سایت خود را از شرکت هایی که خدمات پشتیبانی ارائه می دهند خریداری کنید.

 هزینه خرید سایت

  • چند زبانه بودن سایت

هزینه طراحی سایت چند زبانه بیشتر از سایت های تک زبانه است. در صورتی که قصد راه اندازی یک سایت بین المللی را دارید، می توانید از سایت های چند زبانه استفاده کنید. در غیر اینصورت خرید سایت چند زبانه هزینه اضافه برای کسب و کارتان محسوب می شود.

  • سئو و بهینه سازی سایت

سئو یک امر جدا نشدنی از طراحی سایت است. سئو به مجموعه اقدامات مورد نیاز یک سایت برای رتبه گرفتن در اولین نتایج گوگل می گوییم. اگر سایتی که خریداری می کنید سئو شده باشد، قیمت خرید آن نیز بیشتر است.

در صورت عدم توجه به سئو، تمامی هزینه هایی که برای طراحی و توسعه سایت انجام داده اید، به هدر می رود. زیرا سایت شما در نتایج جستجو دیده نمی شود و کاربران نمی توانند آن را پیدا کنند.

  • نوع قالب سایت

قالبی که برای سایت خود انتخاب می کنید نیز تاثیر بسیاری در قیمت طراحی سایت می گذارد. شما می توانید از قالب های پیش ساخته در سایت خود استفاده کنید. اما در صورتی که می خواهید قالب سایت تان را بر اساس نیاز خود طراحی کنید، هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.

دیگر امکانات موثر در قیمت طراحی سایت

علاوه بر موارد گفته شده یک سروی ویژگی ها نیز وجود دارد که در هزینه طراحی سایت شما تاثیر می گذارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • امکان جستجوی پیشرفته در سایت های فروشگاهی

  • تعریف روش های گوناگون ارسال

  • تعریف روش های گوناگون پرداخت هزینه

  • و…

در پایان

عوامل موثر در قیمت خرید سایت عبارتند از: نوع طراحی سایت، تعداد زبان‌های سایت، امکانات سایت، و شرکت طراحی سایت. هرچه سایت پیچیده‌تر و دارای امکانات بیشتری باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال، یک سایت اختصاصی با امکانات فراوان مانند فروشگاه اینترنتی، قیمت بالاتری نسبت به یک سایت ساده با یک زبان خواهد داشت. همچنین، یک شرکت طراحی سایت با تجربه و سابقه، قیمت بالاتری نسبت به یک شرکت تازه تاسیس خواهد داشت.

در نتیجه، برای تعیین قیمت خرید سایت، باید نیازهای خود را به دقت بررسی کرده و با چند شرکت طراحی سایت معتبر مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا