علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

نقش سئو در جذب مشتریان

اگر یک سایت فروشگاهی دارید و هنوز در مورد تاثیر سئو روی فروش خود شک دارید؛ به شما توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا سئو روی فروش ما تاثیر دارد یا خیر؛ بگذارید در همین ابتدا، خیلی سرراست و سریع خیال شما را راحت کنیم. بله؛ یک “بله” کاملا قاطع. تاثیر سئو در فروش مانند تاثیر زیاد کردن بخاری در گرم شدن خانه است. همین قدر مستقیم و روشن. حالا اگر قصد دارید تا تاثیر سئو در تهران و ماهیت آن را بیشتر بشناسید؛ ما کنار شما هستیم.

سئو چیست؟

چرا سئو سایت مهم است؟

شاید شنیده باشید که می‌گویند ” فلان مغازه دو نبش است” و معمولا این مغازه‌ها قیمت بیشتری دارند. علت قیمت بیشتر این مغازه‌ها، دید بهتر آنهاست. به عبارت دیگر این نوع مغازه‌ها بیشتر توی چشم هستند. نمونه دیگر، تبلیغات دور زمین فوتبال است. هیچکس برای دیدن تبلیغات حاشیه زمین، فوتبال نگاه نمی‌کند؛ اما چرا بعضی از بزرگترین کمپانی‌ها، هزینه گزافی برای قرار دادن تبلیغ خود در آنجا انجام می‌دهند؟ پاسخ دوباره همان است. چون می‌خواهند توی چشم باشند.
توی چشم بودن در تجارت نقش بسیار مهمی دارد. توجه به سئو سایت دقیقا مانند خریدن یک مغازه دو نبش است؛ یعنی شما را بیشتر توی چشم قرار می‌دهد. در حقیقت توجه به سئو باعث می‌شود تا رتبه سایت شما بالاتر بیاید و بیشتر از رقبا به مشتریان بالقوه نمایش داده شوید و به عبارت خودمانی‌تر، بیشتر توی چشم باشید.
توجه بیشتر به شما، یعنی فروش بیشتر. حالا می‌توان تاثیر سئو در فروش را به خوبی مشاهده کرد. اما برای نگاه جزئی‌تر در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای سئو

در این قسمت قصد داریم تا تاثیر سئو در فروش را با معرفی چند مورد از مزایای سئو به شما کمی عمیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم. در حقیقت نمی‌توان مزایای سئو و تاثیر آن را در کسب و کار اینترنتی در چند مورد زیر خلاصه کرد؛ اما اصلی‌ترین نکات در مورد تاثیر سئو در فروش در لیست زیر جمع‌آوری شده است :

توجه بیشتر از طریق سئو سایت

هر قدر بیشتر در معرض توجه قرار بگیرید؛ شانس موفقیت کسب و کار شما به صورت کلی افزایش پیدا می‌کند. برای درک بهتر این موضوع فقط کافیست هزینه تبلیغات صدا و سیما را جستجو کنید و ببینید برندهای مختلف چه هزینه بالایی را برای چند ثانیه دیده شدن در تلویزیون پرداخت می‌کنند. ارزش دیده شدن کسب و کار آنقدر بالاست که حدودا همه کمپانی‌های مطرح، تیم تبلیغاتی ویژه خود را دارند و کار این تیم، چیزی جز نمایش کمپانی نیست. سئو با بالا آوردن رتبه شما، توجه بیشتری را به سمت شما جلب می‌کند.

تاثیر سئو در فروش از طریق افزایش اعتبار

هر قدر بیشتر دیده شوید و برای ذهن مشتری آشناتر باشید؛ اعتبار بیشتری در بازار خواهید داشت. مردم و مشتریان به گوگل اعتماد دارند؛ آن هم از نوع عمیق. اگر گوگل شما را بالاتر از باقی سایت‌ها نشان بدهد؛ ناخودآگاه مردم فکر می‌کنند که شما فروشنده‌ای معتبرتر هستید.

برندسازی از طریق سئو

برند شما چیزی بیشتر از نام کسب و کار شما یا لوگوی شماست. برند تصویر ذهنی و چندجانبه‌ای است که مشتری از شما در ذهن دارد. مثلا لحن شوخ‌طبعانه یا جدی محتواهای شما، یا رنگ بندی و طراحی سایت یا هر چیز دیگر. سئو از طریق کمک به نمایش بهتر سایت شما، به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطب خود را با چیزی بیشتر از محصول، لوگو یا نام خود آشنا کنید و برند خود را بسازید.

روزانه حدودا 9 میلیون سرچ در گوگل انجام می‌شود و احتمالا خودتان هم حدس می‌زنید که تعداد قابل توجهی از این جستجوها به کالاهایی که شما می‌فروشید مربوط است. نمایش بالاتر شما، یعنی تبلیغات مناسب برای شما. شاید در بسیاری از سرچ‌ها، مخاطب اصلا قصد خرید کالا را نداشته باشد و فقط بخواهد در مورد آن اطلاعات کسب کند اما؛ در این گونه موارد هم نام شما را می‌بیند و آن محصول را با نام شما به یاد می‌آورد.

فیدبک دقیق

فیدبک یا بازخورد صحیح می‌تواند منجر به بازبینی و اصلاح روش‌های تبلیغاتی شود. سئو می‌تواند آمار رفتار مشتریان را به صورت حساب شده و دقیق؛ با استفاده از ابزارهایی چون گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و … در اختیار شما قرار دهد.

جامعه هدف کاملا مشخص

یک بیلبورد تبلیغاتی در یک اتوبان را در نظر بگیرید؛ این تبلیغات احتمالا توسط افرادی مشاهده می‌شوند که علاقه خاصی به موضوع یا محصول ندارند. اما سئو باعث می‌شود تا مشتری یا فردی که به دنبال محصول است وارد سایت شما شود. به عبارت صحیح‌تر شما با پرداختن به سئو، به صورت ناخودآگاه، مشتریانی بالقوه را جذب خود می‌کنید که به دنبال کالا یا خدمت شما هستند.

احترام بیشتر به مشتری

شاید همه ما به برندی که در میان سریال مورد علاقه ما تبلیغ می‌کند؛ بد و بیراه گفته باشیم. البته اهمیتی ندارد؛ چون تبلیغات منفی وجود ندارد. اما سئو یک قدم جلوتر است. سئو باعث می‌شود کسی سایت ما را ببیند که به دنبال کالاهای ما می‌گردد و برند ما، به عنوان برندی “روی اعصاب” شناخته نمی‌شود.

بچه محل ها را جذب کنید

سئوی محلی، به شما این قدرت را می‌دهد که مشتریان بالقوه اطراف خود را جذب کنید؛ تجربه نشان می‌دهد حدودا بیش از 80 درصد مشتریان در مناطق نزدیک، حداکثر یک هفته پس از سرچ به مکان فروشنده مراجعه کرده‌اند که آماری وسوسه کننده است.

اگر سئوی بیشتری نسبت به رقیبان خود داشته باشید؛ قطعا توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنید و قطعا از رقبای خود پیشی می‌گیرید. در سئو می‌توانید استراتژی آنلاین رقبای خود را بررسی کنید و البته استراتژی خاص خود را نیز ارزیابی کنید.

حرفه ای به نظر برسید

برای آخرین مورد هم می‌توان گفت که مورد نهایی تاثیر سئو در فروش، حرفه‌ای نشان دادن کار و برند شماست. در حقیقت شما کمی بهتر از آنچه هستید به نظر می‌رسید. سئو شما را برندی کاربلد نشان می‌دهد و برای شما شهرت را به ارمغان می‌آورد.

خدمات سئو، کنارتان هستیم

حالا که با تاثیر سئو در فروش و مزایای سئو سایت آشنا شدید؛ شاید به دنبال موسسه یا شرکتی بگردید که خدمات مربوط به سئو سایت را با کیفیتی مطلوب ارائه دهد. برای این موضوع هم ما کنارتان ایستاده‌ایم. اگر به دنبال خدمات هستید اینجا کلیک کنید؛ تا با استفاده از خدمات تیمی حرفه‌ای، تاثیر سئو در فروش خود را احساس کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا