علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

7 مرحله جامع برای خرید بهترین لوستر: یک رویکرد مشتری محور

خرید لوستر مهم ترین بخش در تکمیل دکوراسیون منزل می‌باشد. زمانی که صحبت به زیبایی‌شناسی فضای زندگی شما می‌رسد , یک لوستر که با دقت انتخاب‌شده می‌تواند همه تفاوت‌ها را ایجاد کند. نور یک فضا می‌تواند بسیاری از کاستی ها را بپوشاند و حتی بر زیبایی هم بیافزاید. تعامل مسحور کننده نور و طراحی می‌تواند دکوراسیون شما را به سطح کاملا ً جدیدی ارتقا دهد.

خرید لوستر آنلاین |خرید لوستر کلاسیک |قیمت لوستر ارزان و شیک

فرآیند خرید یک لوستر، به ویژه با طیف وسیعی از گزینه‌های موجود ممکن است ترسناک به نظر برسد. اگر یک بار در شهر خود به مراکز لوستر فروشی رفته باشید، شاهد این خواهید بود که تنوع محصولات بسیار زیاد است و همانطور قیمت ها بسیار تفاوت دارند. البته که ترس دیگر معنایی ندارد. این راهنمای جامع اینجا است تا اطلاعات ضروری و نکات ارزشمندی را برای شما فراهم کند تا شما تجربه خرید بسیار خوبی داشته‌باشید.  و همچنین بتوانید با اعتماد از فروشگاه های آنلاین خرید لوستر مدرن و کلاسیک استفاده کنید.

مرحله ۱ : برای چه فضایی میخواهید لوستر و چراغ آویز بخرید؟

گام اول این است که یک لحظه وقت بگذارید تا اندازه محیطی که میخواهید لوستر نصب کنید را بررسی کنید. یعنی برای مثال شما یک سالن پذیرایی دارید که ۵۰ متر مربع فضای آن است و ۲ جای نصب لوستر دارید.

بعد باید لوستری که برای فضای شما مناسب است، در نظر بگیرید. آیا به این فکر میکنید که یک لوستر کریستالی یا ساده با یک طراحی مدرن داشته باشید؟ تعریف سبک و درک نیازهای فضایی شما به عنوان یک فاکتور مهم خواهد بود. مثلا سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و تم طوسی و خاکستری دارید، پس باید متناسب با همین سبک لوستر خود را تهیه کنید.

در گام بعد برای این مرحله، ابعاد و ارتفاع سقف اتاق خود را یادداشت کنید. چون این عوامل هستند که بر اندازه مناسب لوستر برای فضای شما تاثیر می‌گذارند.

مرحله ۲ : تا چه حد حاضرید برای خرید لوستر هزینه کنید؟

همانطور که در ابتدا گفتیم کافی است تا یک بار به فروشگاه ها و تولیدی های لوستر سر بزنید تا متوجه شوید حتی در یک مدل لوستر چقدر اختلاف قیمت وجود دارد.

لوسترها در طیف وسیعی از قیمت‌ها قرار دارند. از گزینه‌هایی که بودجه اقتصادی دارند گرفته تا قطعات لوکس و گرانقیمت . اگر در ابتدا برای خرید لوستر بودجه‌بندی کنید و خود را محدود به همین بودجه کنید، قطعا تهیه لوستر برای شما وقت گیر نخواهد بود. این کار به انتخاب‌های شما کمک می‌کند و از عاشق شدن شما با یک لوستر مثلا فوق مدرن و لوکس که فراتر از بودجه شما است، جلوگیری می‌کند.

به یاد داشته باشید یک لوستر مناسب که خوب انتخاب‌شده است، یک سرمایه‌گذاری است. این کار به فضای شما ارزش می‌بخشد بنابراین یافتن تعادل بین کیفیت و بودجه کلید خریدن لوستر است.

مرحله ۳ : به هدف محیطی که لوستر و چراغ آویز نصب میشود توجه کنید

اتاق‌های مختلف نیازهای نورپردازی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یک لوستر برای میز ناهارخوری باید نور کافی برای افراد حاضر کنار میز غذا فراهم کند در حالی که فضای راحتی ایجاد می‌کند. برای همین به عنوان مثال لوسترهای لاینر یا خطی مخصوص سالن و میز ناهارخوری باید تهیه کرد.

در حالی که یک لوستر سالن پذیرایی صرفا میتواند تزئینی باشد و حتی در کنار آن باید از هالوژن ها بهره برد. هدف اتاق و سطح نورپردازی مورد نیاز را در نظر بگیرید. و مثلا برای جذابیت می‌توان از لوسترهای فوق مدرن که بسیار شیک هستند، بهره برد.

گزینه دیگر این است که لوسترها اغلب گزینه‌های دیمر دارند. دیمر باعث می‌شود که شدت نور را تحت کنترل داشته باشید. یعنی نور را کم کنید که مناسب حالت خواب گردد و یا زیاد کنید که برای انجام کارها نور کافی داشته باشید. این حالت های دیمردار لوسترها می‌توانند برای خلق حالت مطلوب کامل باشند.

مرحله 4 : لوستری که خریداری میکنید با چه کیفیتی تهیه شده است؟

گام بعدی توجه به ماده اولیه و یا بدنه لوستر است. لوسترها در انواع مواد موجود هستند و از کریستال کلاسیک گرفته تا طرح‌های فلزی براق تکمیل می‌شوند.

برای مثال لوسترهای مدرن کریستالی با ورق های استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند. این ورق ها دو رنگ طلایی و نقره‌ای دارند پس شما آنچنان انتخاب های زیادی ندارید.

یا لوسترهای عصایی و لهستانی که طرح اروپایی شناخته می‌شوند، چندین مدل بدنه دارند. بعضی از آنها آبکاری شده‌اند و یا رنگ شده هستند.

این تفاوت جنس و رنگ نه تنها بر زیبایی‌شناسی بلکه حفظ و دوام لوستر نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال , لوسترهای کریستالی برای حفظ درخشش خود به تمیز کردن نیاز دارند، در حالی که حفظ طراحی‌های فلزی عموما ً ساده‌تر است. ناگفته نماند که این موارد تفاوت هزینه هم ایجاد خواهد کرد و بر بودجه انتخابی شما اثر دارد.

سرمایه‌گذاری در یک لوستر با کیفیت بالا، طول عمر و ظاهر جذاب محیطی را برای شما تضمین می‌کند. چرا که اگر در خرید خود سهل انگاری کنید، ممکن است باز نیاز شود هزینه مجددی کنید. به دنبال برندهای معتبر و تولید کنندگان شناخته‌شده باشید. مثلا در تهران می‌توان از چشمه نور نام برد و یا در شیراز صنایع لوستر ماه نو تولید کنندگان با سابقه هستند. برای مهارت و توجه به جزئیات در فروشگاه‌ها بگردید. بررسی مشتریان یک فروشگاه نیز بسیار کمک کننده است. البته شما می‌توانید به سایت های فروش آنلاین لوستر هم سر بزنید و انواع مدل ها را ببینید و آشنایی نسبی با بازار پیدا کنید.

مرحله ۵ : می‌توانید مشاوره تخصصی رایگان برای خرید لوستر بگیرید!!!

در جستجوی راهنمایی کارشناسان در نورپردازی و طراحی داخلی تردید نکنید. اگر مطمئن نیستید که کدام لوستر برای فضای شما مناسب‌تر است، با متخصصانی مشورت کنید که می‌توانند براساس سبک، فضا و نیازهای نورپردازی شما توصیه‌هایی ارائه دهند. مثلا لوستر ماه نو چه در سایت خود و چه در پیام رسان‌های سروش، روبیکا و ایتا همه روزه آماده ارائه مشاوره می‌باشد. تخصص آن‌ها می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

مرحله ۶ : بازدید از نمایشگاه یا فروشگاه آنلاین تهیه لوستر

بسته به اولویت شما , شما می‌توانید از نمایشگاه‌های نورپردازی بازدید کنید تا لوسترها را شخصا ً ببینید. البته پیشنهاد ما این است که گزینه‌های آنلاین را مد نظر قرار دهید. چرا که به راحتی در منزل‌تان می‌توانید بسیاری از مدل‌ها را ببینید و آن‌ها را مقایسه کنید. البته نمایشگاه‌های لوستر به شما این امکان را می‌دهند که مقیاس و ظاهر لوسترها را به طور دست‌اول تجربه کنید. و خب همانطور که گفتیم خرید آنلاین راحتی و انتخاب گسترده‌تر را ارائه می‌دهد. بسیاری از سایت‌ها هم نماد اعتماد الکترونیک دارند و به شما گارانتی می‌دهند که محصول با کیفیت به شما ارائه خواهندکرد، پس در خرید آنلاین لوستر هم تردید نکنید.

مرحله 7: در نظر گرفتن شرایط نصب لوستر و چراغ آویز ها

به یاد داشته باشید که نصب یک چراغ آویز یا لوستر ممکن است به تخصص یک برقکار نیاز داشته باشد. به خصوص اگر تنظیمات سیم‌کشی لازم باشد. البته ارتفاع از سقف و نوع سقف هم مهم است. باید توجه کنید چراغ آویز و یا لوستر شما چه وزنی دارد. گاهی شما در سقف کاذب میخواهید لوستر را نصب کنید و این عامل خیلی مهم است که توجه شود.

گام نهایی برای خرید لوستر

در نهایت وقتی تصمیم نهایی می‌گیرید به غرایز خود اعتماد کنید.

یک لوستر را انتخاب کنید که:

  • با سبک شما هماهنگ باشد
  • فضای شما را کامل کند
  • و باعث شادی شما شود

به هر حال این قطعه‌ای است که سال‌ها به محیط و زیبایی‌شناسی خانه شما کمک می‌کند. پس خرید لوستر و چراغ آویز نیازمند دقت و مشورت با افراد خبره است.

جمع بندی جامع ترین راهنمای خرید لوستر برای شما

خرید یک لوستر و یا چراغ آویز سبک سفری هیجان‌انگیز است. به شما این امکان را می‌دهد که سبک شخصی و خلاقیت خود را به فضای زندگی خود القا کنید.

با پیروی از این مراحل و با در نظر گرفتن سبک , فضا , بودجه و ترجیحات خود می‌توانید با اطمینان لوستر کاملی را انتخاب کنید که خانه شما را با ظرافت و زیبایی روشن می‌کند . به یاد داشته باشید که یک چلچراغ مناسب تنها یک لوازم نورپردازی نیست – این یک قطعه بیانیه‌ای است که فضای شما را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا